AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Er whiskas kattemelk bra for en kattunge på rundt 8-9 uker? Hu spiser friskies tørrfor junior og drikker whiskas kattemelk.. Får hun i seg det hun trenger, eller bør jeg gi henne noe annet?
Gjest Pzzt Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Hun får ikke i seg det hun trenger ved å bruke Whiskas. Katter er rene kjøttetere og trenger mye mer kjøtt enn det som er i Whiskas for å ha det optimalt i kroppen. I tillegg er det mye salt i fòret som kan føre til urinkrystaller og sykdom når pus blir eldre. Ville byttet til et bedre kattefòr som f.eks Royal Canin, Orjen eller Eukanuba/Iams. Så får katten din et lengre liv, flottere pels, bedre og mindre lukende avføring og har det bedre innvendig. Katten trenger ikke mye melk, Whiskas er jo ikke optimal kattemelk, men gi det en ukes tid til, men vann den ut. Den er egentlig litt for grov for en pusemage. Men den trenger egentlig ikke melk nå (og voksne katter skal egentlig ikke ha melk overhode. Så du trenger ikke fortsette med melken mer enn en ukes tid) 1
Gjest Consensio Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Jeg har brukt denne kattemelken når jeg har dyr som er syke og må ha i seg noe, eller som en slags godbit en sjelden gang. Kanskje en gang i måneden. Dette er ikke noe en katt burde drikke hver dag.
Djungelvrål Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Trodde det var like lite kjøtt i dyr kattemat som i billig, men at fyllstoffer og tilsetningstoffene var bedre i dyr mat samt at det har mindre salt.
Green Lady Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Signerer Pzzt. Friskies og Whiskas er ikke egnet som kattefor, så du gjør deg selv og katten en stor tjeneste ved å kjøpe fra dyrebutikk. Denne maten spiser de mindre av da det ikke bare er fyll, det lukter mindre når de er på do, pelsen blir finere, ånden blir bedre, det tar bedre vare på tennene til pus, og pus får i seg det den trenger av vitaminer og mineraler. Typiske billigfor inneholder også mye salt, noe som ikke er bra for nyrene til katten. Jeg brukte Friskies selv da jeg fikk min katt, av uvitenhet. Han hadde gått på Hills før han kom til meg, og ville nesten ikke spise. Så ble jeg gjort oppmerksom på forskjellen mellom billigfor og egenet for, og jaggu ble ikke pusen helt i ekstase Han prøvde å grave ned maten i flere månder etter han var ferdig med å spise, sikkert i frykt for at det kanskje skulle forsvinne
NovaFlare Skrevet 27. mai 2011 #6 Skrevet 27. mai 2011 (endret) Hvis du i det hele tatt trenger å gi katten din MELK, så er Whiskas-melken fin fordi den er laktosefri, katter skal ikke ha kumelk. Men katten din trenger ikke annet enn vann. Men melka kan jo være fin til kos iblant. Maten du gir er derimot helt på trynet, beklager. I en kattemattest så STRØK Friskies, det er som å la katten din leve på McDonaldsmat. Kjøp ordentlig mat i dyrebutikk. Kjøp f.eks Royal Canin kitten. Og hva gjør du med en kattunge på 8-9 uker? De skal være hos mammaen sin til de er minst 12 uker... Huff. Endret 27. mai 2011 av NovaFlare 1
Sushi Skrevet 27. mai 2011 #7 Skrevet 27. mai 2011 Er vel billigere å kjøpe vanlig laktosefri melk fra tine :gjeiper: Såvidt jeg vet er Whiskasmelka bare melk uten laktose... Signerer ellers alle som ber deg gå over til fôr fra dyrebutikk.
Inwe Skrevet 27. mai 2011 #8 Skrevet 27. mai 2011 I lengden blir faktisk foret fra dyrebutikken omtrent til samme pris som den i dagligvare, da katten nesten ikke spiser noenting iforhold Vi hadde veldig dårlig råd i perioder da vi fikk den første katten vår. Dermed fikk hun innimellom mat fra matbutikk (da maten hennes var tom og det var nok på kontoen til ny fra dyrebutikk) da måtte vi kjøpe en kg i uka. Nå kjøper vi 4 kg hver 2 mnd eller sjeldnere til henne, er en ny en hus også, som har pusunge mat av samme merke (vi bruker eukanuba) Begge er strålende fornøyde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå