Vibi Skrevet 25. mai 2011 #1 Skrevet 25. mai 2011 Vi har en gutt på to år som våkner om nettene med fryktelig vondt i beina. Han hylskriker og holder seg til knærne eller anklene (varierer litt), og bruker mange timer på å falle til ro igjen. Vi har tenkt voksesmerter, men hadde han med til legen igår, som rekvirerte et røntgenbilde for sikkerhets skyld, men også han gikk ut ifra at det ar voksesmerter, spesielt siden det gjaldt begge bein. Uansett - noen som har vært gjennom det samme med sine barn, og har noen tips? Det er fryktelig slitsomt å sitte oppe i to timer hver natt (han våkner som regel i 11 tiden når vi akkurat har sovnet, og holder på til mellom halv ett og ett). Vi prøver å tøye og massere, og det hjelper noen ganger litt, men det er uansett veldig vanskelig å sove igjen virker det som. Dessuten er visst disse voksesmerterne fryktelig vonde, så det er jo fælt å se han så "hysterisk".
Gjest Kosejenta Skrevet 25. mai 2011 #2 Skrevet 25. mai 2011 Gikk igjennom det samme med begge barna mine. Vi brukte også mange timer på å roe de ned. Det som ofte hjalp var å ha varmeflaske på, samt at vi tok de på fanget og satt å rugget, evn inn i senga til oss hvis vi hadde lagt oss. Da fikk vi slappet litt mer av og sovet enn å sitte ved siden av senga å trøste. Vi brukte også en aloh vera gele som kjøler, men den kjøpte vi selvsagt på Kreta, så den får en ikke tak i her, men det er jo mulig apotekene har noe tilsvarende. Det er fælt mens det står på, men det går over tilslutt!! Lykke til!
Tabris Skrevet 25. mai 2011 #3 Skrevet 25. mai 2011 Jeg var plaget av voksesmerter da jeg var liten, og kan faktisk få dem enda en sjelden gang. Det som hjalp mest var å ta et varmt bad, eventuelt om mor eller far strøk/masserte meg fra knærne til anklene gjentatte ganger (men man blir jo sliten av å gjøre det for lenge). Bortsett fra det var det faktisk ingenting som hjalp.
Gjest another mom Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Hadde det samme her med to av barna, vi knadde og masserte og prøvde å smøre inn med noe men husker ikke hva det var nå. Det er en slitsom periode. Husker jeg hadde voksesmerter selv også, det var vondt så jeg skjønner hvorfor ungene klager.
Carrot Skrevet 25. mai 2011 #5 Skrevet 25. mai 2011 Vår fastlege sa at voksesmerter som regel ikke opptrer sammenhengende over mer enn 6 uker av gangen - om det er noen trøst så får man altså pauser innimellom fordi alle barn vokser i "rykk og napp"
Vibi Skrevet 25. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2011 Vår fastlege sa at voksesmerter som regel ikke opptrer sammenhengende over mer enn 6 uker av gangen - om det er noen trøst så får man altså pauser innimellom fordi alle barn vokser i "rykk og napp" Takk, det var faktisk godt å høre. Jeg har nemlig termin med nestemann om to uker, så jeg har bekymret meg litt ekstra for noen fryktelig slitsomme første-uker Tusen takk for alle andre svar! Jeg skal prøve med varmeflaske, og varmt bad før han legger seg. Og så tar jeg turen innom apoteket og hører om de kan anbefale en krem der!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå