Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skriver dette som utlogget, for føler det er ganske tabu å si..

Men jeg er SÅÅÅ lei av all sexen vi må ha i prøveperioden... Har aldri hatt noen voldsom interesse av sex (mannen min er god i senga og gir meg alltid orgasme når vi har sex, så det er ikke der problemet ligger. Jeg synes bare det er usigelig kjedelig uansett.)

Og nå som vi er prøvere, og har vært det i godt over et år, har vi jo måttet ha mer sex enn omtrent noensinne før i forholdet.. Vi har pleid å ha sex ca 1 gang hver 14. dag, mens nå blir det jo hver eneste dag i 10-14 dager i eggløsningsperioden (jeg har ganske ustabile sykluser, så vanskelig å time eggløsningen uten EL-tester, og det blir så dyrt i lengden.)

Jeg kjenner jeg snart blir sprø av å måtte ha sex så ofte, og spesielt når det ikke engang ser ut til å føre til den ønskede graviditeten... For hver måned om går blir jeg mer og mer desperat, og mer og mer demotivert. Jeg føler jeg presser meg til å ha så mye sex som bare mulig, men at det uansett ikke nytter.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget, bare høre om det andre som har følt det på samme måte, kanskje...? Vi har forresten vært sammen seks år, gift i to, og er begge i begynnelsen av 30-årene.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset, men jeg har allerede kjøpt "rimelige" EL-tester fra Billige-tester. Problemet er bare at det ikke blir spesielt billig likevel, for jeg ender ofte med å måtte bruke to, eller nesten to, pakker hver måned for å finne eggløsningen, og da flyr pengene fort når én pakke koster 55 kr og vi har prøvd i lang tid...

Men må vel kanskje bare innfinne meg med å betale litt for det. Enten får jeg "lide" meg gjennom masse sex eller så fpr jeg betale noe for å slippe det. Hvis jeg ikke er blitt gravid etter denne PP'en heller, så får jeg gå til innkjøp av noen flere tester da!

AnonymBruker
Skrevet

Så forresten nå at de testene du linket til inneholder 7 tester pr pakke, og det er jo bedre enn de fra billige-tester, som bare inneholder 5 strimler.

Så da går jeg for siden din neste prøveperiode, Liv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det blir veldig fort plikt sex og det er ikke lett å få til en naturlig og herlig akt når man vet hva målet er.... Har også holdt på en stund, og i førsten var det veldig moro, men nå synes jeg bare det er veldig slitsomt :(

AnonymBruker
Skrevet

Det blir veldig fort plikt sex og det er ikke lett å få til en naturlig og herlig akt når man vet hva målet er.... Har også holdt på en stund, og i førsten var det veldig moro, men nå synes jeg bare det er veldig slitsomt :(

Godt å høre at jeg ikke er alene, i hvert fall!

Føler liksom alle har et så überfantastisk sexliv (og spesielt her på KG, virker som ALLE har sex to ganger om dagen hver dag), så det å innrømme at jeg synes at sex er slitsomt sitter liksom litt langt inne for meg...!

Skrevet

Har vært igjennom den perioden, dog som mann (og glad for all sexen), og endte opp med at vi faktisk måtte ta det litt med ro og rett og slett ha sex uten å "prøve så fælt". Rett og slett å slappe av med tanke på prøvingen og bare ha sex..og barn ble det :)

Om du prøver veldig og stresser veldig med at det må bli et resultat så kanskje ikke kroppen din er klar...men om du slapper av så kanskje du blir mer klar?

Et vennepar av meg prøvde i 6-7 år uten resultat, de prøvde alt.. men godtok til slutt at kanskje blir dette ikke noe av og bestemte seg for å undersøke adopsjonsmuligheter.. De slo seg til ro med dette, slappet av, og sexlivet fortsatte fordi de bare ville ha hverandre.. Og hva skjedde; Joda.. 4 mnd inn i søken etter adopteringsmuligheter så var hun gravid. Nå har de 2 egenproduserte barn samt ett adoptert :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner deg så godt! Pliktsex er noe herk. Vi drev også med det det første året vi prøvde. Måtte til slutt slutte med det. Det ødela sexlivet vårt fullstendig. Det er ingenting som er så forferdelig som å "måtte" ha sex!

Vi endte opp med å ta en skikkelig time-out. Bare sex når vi begge ville det, ingen eggløsningstester, ingen telling av dager osv. Det ga oss et lite pusterom til å prøve på igjen etter noen måneder.

Jeg har også veldig uregelmessige sykluser, så vanlige eggløsningstester ble som å "teste i blinde". Har derfor gått til innkjøp av Clear Blue fertilitetsmonitor. Med den kan vi ha sex annenhver dag i den perioden det faktisk er noe sjans for at jeg kan bli gravid. Da blir det litt sjeldnere enn tidligere, men desto mye bedre når vi har sex. Og nå har det blitt en liten sport oss i mellom å sjekke den hver dag :) Litt sånn; "skal vi ha oss i dag eller ikke..." ;o)

Så kanskje det kan være noe for dere? Verdt å prøve :o)

Og når det er sagt - alle disse historiene om den og den som "bare sluttet å stresse", "som etter 6-7 år som prøvere pluselig fikk barn" osv; jeg skulle så gjerne ønske at de historiene kunne fortelles et annet sted enn her på dette forumet. Vi som er her trenger faktisk ikke å bli fortalt at det faktisk er vår egen feil at vi ikke blir gravide. Det finnes ingen god dokumentasjon på denne påstanden, og det bidrar bare til mer sorg hos oss som faktisk sliter med dette.

Der var det sagt! Puh- godt å få det ut!

Skrevet

Da ber jeg om unnskyldning for det innspillet. Det var på ingen måte ment som noe annet enn en historie fra min virkelighet.

• Liker 4
Skrevet

Jeg vet veldig godt hvordan det føles! Jeg har alltid vært sånn at jeg synes sex er helt fantastisk i begynnelsen av et forhold, men etterhvert som hverdagen kommer, så kommer hverdagen virkelig også for min del. Etter å ha lest veldig mange tråder her inne, hvor "sex er limet i et forhold, har du ikke sex 3-4 ganger i uka så er det noe galt med forholdet" osv, så hjalp ikke det noe mer heller, for å si det sånn.

Det gikk faktisk så langt som at når jeg hadde en MA, og hadde en utskraping, og fikk beskjed om å ikke ha sex på 14 dager, så ble jeg lettet...

Jeg har (/hadde) veldig uregelmessige sykluser, som gikk fra 26-32 dager. Brukte mye penger på eggløsningstester, og den måneden jeg faktisk ble gravid, så slo den ikke ut en eneste gang! (Helt utrolig at jeg ble gravid, synes jeg, da vi hadde sex en gang den måneden, og det var en kveld jeg plutselig hadde lyst...)

Av og til så blir det for lite sex "her i heimen", mener kjæresten min, men jeg har vært i et sånt forhold før at jeg har hatt pliktsex, noe som har gjort at jeg har hatt enda mindre lyst til å ha sex, det har blitt en ond sirkel, der jeg til slutt mislikte sex hele tiden. (jeg misliker det jo ikke nå, jeg går bare ikke rundt og er steinkåt hele tiden).

Kjæresten min respekterer det at jeg ikke vil når jeg ikke vil. Da vet han iallefall at jeg har kjempelyst når jeg først vil :fnise:

Skrevet

Jeg vil bare si at om du synes det er dyrt med en hundrelapp eller to i måneden til el-tester så bør du begynne å spare kraftig før du får barn! For de koster!

Vi har holdt på i over 4 år og nærmer oss 6-siffer på utgiftsposten...

Skjønner godt at det må være slitsomt for dem som ikke er mer en middels interessert i sex at man må ha sex en del i prøveperioden. Men om du har så ustabile sykluser som det kan virke som, kan det jo være at du ikke har eggløsning i det hele tatt og uten det er graviditet vanskelig å få til. Har du snakket med lege angående syklusen din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig vet jeg at det koster mye å få barn, og både jeg og mannen har godt betalte jobber, så det er ikke det det står på. Synes bare at det er unødvendig å "kaste bort" 100 kr i måneden på noe jeg egentlig ikke behøver å bruke penger på.

Jeg har dessuten brukt eggløsningstester tidligere, så jeg vet at jeg har eggløsninger hver måned (hadde i hvert fall det i de fire månedene jeg testet).

Gjest Alabama
Skrevet

På ebay får du 100 tester for 20 kroner! :jepp:

Skjønner godt hva du mener med pliktsex.. :tristbla:

Skrevet

Du er ikke alene, TS. Jeg føler det samme.

Skrevet

Jeg ble også lei av det. På samme måte som jeg ble lei av El-tester og graviditetstester etter tre sykluser.

Nå har jeg slutta å telle dager å ha sex på "riktig tid", og sexlivet er mer spenstig :jepp: .

Blir det så blir det, om ikke får vi se etter andre muligheter. Vi gir det fortsatt tid.

AnonymBruker
Skrevet

Takk til dere tre siste som har svart, godt å se at man ikke er alene iallefall..

Og takk for tipset om Ebay Alabama, det hadde jeg ikke tenkt på!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i samme båt som deg TS (velger å være anonym siden mannen min av og til leser her inne). Vi er også i begynnelsen av 30-årene og har vært prøvere i et år nå. Har blitt gravid men det har endt i SA 4 ganger. Det er tøft nok i seg selv men jeg blir lei av å skulle ha sex til de rette tidene.. det blir så kunstig liksom og er ikke akkurat romantisk eller spennende. Jeg liker sex men nå er jeg lei. :( Er glad for hver gang jeg har fått dosen min.

Trist at det blir slik egentlig.. Hvis spiren ikke sitter neste gang kommer jeg til å insistere på at vi bare kobler av en stund og ikke tenker på perioder, sexpress osv..

Skrevet

Synes også det er slitsomt med pliktsexen, og gleder meg veldig til EL endelig kommer denne måneden slik at vi kan slappe litt av ;)

Selvfølgelig vet jeg at det koster mye å få barn, og både jeg og mannen har godt betalte jobber, så det er ikke det det står på. Synes bare at det er unødvendig å "kaste bort" 100 kr i måneden på noe jeg egentlig ikke behøver å bruke penger på.

Jeg har dessuten brukt eggløsningstester tidligere, så jeg vet at jeg har eggløsninger hver måned (hadde i hvert fall det i de fire månedene jeg testet).

Vil bare kommentere at det går an å få positive EL-tester uten å faktisk ha EL. Testene viser at kroppen produserer det hormonet som gir beskjed til egget om å slippe, men det er ikke sikkert kroppen får det til allikevel. Eneste måtene å sjekke det på er med å måle temperaturen hver morgen eller ta blodprøver og sjekke hormonet progestoron. Les mer på f.eks. www.pernille.info eller www.fertilityfriend.com.

EL-tester kan også kjøpes billig på HomeHealth UK. 100 tester (kan velge hvilken som helst kombinasjon av EL- og graviditetstester) for £13.49.

Skrevet

Sex annenhver dag omkring eggløsning er optimalt. Ved sex hver dag i 10-14 dager, TS, så får ikke sædcellene tilstrekkelig modningstid, og kvaliteten nedsettes. Ref. Ken Purvis, lege og fertilitetsekspert i Oslo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...