Gå til innhold

Passer noen dyr nå, men vet ikke helt om jeg orker mer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

saken er den at jeg skal passe noen dyr nå i noen måneder fremover for en venn. de står på det lille soverommet mitt, vet ikke om andre muligheter til å oppbevare dem. jeg fikk inntrykk av at de skulle være problemfrie å ha på soverommet og at de ikke skulle lukte, men den gang ei - de stinker!

vasket alt i går, og i dag stinker de lell. er en veldig spesiell lukt, og ikke en lukt jeg trives med at river i neseborene mens jeg sover akkurat.

er jeg sær om jeg forteller vennen min at jeg ikke tror jeg orker å ha dem likevel? vil jo gjerne hjelpe, samtidig orker jeg ikke å ha et soverom jeg helst ikke vil være i selv, for ikke å snakke om at det blir kjipt å ha overnattingsgjester...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hva faen slags dyr er dette??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mus? De kan ha en veldig spesiell og vond lukt..

Gjest apekattenico
Skrevet

Nei, du er ikke kjip; det er du som lever livet ditt -- ikke vennene dine.

Skulle passe på tre gullfisker en gang selv. De døde.

Gjest Illiya
Skrevet

saken er den at jeg skal passe noen dyr nå i noen måneder fremover for en venn. de står på det lille soverommet mitt, vet ikke om andre muligheter til å oppbevare dem. jeg fikk inntrykk av at de skulle være problemfrie å ha på soverommet og at de ikke skulle lukte, men den gang ei - de stinker!

vasket alt i går, og i dag stinker de lell. er en veldig spesiell lukt, og ikke en lukt jeg trives med at river i neseborene mens jeg sover akkurat.

er jeg sær om jeg forteller vennen min at jeg ikke tror jeg orker å ha dem likevel? vil jo gjerne hjelpe, samtidig orker jeg ikke å ha et soverom jeg helst ikke vil være i selv, for ikke å snakke om at det blir kjipt å ha overnattingsgjester...

Ja, det er jo dårlig gjort å ombestemme seg nå. Vennen din har sikkert ikke mange muligheter til å skaffe pass til dem for så lang tid hvis h*n f.eks har planlagt en reise eller noe sånt.

Får vennen din problemer med å finne andre som ha dyrene, så synes jeg du bør holde det du lovet. Du skulle heller ha skaffet deg mer info på forhånd.

• Liker 5
Gjest Fikira
Skrevet

Kommer jo litt an på...

Sa hun rett ut at de ikke luktet noe?

Hvis hun gjorde det, syns jeg du kan si at det ikke passer fordi de lukter jo.

Hvis du derimot bare antok at de ikke luktet noe, så blir det jo noe annet.

Om det er mus, som nevnt, så lukter det jo høgg av de ganske fort.

Også kommer det jo litt an på hvorfor du passer de. Er det for sent for henne å finne noen andre som kan passe osv, som nevnt av illiya.

AnonymBruker
Skrevet

hva slags dyr det er er ikke så nøye. og alt det andre med dem går fint, det er bare denne lukta.

skulle vel spurt mer på forhånd, men trodde virkelig at denne type dyr ikke skulle lukte. har ingen erfaring med dem fra før av. husker ikke hva vennen min sa eller ikke sa.

passer dyra fordi vennen min venter på å få kjøpt bolig og derfor bor et sted nå hvor det ikke er muligheter for å ha alle dyrene. er uvisst hvor lenge det er til bolig er på plass. hadde det vært snakk om en 2 ukers ferie hadde jeg jo ikke tenkt tanken på at dette kanskje kan bli for mye lukt for meg, da hadde jeg bare bitt tenna sammen og holdt ut.

fikk beskjed at om det skjer noe som gjør at jeg ikke kan ha dyra lenger så kommer de og henter dem og prøver å finne andre passere. jeg bare vil ikke være en prippen særing som ikke en gang orker å ha dem her noen uker før jeg maser på at de må komme å hente. føler meg jo litt som en lusen venn og dyrepasser :gjeiper:

- TS

Skrevet

Siden du har lovet å passe dem, synes jeg ikke du skal kreve at de skal hente dem. Men du kan jo spørre eieren om h*n har noen tips angående lukta. Kanskje prøve å plassere dem i et annet rom enn det du sover i?

AnonymBruker
Skrevet

Siden du har lovet å passe dem, synes jeg ikke du skal kreve at de skal hente dem. Men du kan jo spørre eieren om h*n har noen tips angående lukta. Kanskje prøve å plassere dem i et annet rom enn det du sover i?

ja, det er jo en kjip ting å gjøre. men dette er samtidig et veldig kjipt problem for meg. jeg har en bitteliten leilighet og er var på lukt. er nok heller lite å gjøre med lukta tror jeg, har jo vasket ned alt med grønnsåpevann i går, likevel lukter det i hele rommet i dag.

har ingen andre plasser å putte dem :/

Skrevet

Er det en form for gnagere? Reptiler? Minigris? Mange måter å redusere lukt enkelt og effektivt, men er gjevt å ha NOE å gå ut ifra da. :) Jeg hadde spurt om penger til noe luktdempende og sagt det rett ut at du aldri hadde trodd de kom til å lukte så mye.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er litt enig i forslaget om å spørre vennen din om tips mot lukta... :)

Skrevet

Muligens flytte buret fra soverommet om natta, og ha vinduet oppe? Ikke vet jeg. :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke lovlige dyr, derfor jeg ikke helt vet hva jeg har lov til å si her inne mtp. forumets regler. men de bor i 5 bokser og trenger varmematter, så det går ikke an å flytte dem hit og dit :gjeiper:

får snakke nærmere med vennen min i første omgang om hva som kan gjøres for å redusere lukten. er det noe som virkelig fungerer så er jo problemet løst.

Gjest Fikira
Skrevet

Ahhh, du får prøve på reptilfreaks sitt forum, der får du nok hjelp =)

AnonymBruker
Skrevet

det er ikke lovlige dyr, derfor jeg ikke helt vet hva jeg har lov til å si her inne mtp. forumets regler. men de bor i 5 bokser og trenger varmematter, så det går ikke an å flytte dem hit og dit :gjeiper:

får snakke nærmere med vennen min i første omgang om hva som kan gjøres for å redusere lukten. er det noe som virkelig fungerer så er jo problemet løst.

skjeggagamer stinker ille.......

Skrevet

Siden du passer dyrene i påvente av at eier er på boligjakt så går jeg ut fra at eier bor i nærheten og kan komme å vaske selv? Du bør også tenke på at hvis ikke disse dyrene er lovlig så er du med på å bryte norsk lov, blir det oppdaget og mattilsynet og politiet kommer på døren så nytter det ikke å si at du bare passer dem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig gjort å trekke seg når du har lovt det. Hva har du tenkt å gjøre med dem da? Hvis hun er bortreist så må du jo finne noen andre til å han dem.

Skrevet

Hvorfor ikke bare være ærlig og si i fra om at det blir for mye (lukt) for deg. Og finn en løsning sammen med eieren, istedet for her inne på KG...? Hvis du gir eieren god tid og lite stress (= ikke mas) med å finne nytt sted å ha de, vil nok ikke dette gå utover forholdet deres.

AnonymBruker
Skrevet

Det er dårlig gjort å trekke seg når du har lovt det. Hva har du tenkt å gjøre med dem da? Hvis hun er bortreist så må du jo finne noen andre til å han dem.

Les tråden først da.. Hun var ikke bortreist.

Skrevet

Jeg syns IKKE det er dårlig gjort å trekke seg, spesielt siden dyrene ikke er lovlige - men det er jo bare meg som er ekstremt imot ulovlig import av dyr!

Hva med å sette ut et eggeglass med eddik i rommet? Har du prøvd det? Greit nok lukter ikke eddik spesielt godt, men det lukter kanskje bedre enn dyra gjør???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...