Gå til innhold

Merke soveposer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har fire like soveposer i familien, så nå melder behovet seg for å merke dem. Vi skal på tur der det blir mye pakke-opp-pakke-ned-pakke-opp, så det kan fort gå surr i hvilken som tilhører hvem. Og med tenåringsbarn er det ikke aktuelt å dele på dem. :fnise:

Så, nå skal de merkes. Men jeg vil ha litt stor og lett synlig merking (enten det er inni eller utenpå soveposen), sånn at man ikke må saumfare hele greia for å finne navnet sitt.

Vil det funke med sprittusj på innsiden, enkelt og greit? Eller vil det gnis bort relativt raskt?

Jeg så litt for meg å lage noen litt personlige merkelapper som jeg kan sy fast på utsiden, kanskje med navnet brodert på. Men så er jeg ikke noe flink med brodering da...

Jeg setter stor pris på det om noen har tips om hvordan jeg løser dette.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Der er vel en slags merkelapp som enten er sydd på posen eller henger fast på utsiden? Den kan vel merkes? Det gjorde foreldrene mine med våre soveposer. Eller så er det vel bare å sette et par sting i forskjellig farge på soveposene.

Skrevet

Sprit-tusj vil funke fint det.

Du kan jo også kjøpe slike merker du kan stryke på , eller sy forskjellige fargede tråder på hver sin...

AnonymBruker
Skrevet

TS her

Sånne merker som man stryker på hørtes fint ut, hvis de er litt størrelse på (ikke sånne bittesmå som man bruker til å merke klær). Kan man lage sånne personlige på nett et sted?

Skrevet

Jeg tror det er flere steder på nett som tilbyr sånne merkelapper, men du vil nok synes de fleste er litt små. Dessuten må man som regel bestille veldig mange av hver, og hvis du bare har behov for en av hver er jo det litt unødvendig.

Jeg tror faktisk sprittusj er det enkleste her -- min erfaring er at det holder veldig godt (og jeg har vært på mangfoldige speiderturer). Bare pass på å kjøpe en ordentlig sprittusj som er helt vannfast.

Skrevet

Har brukt maskeringstape.

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellige farger på en snor som du trer gjennom hanken på glidlåsen og andre mulige steder.

Jeg sydde merkelapp på innsiden, men det var sånne merkelapper jeg bestilte med navn.

Det finnes jo ulike sånne små motiver å sy på klær mm. Hva med forskjellige motiver. Lett å sy fast.

Skrevet

De har div motiver på f.eks H&M , ala hello kitty , spiderman osv som kan strykes på. De er det litt str på.

Stoff og stil el andre stoffbutikker har sikkert mange forskjellige motiver.

På clas olsson selger de ark , der du kan printe ut et bilde på og deretter stryke det på tøy. Har laget skjorter til ungene med bilde av de på, og pute med bilde av ungen osv, Ble kjempefint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...