-Englefjes- Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Kom og spark meg bak! Jeg trenger det. Noen som melder seg frivillig? Jeg fikk barn for ett år siden, og etter det har jeg begynt å trene igjen x antall ganger. Før jeg ble gravid var jeg svært godt trent, jeg trente tung styrke 2-3 ganger i uken og løping 2-3 ganger i uken. Jeg har ikke ambisjoner om å trene så mye lenger, men hadde jeg fått til en styrketrening og to løpeturer i uka nå på sommeren, er jeg fornøyd. Det er flere grunner til at motivasjonen min sviktet da jeg skulle trene meg opp igjen etter svangerskap og fødsel. For det første fikk jeg langvarig fødselsdepresjon, og dette kombinert med altfor mange våkenetter og flytting til annen by samt en del andre faktorer gjorde at overskuddet rett og slett ikke var der. Men jeg tror faktisk at den største grunnen er at jeg er så enten-eller når det kommer til trening. De siste årene har jeg trent mye, og trivdes svært godt med det. Å "bare" trene tre ganger i uka føles så meningsløst (i motsetning til ingen, liksom ); ikke kan jeg trene meg kjempesterk og ikke kan jeg komme meg opp på et høvelig nivå kondismessig. Jeg sitter og tenker på den tiden da jeg virkelig trente mye og hardt, og savner treningsgleden og drivet jeg hadde den gangen. Nå vet jeg jo innerst inne at jeg liker å trene, elsker det faktisk, men likevel skorter det så innmari på motivasjonen. Så denne tråden er rett og slett intet annet enn fisking etter motivasjonsråd. Anyone? Mvh Tidligere treningsjunkie Endret 24. mai 2011 av -Englefjes-
Gjest Chevy Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 jeg er også sånn, som må trene alt eller ingenting. Er litt utålmodig, og ikke i god form i det hele tatt, så jeg er sikkert ikke den rette til og sparke deg igang - MEN når du har kommet inn i rutinen som passer for deg, så blir det hele bare bedre og bedre:) første uka er alltid værst!
-Englefjes- Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. mai 2011 Takk! Nå skal det være sagt at de gangene jeg har kommet i gang med trening igjen, så varer det lengre enn en uke før det blir pause igjen. Problemet mitt er kanskje først og fremst å komme så langt at jeg kommer inn i flytsonen for trening igjen. Som jeg savner det!
bukett Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Før var før. Nå er nå. Livet ditt er nå annerledes og du har barn. Da må du tenke annerledes om tid og prioriteringer. Det betyr at du bør være fornøyd med en gyllen middelvei. "Alt eller ingenting" - og du synes "ingenting" er et godt valg? Velg heller "noe", og hold deg til det over tid. Tenk på at "noe" regelmessig gir deg bedre trivsel og finere kropp etter fødselen. Det vil du vel ha?
cardigan Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Nytter ikke om så alle her inne på KG sparker deg i rævva Dette er noe du må ville selv! Det sies at kroppen bruker 21 dager på å omstille seg noe nytt. Gi deg selv den tiden og tren og spis sunt, så skal du se at du blir avhengig! Jeg sa også til folk rundt meg hva jeg skulle starte med, da kunne jeg ikke jukse
-Englefjes- Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 24. mai 2011 Før var før. Nå er nå. Livet ditt er nå annerledes og du har barn. Da må du tenke annerledes om tid og prioriteringer. Det betyr at du bør være fornøyd med en gyllen middelvei. "Alt eller ingenting" - og du synes "ingenting" er et godt valg? Velg heller "noe", og hold deg til det over tid. Tenk på at "noe" regelmessig gir deg bedre trivsel og finere kropp etter fødselen. Det vil du vel ha? Dette var rett og slett glimrende skrevet. Takk! Nytter ikke om så alle her inne på KG sparker deg i rævva Dette er noe du må ville selv! Det sies at kroppen bruker 21 dager på å omstille seg noe nytt. Gi deg selv den tiden og tren og spis sunt, så skal du se at du blir avhengig! Jeg sa også til folk rundt meg hva jeg skulle starte med, da kunne jeg ikke jukse Jeg spiser heldigvis sunt uansett, så det er ikke så stort problem. Men å fortelle de rundt meg er en god idé, ingenting er som ytre press. Og jeg vil virkelig, altså. Men kanskje ikke nok? Kanskje litt for enkelt å sitte og tenke på det som var enn å gjøre noe med situasjonen som er nå.
-Englefjes- Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg tror jeg rett og slett må børste støv av denne boken. Endret 24. mai 2011 av -Englefjes-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå