AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hei! Vi har en aktiv gutt på 2 år som over en periode har "klaget" over vondt i/under foten. Det er ikke hver dag og det kan gå mange dager/uker mellom hver gang, men det dukker alltid opp igjen. Og han viser samme fot hver gang. Han er helt i rute motorisk og han bemerker heller ikke dette når han leker eller er aktiv på andre måter. Det skjer i forbindelse med rolige stunder, f.eks. idet han skal legge seg, slapper av på sofaen e.l. Han synes det er godt å bli massert under foten. Har kjent etter noen unormaliteter, men ikke merket noe. Bør vi ta kontakt med lege/hs ang. dette? Jeg har jo opplevd episoder hvor han har dunket borti det ene kneet, litt syting, jeg spør om jeg skal blåse på og han sier ja og peker på det andre kneet. Jeg har derfor vært inne på tanken om at han ikke helt klarer å lokalisere evt. smerte og/eller skille mellom f.eks. kløing og smerte (han sier "au" og peker). Men jeg er på ingen måte erfaren ang. små barn og ønsker ikke å bare blåse det bort. Er selvfølgelig redd for at det er noe som plager han... Tusen takk for svar!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Ville kontaktet helsesøster eller lege ja. Det trenger ikke å være noe alvorlig, men det kan jo hende det kan fikses. Har han forresten gode sko som ikke er for små?
LukaFrost Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Kanskje det er en sko som gnager? jeg vet om ei som klagde over at skoene var voonde. Foreldrene fant til slutt ut at det stod igjen en nålspiss i skoen.
Gjest Gjest Skrevet 25. mai 2011 #4 Skrevet 25. mai 2011 Hei! Vi har en aktiv gutt på 2 år som over en periode har "klaget" over vondt i/under foten. Det er ikke hver dag og det kan gå mange dager/uker mellom hver gang, men det dukker alltid opp igjen. Og han viser samme fot hver gang. Han er helt i rute motorisk og han bemerker heller ikke dette når han leker eller er aktiv på andre måter. Det skjer i forbindelse med rolige stunder, f.eks. idet han skal legge seg, slapper av på sofaen e.l. Han synes det er godt å bli massert under foten. Har kjent etter noen unormaliteter, men ikke merket noe. Bør vi ta kontakt med lege/hs ang. dette? Jeg har jo opplevd episoder hvor han har dunket borti det ene kneet, litt syting, jeg spør om jeg skal blåse på og han sier ja og peker på det andre kneet. Jeg har derfor vært inne på tanken om at han ikke helt klarer å lokalisere evt. smerte og/eller skille mellom f.eks. kløing og smerte (han sier "au" og peker). Men jeg er på ingen måte erfaren ang. små barn og ønsker ikke å bare blåse det bort. Er selvfølgelig redd for at det er noe som plager han... Tusen takk for svar! Kansje det kan være hovedsenen som går under foten (samme som gjør at en ikke blir plattfot) som er litt for stram og dermed skaper smerter ? Jeg ville tatt en tur til lege eller fysioterapeut og sjekket det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå