Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ha en dritvanskelig eksamen på fredag. Typisk puggestoff. Ligger svært dårlig an og spekulerer i det å skrive ned det viktigste på en lapp.

Planlegger ha denne i lommen og ta den opp når jeg går på do. Så hvis det er en formel eller en definisjon som står bom stille, kan jeg jukse litt. Stryker hvis ikke. Har aldri hatt rene puggefag før og stresser litt.

Er det noen risiko ved dette? Eksamensvakten følger meg jo på do, men hun står jo ikke og lytter. Om jeg bruker 2 min og kikker på lappen er vel ikke det mistenksomt?

Noen som HAR jukset før her?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Nei, jeg har ikke jukset, for det er ulovlig. Risikoen er alltid der, og det er i tillegg urettferdig overfor de som faktisk leser, sliter og lærer seg stoffet.

• Liker 7
Skrevet

Unnskyld meg, men det er virkelig idiotisk å jukse på en eksamen!

• Liker 4
Skrevet

Ja, jeg har jukset, senest i 2. klasse på videregående. Tysk gramatikk. Så ble jeg voksen.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har jukset, senest i 2. klasse på videregående. Tysk gramatikk. Så ble jeg voksen.

Haha, signerer.

Å jukse er ganske teit, men å jukse på universitetet tar teit til et nytt nivå...

Stryker du, får du prøve på nytt, TS.

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg har aldri jukset, men jeg ser jo hvor lett det er å gjøre det om man virkelig vil. Håper likevel du ikke gjør det, da du bare ødelegger for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Sett bortsett fra det moralske da. Jeg har aldri jukset før, men vil faktisk heller være sleip 1 gang, enn å stryke.

Lurer ikke på om dere syns det er en dårlig handling og at jeg er barnslig, men risikoen ved dette.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ville aldri tatt sjansen på å jukse på universitetet. Vaktene får med seg mer enn du tror, og det kan bli store konsekvenser.

Endret av Gaea
  • Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

sjangsen for å bli tatt er ufattelig liten hvis du gjør som du sa, men den eneste du lurer er KUN deg selv!

Nå vet ikke jeg hva du studerer og skal bli, men jeg ville ikke hatt en psykolog, fastlege eller en økonomisk saksbehandler som hadde jukset seg til tittelen sin altså... :fnise:

Tenk om man ligger på sykehuset da, og blir pleiet av en snill og søt sykepleier, og når man går på sykepleien så må de ha ALT rett på eksamen ang medisinering ( kunne regne ut hvor mye pasienter skal ha åsånt og doseringer), og tenk hvis det var den eksamenen som hun aldri hadde klart uten å jukse seg til den?

ville du tatt i mot pillene du får av henne?

Endret av NozMonster
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

hvordan er det på eksamen på uni? får man gå alene på do eller blir man fulgt av en vakt??

Skrevet

Man blir fulgt av en vakt, men det er jo ingen som står og ser på deg tisse da.

AnonymBruker
Skrevet

sjangsen for å bli tatt er ufattelig liten hvis du gjør som du sa, men den eneste du lurer er KUN deg selv!

Nå vet ikke jeg hva du studerer og skal bli, men jeg ville ikke hatt en psykolog, fastlege eller en økonomisk saksbehandler som hadde jukset seg til tittelen sin altså... :fnise:

Tenk om man ligger på sykehuset da, og blir pleiet av en snill og søt sykepleier, og når man går på sykepleien så må de ha ALT rett på eksamen ang medisinering ( kunne regne ut hvor mye pasienter skal ha åsånt og doseringer), og tenk hvis det var den eksamenen som hun aldri hadde klart uten å jukse seg til den?

ville du tatt i mot pillene du får av henne?

Slapp av, er ingen som står i fare på ene eller andre måten om jeg jukser på denne. Skal faktisk ikke bruke faget til noe, det er bare en uvesentlig del av et fag jeg tar for å fylle opp poeng til noe annet;)

Uansett hvordan jeg vrir og vender på det, går det ikke utover noen om jeg jukser på denne eksamen. Vil ikke si hvilket fag det er, men om jeg hadde sagt det hadde dere skjønt det;)

AnonymBruker
Skrevet

Man blir fulgt av en vakt, men det er jo ingen som står og ser på deg tisse da.

er det vanlig at folk går på do da på eksamen liksom hvis de må bli fulgt???

AnonymBruker
Skrevet

Ja, såklart. Må man, så må man.

Skrevet

Du kjenner konsekvensene for å bli tatt? Du ryker ut av studiet, du får ikke ta flere eksamener på 1 år (på all høyere utdanning i Norge, ikke bare "din" skole), lånekassen slutter å gi deg penger, så da ryker vel boligen din og om du ikke da bor hjemme fortsatt.

Selv om du ikke blir tatt på fersken kan de kreve visitasjon, og finner de noe suspekt blir du tatt for juks, selv om du ikke har brukt jukselappen. Den er litt kjedelig, ha en jukselapp, klare eksamen helt uten å bruke den, bli visitert og deretter straffet selv om du faktisk har svart uten å jukse.

• Liker 4
Skrevet

Jeg håper ts jukser på eksamen og lærer leksa si.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kjenner konsekvensene for å bli tatt? Du ryker ut av studiet, du får ikke ta flere eksamener på 1 år (på all høyere utdanning i Norge, ikke bare "din" skole), lånekassen slutter å gi deg penger, så da ryker vel boligen din og om du ikke da bor hjemme fortsatt.

Selv om du ikke blir tatt på fersken kan de kreve visitasjon, og finner de noe suspekt blir du tatt for juks, selv om du ikke har brukt jukselappen. Den er litt kjedelig, ha en jukselapp, klare eksamen helt uten å bruke den, bli visitert og deretter straffet selv om du faktisk har svart uten å jukse.

Ja, jeg kjenner konsekvensene, og det er grunnen til at jeg aldri har vurdert juks tidligere. Har heldigvis ikke lån da, så økonomisk betyr det nada. Men å bli kastet ut 1 år er mer enn straff nok, for all del.

Har aldri hørt om at de kan ta visitasjon uten mistanke... Hvis så er tilfelle gjemmer jeg den i trusa eller noe.

Dette er ikke noe jeg gjør for gøy, for å slippe å lese. Jeg gjør det i desperasjon for å ikke stryke!

AnonymBruker
Skrevet

Flyr på do hele tiden jeg på Univ. Er alltid drittnervøs, pøser på med kaffe og da må man på do.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe jeg gjør for gøy, for å slippe å lese. Jeg gjør det i desperasjon for å ikke stryke!

Men er det så farlig å stryke at du er villig til å bli utvist for et år? Stryker du, er det jo bare å ta den opp igjen.

Gjest Mauna Lee
Skrevet

jeg synes det er bedre å stryke enn å jukse! Blir du tatt er konsekvensene ganske mye større med juks, og hvem vil vel ansette folk som jukser på eksamen?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...