AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Hva får en utbetalt i minstepensjon i mnd som uføretrygda? En jeg kjenner som bor gratis hos damen, fordi hun sier han bare har vanlig minstepensjon (uføretrygd). Synes det bare er rart at hun som student skal forsørge ham og må jobbe 50% vsa fulltidsstudier. Skulle gjerne visst hvor mye han har i mnd før skatt... Han er 35, hun er 21. Jeg mistenker at han utnytter henne..
SmallTalk Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Vanlig minstepensjon for pensjonister er rett over 151.000 i året.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Vanlig minstepensjon for pensjonister er rett over 151.000 i året. tusen takk, men vanlig pensjon og uførepensjon er ikke samme beløp...
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #4 Skrevet 26. mai 2011 tusen takk, men vanlig pensjon og uførepensjon er ikke samme beløp... Jo det er det, 12600 i måneden.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2011 #5 Skrevet 26. mai 2011 nei det er feil.VU Og Pensjon er litt forskjellig,ikke mye.Opptjente år /arbeid spiller inn på hvor mye en får utbetalt. Hva kan du få? Uførepensjon blir i hovedsak beregnet på samme måte som alderspensjon. Uførepensjonen består av en grunnpensjon og en tilleggspensjon. Den som har liten eller ingen tilleggspensjon, får særtillegg. Den som forsørger ektefelle/partner/samboer eller barn under 18 år, kan ha rett til forsørgingstillegg i tillegg til uførepensjonen. Les mer om beregning av pensjon. http://www.nav.no/1026.cms
Gjest Consensio Skrevet 26. mai 2011 #7 Skrevet 26. mai 2011 Jo det er det, 12600 i måneden. Vanlig uføretrygd ligger på 11050kr pr mnd før skatt. Ung ufør ligger på rett over 15000kr før skatt
Gjest Eurodice Skrevet 26. mai 2011 #8 Skrevet 26. mai 2011 Vanlig uføretrygd ligger på 11050kr pr mnd før skatt. Ung ufør ligger på rett over 15000kr før skatt Det er ikke synd på denne mannen som har pensjonen sin ubeskåret, bor gratis og blir forsørget av kjæresten. Hun blir utnyttet. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #9 Skrevet 27. mai 2011 nei det er feil.VU Og Pensjon er litt forskjellig,ikke mye.Opptjente år /arbeid spiller inn på hvor mye en får utbetalt. Det er snakk om minstepensjon her, og den er lik for uføre og alderspensjonister. Vanlig uføretrygd ligger på 11050kr pr mnd før skatt. Ung ufør ligger på rett over 15000kr før skatt Jeg er varig ufør og får minstepensjon som er 12606 i måneden. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #10 Skrevet 27. mai 2011 Det er snakk om minstepensjon her, og den er lik for uføre og alderspensjonister. Jeg er varig ufør og får minstepensjon som er 12606 i måneden. da får du mer enn meg og jeg er varig ufør.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #11 Skrevet 27. mai 2011 da får du mer enn meg og jeg er varig ufør. Hvor mye får du da?
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #12 Skrevet 27. mai 2011 Moren min er uførepensjonert, og hun har 7500 inn i måneden. Etter skatt. Hun klarer seg ved at hun får et par lapper i bostøtte, og sosialen betaler de verste strømregningene.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #13 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde ærlig talt ikke klart å være sammen med en som var uføretrygdet i relativt ung alder. Tenk å ha en mann som aldri tjener noe særlig, aldri skal dra på jobb! Jeg hadde blitt gal av å være den eneste sosiale stimulien han fikk etter å selv ha vært på jobb en hel dag. 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #14 Skrevet 27. mai 2011 Vanlig uføretrygd ligger på 11050kr pr mnd før skatt. Ung ufør ligger på rett over 15000kr før skatt Feil. Vanlig uføretrygd er 12606 per måned og man betaler ikke skatt. Ung ufør får mer enn en vanlig uføretrygdet, men jeg vet ikke beløpet. Det er snakk om minstepensjon her, og den er lik for uføre og alderspensjonister. Feil. Alderspensjonister som har minstepensjon får mindre enn en som er uføretrygdet.
Gjest Consensio Skrevet 27. mai 2011 #15 Skrevet 27. mai 2011 Feil. Vanlig uføretrygd er 12606 per måned og man betaler ikke skatt. Ung ufør får mer enn en vanlig uføretrygdet, men jeg vet ikke beløpet. Vel, jeg får minstesats, og får 11050 kr pr mnd før skatt. Klart man betaler skatt? Hvor i huleste har du fått det for deg at man ikke betaler skatt på uføretrygd? Det er jo en grunn til at man har halv skatt i juni og desember...
Antlers Skrevet 27. mai 2011 #16 Skrevet 27. mai 2011 Vel, jeg får minstesats, og får 11050 kr pr mnd før skatt. Klart man betaler skatt? Hvor i huleste har du fått det for deg at man ikke betaler skatt på uføretrygd? Det er jo en grunn til at man har halv skatt i juni og desember... Det var ikke jeg som skrev det du svarer på, men man betaler vel vesentlig mindre i skatt som ufør? Har også hørt at man får automatisk skattebegrensing, men mulig det bare gjelder med tillegget ung ufør? Mener jeg hørte noe om at satsene skulle øke en del nå, så jeg håper alle som har lite får litt mer å rutte med i alle fall
Gjest Consensio Skrevet 27. mai 2011 #17 Skrevet 27. mai 2011 Ja, vi kan betale mindre i skatt...men jeg velger å betale skatt som normalt og heller få tilbake 1000kr hver Juni...enn å få baksmell på en allerede trang økonomi (betalte mindre skatt før og fikk alltid baksmell...ikke gøy) Men personen jeg siterte mente jo at man ikke betaler skatt når man er uføretrygdet, og det blir helt feil.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #18 Skrevet 27. mai 2011 Hvor mye får du da? 11000 pr mnd og jeg har noen års arbeidsaktivitet bak meg. det beløpet en får varierer fra person til person.
Gjest Consensio Skrevet 27. mai 2011 #19 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde ærlig talt ikke klart å være sammen med en som var uføretrygdet i relativt ung alder. Tenk å ha en mann som aldri tjener noe særlig, aldri skal dra på jobb! Jeg hadde blitt gal av å være den eneste sosiale stimulien han fikk etter å selv ha vært på jobb en hel dag. Det er jo godt ikke alle uføre er usosiale, late og aldri gjør noe da 2
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2011 #20 Skrevet 27. mai 2011 Jeg hadde ærlig talt ikke klart å være sammen med en som var uføretrygdet i relativt ung alder. Tenk å ha en mann som aldri tjener noe særlig, aldri skal dra på jobb! Jeg hadde blitt gal av å være den eneste sosiale stimulien han fikk etter å selv ha vært på jobb en hel dag. Tenk å være den personen som aldri tjener noe særlig, aldri skal på jobb og får lite sosial stimuli fordi alle får dekket sin dose på jobb og orker ikke å bruke tid på deg. Du har så lite innlevelse at jeg blir flau på dine vegne. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå