Gjest SelvesteTerese Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg forstår meg ikke på dette med wow, world of warcraft! Var på platekompaniet idag og så coveret til Wow, men det var jo ikke bare et, det var flere. Det billigste var til 119,- mens de andre var dyrere. leste litt på coveret og slik jeg forsto det varte det bare i et par måneder, eller bare for coveret, hehe? Hvordan funker dette med WoW?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Du må kjøpe spillene og spilletid separat. Det finnes et "hovedspill", og det må du ha. Også kan du kjøpe tre expansionspacks, og det er ingen vits i å ikke gjøre det. Etter du har installert disse, må du kjøpe deg spilletid. Skjekk ut battle.net
JohnQ Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Du må kjøpe spillene og spilletid separat. Det finnes et "hovedspill", og det må du ha. Også kan du kjøpe tre expansionspacks, og det er ingen vits i å ikke gjøre det. Etter du har installert disse, må du kjøpe deg spilletid. Skjekk ut battle.net Spiller du fast kan du betale med avtalegiro, altså automatisk trekk fra kontoen din en gang i mnd.
Klatt Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Noen spesiell grunn til at dette er noe du vil "lære deg"? :<
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 KremtHostHark-LurerPåNårDetteUtviklerSegTilDebattOmAvhengighet-Host 6
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Man får første måneden gratis om jeg ikke tar helt feil. Du trenger det orginale, det som har en lilla night elf på coveret. Der kan du levle til 60. Så trenger du burning crusade som er grønn, der kan du levle 58-70. Deretter wrath of the lich king som er hvit/blå, der kan du levle 68-80. SÅ er det cataclysm som er rødlig. Den er da up to date og det alle spiller.
Envy Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Ja, som de andre over her sier. Kjenner du noen som spiller? Kan være en fordel å ha noen å spille med til å begynne med, slik at om du kjenner noen, spørr hvilken server de spiller på, så kan de "lære deg opp" i wow-verden Og de i butikken kan vise deg hvilke pakker du må kjøpe for å komme i gang Dere som snakker om avhengighet, hun er sikkert klar over det, men om hun har lyst til å spille må hun da få lov til det. Det er et utmerket tidssluk om man har litt tid til overs! Spillet er nemlig genialt. Synes det er synd jeg ikke har tid til å spille selv lenger..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 Kommer ann på hvor mange måneder man betaler på en gang, for 6 tror jeg man går rundt 80kr. 1måneds er vel 100kr.
Envy Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Dobbeltpost og internettkrøll.. Endret 24. mai 2011 av Envy
Tabris Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Det lureste du kan gjøre er å prøve free trial først. Så slipper du å bruke penger på spillet eller abonnement hvis du ikke liker det. Free trial kan du laste ned fra WoWs hjemmeside. (Men hvis det er MMORPG du er nysgjerrig på, og ikke WoW spesielt, så mener jeg det finnes flere MMORPGs der ute som er mye bedre enn WoW. ).
Fluffe Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Hva F er MMOPRGS? MMORPG (Massive(ly) Multiplayer Online Role-Playing Game
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Hva F er MMOPRGS? Massively multiplayer online role-playing game. Som navnet tilsier, er det et rollespill som spilles sammen med mange andre spillere online.
Gjest SelvesteTerese Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 Ja jeg har hørt om denne avhengigheten, hehe! Jeg er vokst opp med spilling, og har spilt Legend of Zelda siden jeg var 8 år, som jeg også vil si var veldig avhengighetsskapende for min del. Men jeg har alltid klart å alikevel balansere mellom det sosiale og spilling, heldigvis! Så jeg tror ikke det skal bli noe problem med WoW Og tusen takk for raske svar, og så mangen da! Nå forsto jeg mer av dette
Envy Skrevet 24. mai 2011 #17 Skrevet 24. mai 2011 Ja jeg har hørt om denne avhengigheten, hehe! Jeg er vokst opp med spilling, og har spilt Legend of Zelda siden jeg var 8 år, som jeg også vil si var veldig avhengighetsskapende for min del. Men jeg har alltid klart å alikevel balansere mellom det sosiale og spilling, heldigvis! Så jeg tror ikke det skal bli noe problem med WoW Og tusen takk for raske svar, og så mangen da! Nå forsto jeg mer av dette Problemet med WoW, hvertfall slik jeg oppfattet det var at du i motsetning til andre spill som f.eks Zelda og Final Fantasy er at du i høy grad er avhengig av andre spillere, og de er avhengig av deg. Dette skaper en verden hvor du har avtaler med andre som må overholdes og et "press" fra spillsamfunnet om å være online til enhver tid. Dette er problemet, det er både "det sosiale" (ja, men blir faktisk nettvenner med disse menneskene) og spillverden. Klarer du å motstå presset fra de andre spillerene og guildene vil du klare fint å motstå avhengigheten
Gjest redstar Skrevet 24. mai 2011 #18 Skrevet 24. mai 2011 Avhengighents spill!!!! Det er så innmari bra spill at det er helt utrolig, heldigvis klarte jeg og legge det fra meg for noen år tilbake, har aldri tid til det nå, men utrolig bra spill, men det trengs mye hjelp og opplæring i begynnelsen, det er jo en hel verden! Men pass på: men BLIR avhengig! ! Haha!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #19 Skrevet 24. mai 2011 Jeg og samboeren er med i et guild som har som hovedide at medlemmene ikke skal føle seg tvunget, og vi har aldri avtaler om at de og de må være der til et visst klokkeslett. Gjør man seg avhengig av å være på WoW f.eks. et tidspunkt hver tirsdag, har man gjort noe dumt hvis man egentlig ikke har tid til det. I vårt guild gjør vi det heller sånn at de som er pålogget raider og gjør andre ting sammen mens de er pålogget, og det er ingen skam å logge av. Ganske fint med et såpass "chill" guild, for jeg liker ikke å være nødt til å spille, jeg liker å spille når jeg vil spille.
Anjah Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Et lite PS; man kan fint kjøpe expansionene sammen med hovedspillet. Man behøver ikke vente til man har nådd topplevelen for hver pakke. Ved å kjøpe alle expansions sammen med hovedspillet, vil man få mer rom til å velge seg f.eks rase og professions. Burning Crusade kommer med Draenei og Blood Elfs. Cataclysm har worgens og gobliner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå