AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Heisann! Jeg er en 24 år gammel student som sliter litt økonomisk for tiden. Har fått sommerjobb, men tenkte jeg kunne få en liten inntekt ved siden av ved å passe barn hvordan går jeg frem for å finne foreldre som trenger barnepass? Vil de fleste kun ha folk de kjenner til å passe barna sine, eller går fremmede også bra? Har ikke veldig mye erfaringer med småtasser, men lærer fort, og litt eldre barn stortrives med meg i hvertfall jeg er visst kul, Hehe
Gjest Bjørn82 Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Heisann! Jeg er en 24 år gammel student som sliter litt økonomisk for tiden. Har fått sommerjobb, men tenkte jeg kunne få en liten inntekt ved siden av ved å passe barn hvordan går jeg frem for å finne foreldre som trenger barnepass? Vil de fleste kun ha folk de kjenner til å passe barna sine, eller går fremmede også bra? Har ikke veldig mye erfaringer med småtasser, men lærer fort, og litt eldre barn stortrives med meg i hvertfall jeg er visst kul, Hehe hehe.. jeg tror det er vanskelig å få seg jobb som barnevakt idag. Hvis du tenker på sånn barnevakt som reiser hjem til foreldre å sitter barnevakt mellom klokken 18-23 for eksempel. Men jeg vil ikke ta motet ifra deg, så jeg vil jo anbefale deg å kanskje skrive detaljer om deg selv, de erfaringene du har og at du kanskje helst vil treffe barna i forkant av at du skal sitte barnevakt slik at du og foreldrene kan se hvordan de reagerer på deg. Jeg tror ideen din er skikkelig bra, fordi det er mange som trenger barnevakter nå og da. Men jeg tror også folk er mere skeptiske til å la fremmede passe barna deres. Jeg syns du skal prøve deg frem. Bruk litt tid på å etablere en krets, så vil du sikkert få sitte barnevakt nå og da etterhvert. Lykke til! =) (Jeg mente ikke at du skal skrive alle detaljer, men viktige opplysninger i forhold til det at du kan sitte barnevakt i annonsen) ((Alle detaljene og litt om deg selv kan du jo ta med hver enkelt forelder. )) Endret 24. mai 2011 av Bjørn82
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Takk for svar! Tenkte noe slikt ja, at jeg hadde noen faste barn å passe, så vi ble kjent og de blir trygge på meg:) Så kan foreldrene kose seg på restaurant eller kino noen timer i uken Men hvor skal jeg henvende meg? Jeg er en søt jente, omsorgsfull, ansvarlig, og ikke minst glad! Så om foreldrene hadde møtt meg, så hadde de nok ikke blitt skeptiske tror jeg. Og de fleste barn jeg møter liker meg. Dessverre kjenner jeg ingen som har småbarn lenger. De jeg passet før har nå blitt så store at de kan være alene hjemme. TS
kulu-kulu Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Du får gå inn på nybaktmamma.com og lufte tanken Du kan også henge opp lapper på din lokale butikk.
Gjest Bjørn82 Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Takk for svar! Tenkte noe slikt ja, at jeg hadde noen faste barn å passe, så vi ble kjent og de blir trygge på meg:) Så kan foreldrene kose seg på restaurant eller kino noen timer i uken Men hvor skal jeg henvende meg? Jeg er en søt jente, omsorgsfull, ansvarlig, og ikke minst glad! Så om foreldrene hadde møtt meg, så hadde de nok ikke blitt skeptiske tror jeg. Og de fleste barn jeg møter liker meg. Dessverre kjenner jeg ingen som har småbarn lenger. De jeg passet før har nå blitt så store at de kan være alene hjemme. TS Jeg tror du bør legge ut en annonse på finn, sette opp lapper på butikkene i nærområdet etc. Høre med venner om de kjenner folk som trenger barnevakt. Også bør du jo også holde deg noenlunde innenfor området du bor i, så du ikke f.eks bor i byen så må du reise fra Frogner til Ski for å sitte barnevakt. (Det er jo lurt å ta med i annonsen på finn.no)
Leanne Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Henge opp lapp på helsestasjonen, matbutikken etc.. Lykke til
La Luna Skrevet 25. mai 2011 #7 Skrevet 25. mai 2011 Er du fra Oslo? Da kan du jo søke jobb her: http://barnepasseren.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå