Sunniva81 Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg har endelig tatt motet til meg, og begynt å trene med vekter. Hadde gjort research på forhånd og hadde noen øvelser klar. Nå er jeg godt trent fra før, men ikke trent noe særlig med vekter/stang, mest apparat, men fant da frem 9 kg`s manueller og satte i gang med bulgarsk utfall. Men, jeg syns ikke jeg fikk den ene foten nærme nok gulvet. Jeg er 183cm høy og syntes likevell jeg fikk et godt tak på øvelsen. Er det veldig viktig at jeg kommer langt nok ned, eller blir det riktig selv om foten (som er på benken) ikke kommer ned til gulvet!? Sikkert kjeeeempedumt sp.mål, men... Knebøy med stang gikk helt fint, kjenner jeg Lenge siden jeg har hatt så vondt i rumpe og lår. Nå er det om å gjort å gjøre seg kjent og bli trygg på øvelser og utstyr blandt alle disse bodybuilderene og wannabes`ene på senteret, og komme igang Øve litt på balansen også tror jeg Endret 24. mai 2011 av Sunniva81
Sekretæren Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Mener du at du ikke fikk kneet langt nok ned i bunnposisjon? Om du har foten som er i bakken langt nok fremme, skal i utgangspunktet det problemet løse seg selv. Kneet ditt skal ikke posisjonere seg over tærne. Har du sett på videoer?
Sunniva81 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 24. mai 2011 Ja, det er det jeg mener. Men nå har jeg ikke teknikken helt i orden enda, og er litt på ukjent terreng, kan man si. Ble så jeg fokuserte for mye på balansen, men syntes jeg hadde nok avstand på andre foten..Mulig jeg ikke turte å "senke" meg langt nok ned da!? Ja har sett mange videoer om det, er bare ikke like lett i praksis merket jeg.
loffen Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Jeg synes også dette er vanskelig! Holder på å ramle hver gang jeg. Det er så vanskelig å vite hvor langt frem jeg skal stå fra benken, også skal man jo se opp, og da ser jeg ikke om jeg gjør riktig.. Nå sist tok jeg vanlig utfall istedet. :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Kneet må ALDRI strekke seg forbi tærne, det er svært dårlig for knærne! Sett foten din langt frem, det går av seg selv derfra, balansen kommer seg på plass, se hele tiden rett frem etter at du har latt kneet finne sin rette plass.
Sekretæren Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Ja, det er det jeg mener. Men nå har jeg ikke teknikken helt i orden enda, og er litt på ukjent terreng, kan man si. Ble så jeg fokuserte for mye på balansen, men syntes jeg hadde nok avstand på andre foten..Mulig jeg ikke turte å "senke" meg langt nok ned da!? Ja har sett mange videoer om det, er bare ikke like lett i praksis merket jeg. Nei, det er ikke lett i praksis, jeg slet lenge med teknikken selv. Sett foten langt frem, tren på teknikken med lave vekter. Balansen kommer etterhvert Det viktigste er som sagt å sørge for at kneet ikke kommer over tærne. Man må stå mye lenger frem enn man tror, altså
Sekretæren Skrevet 25. mai 2011 #8 Skrevet 25. mai 2011 Husk, loffen, at ved vanlig utfall er det like viktig å få benet langt nok fram
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå