Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på p-ringen i ca 5 år nå. Jeg og samboeren min har begynt å planlegge å få barn men ikke sluttet på ringen enda. For 3 dager siden hadde vi sex og ringen må ha fallt ut (oppdaget jeg i dag), dvs ringen har vært ute i 3 dager nå. Jeg hadde da (samleiedagen) hatt ringen inne i 9 dager, og det var 14 dager siden min første menstrasjonsdag.

Grunnen til at jeg oppdaget at ringen var borte var store stikkinger nederst på både venstre og høyre side i magen og tok da en skjekk, fordi dette kjentes ut som eggløsning.

Kan det være mulig at eggløsning kommer så raskt tilbake? Og kan det være mulighet for at jeg er blitt garvid. Hører jo om så mange som må vente leenge for sylusen blir normal igjen etter de bevisst slutter på p-ringen, så syntes dette virker rart. Men samtidig er det jo en 3 timers regel.

Håper på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt være eggløsning, og du kan ha blitt gravid, ja. Enhver feilbruk av hormonprevensjon (eller annen prevensjon, for den saks skyld) kan føre til graviditet.

Jeg sluttet med p-ring etter 3-4 år da vi skulle prøve første gang, og hos meg var syklusen på plass umiddelbart. Hadde én vanlig mens før lillejenta var et faktum. Så selv om det kan ta tid før syklusen kommer i rute, så det ikke ta tid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble gravid etter å ha glemt å sette den inn, gjorde det noen dager for sent, og vips, bolle i ovnen! Så ja, det går an ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...