Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har mørk blondt (lysebrunt?) hår som vel er av typen "nordisk hår". Det er veeeldig mykt, flatt og fliser seg lett selv om jeg som regel ikke føner eller bruker glattetang, grer ikke når håret er vått og bruker hårkur. Vasker håret ca annenhver dag. Bruker alltid et produkt i for å få litt hold og volum, men det forsvinner fort det volumet gitt.

Når jeg føner håret og tuperer og sprayer røttene blir håret mitt fint, det former seg bra og får et bra volum slik at jeg kan ha det henende rett uten at jeg ser ut som en trist mus.

Dere som tilsynelatende alltid ser velstelte ut og har så fint hår, gjør dere mye med håret, blir det ikke veldig slitt da?

Hilsen en som føler seg lekker etter en lang arbeidsdag med maskara og pudder som er gnidd bort og med flatt hår...

Endret av piapetrine
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke svar, men håper du får svar så jeg kan få del i hemmeligheten! :D

Skrevet

Jeg har naturlig, langt hår som jeg ikke gjør noen ting med. Hvis jeg prøver å ordne det på en annen måte, faller det bare ned i løpet av dagen. Mine venninner som har pent hår hele dagen bruker slettetang/krølltang hver dag, + en del andre hårprodukter. Det ender med at kvaliteten på håret blir utrolig dårlig da all den varmebehandlingen ikke er bra for håret. Mange av de bruker nå extensions i tillegg til sitt eget hår pga. at deres eget hår er så slitt og tørt etter all varmebehandlingen.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker ingenting, bortsett fra shampoo og balsam. Eier ikke engang en hårbørste, men det blir aldri flokete heller. :sjenert:

Skrevet

Jeg retter håret mitt når jeg har dusja.. da bruker jeg varmebeskyttene først og har en keramisk rettetang, den har aldri skadet håret mitt iallefall..

Tuperer ikke håret, for da blir det helt ødelagt!

Men har sånn shinegreie i det som det er næring i, også bruker jeg litt rootboost eller volumpulver og lager volum som jeg fikserer med spray...

Sprayer det bare mere hvis det trenger en løft..:)

Jeg har forresten en mellomting mellom bob og skulderlangt hår..:)

Skrevet

Jeg har langt, musebrunt hår. Jeg vasker det hver 2-3 dag, bruker ingen hårkurer, sjelden hårspray og aldri føne (eier ikke en gang en føne). Jeg grer håret skikkelig gjennom når det er nyvasket og vått, og går som regel med en klemme i håret for å få det fremste håret bort fra ansiktet.

Men ca en gang i året tar jeg permanent, så det blir ingen rettetang på meg. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Jeg tror trikset er å gå til frisør gjevnlig. De dagene man ikke har tid/orker/vil skåne håret så setter man det i en høy hestehale. Det ser mye friskere ut dersom man setter halen litt høyere. Eller man kan flette det.

Før brukte jeg aldri rettetang, men etter at jeg begynte å bruke det litt såg jeg hvor mye penere det var når det var rettet. Så nå føler jeg meg skikkelig dass hver dag fordi jeg ikke alltid orker å rette det. Men veldig ofte holder det med å rette en dag, så ser det passe pent ut dagen etter også..

Men jeg er ikke noe flink med hår så jeg må enten rette det, eller hestehale.

Skrevet

Jeg fikser håret med hårspray, rettetang, tupering osv. De dagene jeg står opp litt senere, og ikke får tid/gidder, sette rjeg bare håret i en hestehale eller en rotball :)

Gjest Tigress
Skrevet

Altså, mitt hårproblem er heller at håret mitt er veldig tjukt og lir av skallefobi - det freistar heile tida å komme seg så langt vekk frå skallen min som mogleg - eg har naturleg Elvis-lugg for å seie det slik...

Men, eg trur eg har eit par tips for det: eg vaskar både hår og kropp så lite som mogleg (ser ut som ei øgle når huda blir for tørr...), og aldri om morgonen. Om morgonen brukar eg (om eg har vaska håret dagen før) saltvatnsspray for å få litt meir definisjon og kontroll på ragget. Mora mi har tynt hår, ho brukar same produkt for å få litt volum. Om det er to dagar sidan eg har vaska håret (då skal eg vaske det etter trening om kvelden same dag), brukar eg ofte tørrsjampo. For tida brukar eg Got2b sin, men den gjer kvite restar om ein ikkje børster det ut, og det likar eg ikkje, får då ser krøllane mine heilt jalla ut. Proffs sin er billig og gjer fantastisk volum. Boots sin er den billigaste eg har prøvd, og den er også veldig bra, men held vel ein knapp på Proffs når det gjeld stylingeffekt. Desse som heiter "Batiste" eller noko slik og som ein kjøper på Vita luktar parykk! Eg er blitt utruleg glad i tørrsjampo!

Skrevet

Jeg har blondt tykt og langt hår. Jeg har akkurat klippet det litt opp i etager.

Jeg har så lyst til at det skal henge litt i "kjafser", altså slik at man ser det er etager i det. Delt opp i klaser, om dere skjønner.

Men håret mitt kanskje er for tørt, jeg vet ikke, jeg. Det bare vil ikke.

Jeg har en dårlig rettetang, så bruker ikke den så mye (lang tid). Innbiller meg at det er noen produkter jeg bør bruke, har masse redken styling produkter jeg ikke helt vet hvordan jeg skal bruke.. Bruker vanligvis den rosa elvital shampoen og balsamen. (da blir det fint på tredje dagen etter vask)

Er det fuktighet som må til? isåfall er det noen som har noen tips om hvordan jeg får til det uten å bruke allverdens med penger? :sjenert:

Gjest Blokkolokko
Skrevet

Jeg har også nordisk hår. Nå har da jeg naturlige bølger/krøller (spørs akkuratt hva jeg gjør med det), så det blir ikke SÅ flatt og ser ikke så tynt ut. Men det kan FORT bli flisete hvis jeg bruker "varme" på det, som rettetang ol.

Skal gi deg min fremgangsmåte til hvordan jeg lager "liv" i håret hver dag, uten at det blir fort flisete ;)

1. Vasker håret ca. hver andre dag. Grer det alltid før jeg går inn i dusjen og mens jeg har kur i det. Da blir kuren best fordelt ut i tupper og alt :)

2. Håndkletørker håret litt, slik at det ikke er gjennomvått (driter i om det er litt bustete da.. For da er håret luftig, og det blir volum ved føning). Deretter sprayer i en varmespray i tupper.

3. Så føner jeg det (har en hårføner som man kan ha flere innstillinger på. Jeg bruker den slik at den KUN blåser luft, uten varme - Prøv den! Koster ikke så mye heller.. Kan få den for 399,- på expert) til det er halvtørt. Er når man føner det med en varmehårføner + til det er helt knusktørt at det blir flisete.

4. Deretter "klemmer" jeg på håret ved jevne mellomrom mens jeg går rundt og gjør andre ting hjemme.. F.eks. Mens jeg sminker meg ol. (For å få opp volum, få frem bølger/krøller osv).. Jeg er ikke fan av å glatte hele håret til hverdag, så er mange produkter man kan bruke til å tvinge frem bølger/krøller i helt flatt hår også, som ikke er særlig dyre.. Og det beste; de sliter ikke på håret, og gjør turen til frisøren billigere også ;)

5. Så tar jeg kanskje i litt varmespray igjen, og glatter luggen med rettetang :)

Gjest charella
Skrevet

Jeg kurer håret hver gang jeg vasker det.

Som regel lar jeg det lufttørke om jeg ikke har dårlig tid. Så glatter jeg det(bruker kms glattesprayen). Glattetangen kan nesten få det mest flisete håret til å se sundt ut :P

Deretter pleier jeg nesten alltid å tupere ihvertfall litt på "kronen".

og litt hårspray til slutt ;)

Jeg elsker å dulle med håret mitt da. Har jeg ikke fått minst ett kompliment hver gang jeg er ute på hvor sundt og velstelt håret mitt ser ut så er det noe gale :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikser håret hver dag, enten med føning og rettetang eller krølltang. Tuperer også alltid håret for å få volum :) Håret mitt er ikke noe slitt, jeg går til frisør ca hver 8 uke og stusser det.

Jeg bruker hårspray til å få krøllene til å holde seg, men de sklir alikevel litt ut i løpet av en dag, men ikke helt. Hvis jeg vil at tuperingen skal holde seg hele dagen uten at jeg må tupere et par ganger ekstra utover dagen så bruker jeg volumpudder. Men jeg liker ikke å bruke dette hver dag, håret blir så ekkelt syns jeg, så jeg pleier spraye godt etter at jeg har tupert røttene. Da må jeg tupere en gang eller to i løpet av dagen, men det gjør som regel ikke noe.

Hvis jeg har tid så føner jeg håret med en stor rundbørste, da har jeg volum som holder seg hele dagen :) pleier å tupere litt i tillegg :) Det er viktig å bruke varmebeskyttende produkter og skikkelig shampo, balsam og kur (altså ingenting fra dagligvarebutikken).

Skrevet

jeg liker å fikse det mens jeg ser på tv på kvelden, rettetang eller store krøller...

ellers bruker jeg fine kammer og er kunstnerisk den veien.

Du får kjøpt de til ca 70 kr på Glitter og Lindex. Kjøpte mine til billig penge på ebay.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blondt tykt og langt hår. Jeg har akkurat klippet det litt opp i etager.

Jeg har så lyst til at det skal henge litt i "kjafser", altså slik at man ser det er etager i det. Delt opp i klaser, om dere skjønner.

Men håret mitt kanskje er for tørt, jeg vet ikke, jeg. Det bare vil ikke.

Jeg har en dårlig rettetang, så bruker ikke den så mye (lang tid). Innbiller meg at det er noen produkter jeg bør bruke, har masse redken styling produkter jeg ikke helt vet hvordan jeg skal bruke.. Bruker vanligvis den rosa elvital shampoen og balsamen. (da blir det fint på tredje dagen etter vask)

Er det fuktighet som må til? isåfall er det noen som har noen tips om hvordan jeg får til det uten å bruke allverdens med penger? :sjenert:

Eneste måten du får fram etasjene på er ved bruk av en god rettetang. Jeg har samme problemet. Du får bare begynne å spare nesten..

AnonymBruker
Skrevet

jeg liker å fikse det mens jeg ser på tv på kvelden, rettetang eller store krøller...

ellers bruker jeg fine kammer og er kunstnerisk den veien.

Du får kjøpt de til ca 70 kr på Glitter og Lindex. Kjøpte mine til billig penge på ebay.

Sånne har jeg også nettopp kjøpt på ebay! :) Men hvordan fester du de egentlig? Fester du de i håret, eller fester du taggene sammen? Har så glatt hår at jeg er redd de ikke vil sitte. :(

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Jeg sover med ballerinaball på hue, da er det ferdig fikset og fint av seg selv når jeg står opp, bare grer igjennom det med fingrene:)

AnonymBruker
Skrevet

Ballerinaball?

• Liker 1
Gjest Maneater?
Skrevet

Jeg kurer håret hver gang jeg vasker det.

Som regel lar jeg det lufttørke om jeg ikke har dårlig tid. Så glatter jeg det(bruker kms glattesprayen). Glattetangen kan nesten få det mest flisete håret til å se sundt ut :P

Deretter pleier jeg nesten alltid å tupere ihvertfall litt på "kronen".

og litt hårspray til slutt ;)

Jeg elsker å dulle med håret mitt da. Har jeg ikke fått minst ett kompliment hver gang jeg er ute på hvor sundt og velstelt håret mitt ser ut så er det noe gale :gjeiper:

Hårkur får ingen effekt hvis du bruker det hver gang du dusjer.

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ballerinaball... sånn topp man setter opp når man danser ballett for at håret ikke skal være i veien... jeg vet ikke om det har noe annet navn jeg... sånn snurretopp vet dere. Snurrer håret inn til hodet så det blir en en ball.

Herregud det var vanskelig å forklare!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...