Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal reise til syden for første gang med barn på 2,4. De er begge veldig aktive barn som løper rundt. Tar i mot alle tips jeg kan få med stor takk :) Det er reisemåls tips jeg er mest opptatt av. Regner med de fleste hotellene er brae nok, og at man velger de som har barnebasseng osv. Men om det var steder m div familieparker, dyreparker osv er jo også et stort pluss!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig er jeg veldig glad i de greske øyene. Det kommer kanskje ann på om du liker det rolig eller ikke, men Naxos og Paros er veldig fine. Veldig barnevennlig!!

Litt flere turister og 'byliv' på Naxos enn på Paros, men på Naxos har du valge om å komme deg ut av byen og bo litt utenfor men så har du mulighet til å reise inn i byen på kveldstid på bare 10 min for å spise middag osv.. De er begge rolige i forhold til Kreta osv. Nå er jeg over gjennomsnittet glad i Hellas da, bare så det er sakt. ;)

Skrevet

Lurer også på om dere som reiser med småbarn synes det er best å velge all inclusive, eller om dere farter rundt på kveldstid for å spise middag andre steder ol? Så for meg at det kanskje var enklest å ha all inclusive og bo på et stort flott hotell som har det meste, siden vi reiser på barnas premisser. 4åringen vår bruker ikke vogn her hjemme. Men bør man kansje ha det til henne i syden?

Skrevet (endret)

Vet ikke om det teller som "syden" men vi har leid hus med noen venner i Toscana i sommer. Da har vi stor plass, kjøkkenmuligheter, stor hage og basseng. Mange utfluktsmuligheter i nærheten, og på kvelden etter at mini har lagt seg kan vi drikke rødvin på terrassen og skravle med vennene våre (istedet for å sitte inne på et trangt hotellrom og se i veggen/tv).

Vi bor på "landsbygda" så det er super barnevennlig, stille og rolig, men bare en liten kjøretur til nærmeste by med mange restauranter og butikker. Blir mini sulten kan vi lage noe enkelt på kjøkkenet, eller vi kan reise ut (da kan vi også styre hvor dyrt det blir) I fjor gjorde vi det samme i Danmark, og det var utrolig herlig og sosialt.

Dessuten er det billigere enn hotell!

Endret av marsy
Skrevet

Vi har vært på ferie to ganger med vår gutt på 2 år. Da han var ett var vi i Kroatia (Dubrovnik) og bodde på hotell med helpensjon (altså litt kjipere enn all inclusive). Den andre gangen var vi i Dubai, og da leide vi leilighet. Jeg vil absolutt anbefale å leie leilighet, da har man litt plass å sitte på etter at ungene har lagt seg for kvelden, samtidig som man kan lage litt av maten selv, og ikke behøver å stresse rundt. Hvis dere velger hotell så er det veldig greit med all inclusive, hvertfall hvis man er interessert i å prøve å overholde leggetider og sånt. Anbefaler også å betale litt ekstra for å få et separat oppholdsrom, eller ihvertfall en balkong, slik at man har et sted og oppholde seg etter at ungene har lagt seg.

Gjest halebein
Skrevet

Vi var i bulgaria på Byala/Obzor i fjor, med 3 barn på 7,4 og 1 år. Reiste med apollo.Var kjempefornøyd, herlig temperatur, masse barnebasseng og langgrunt i havet. Vi hadde ikke all inclusive, men det var gode kafeer og resturanter på hotellområdet og billig å spise. Leiligheten var veldig bra, og rimelig i forhold tilf.eks gran canaria. Meget barnevennlig og rolig på kveldene. En fin spasertur til byen der det var tivoli o.l. på ca 20 min. Vi lante vogn og barneseng der. Det er barneklubb med barnedisco på stranden på ettermiddagen, det var til og med 1 åringen vår glad i:) Barnekino og aktiviteter. Reisen fra flyplassen tok 1 time, og det var busser til byen og hestevogner (artig!) dersom man ikke ville gå. Anbefales! Vi skal tilbake, for sure! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...