Gå til innhold

Hvordan kan man bli kvitt edderkopper?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurte på om dere er noen som har noe tips om hvordan man holder edderkopper unna eller blir kvitt dem.

Kan ikke ha nett på vinduene da dette ikke lar seg gjøre pga vinduene og hvilken vei de åpnes.

Vinduene er store/høye så de kan klatre opp og komme inn fra oversida også.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bli kvitt dem? Jeg fjerner de bare ved å lukke de inn i en eske (fyrstikkeske) og slippe de ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal du bli kvitt dem? Jeg fjerner de bare ved å lukke de inn i en eske (fyrstikkeske) og slippe de ut.

Da vil jeg gjerne vite hvordan du gjør det mens du sover og de krabber oppå deg :)

Skrevet

Hvis jeg ser noen i huset som er veldig store, så tar vi et glass over, papir under, og bærer de ut. De andre får bli :)

AnonymBruker
Skrevet

Da vil jeg gjerne vite hvordan du gjør det mens du sover og de krabber oppå deg :)

Grøss! Er dere helt invadert? Stakkars!

Det må vel finne noen slags gift de ikke liker?

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg sprayer dem med radar etterhvert som jeg ser dem, og føler faktisk det har blitt færre med tiden! :jepp:

Ellers holder vi thujahekken utenfor kortklipt uten topper som står opp som de kan lage nett i.

Verandaen har vi flislagt så de ikke kan bo nede i sprekkene i treverket lenger.

Vi har heldigvis sjelden krypene innendørs, men så har vi ikke kjeller på huset heller. :)

Skrevet

På felleskjøpet får du kjøpt en spray som du kan spraye der de oppholder seg, husker ikke hva den heter, men den funker som bare det :)

Skrevet

jeg brukte radar rundt vinduene der jeg bodde før og de forsvant for en stund...

AnonymBruker
Skrevet

På felleskjøpet får du kjøpt en spray som du kan spraye der de oppholder seg, husker ikke hva den heter, men den funker som bare det :)

Er det permetrin du tenker på? Den har vi brukt med stort hell. Vi sprayet rundt vinduer og dører UTENDØRS (viktig! Aldri bruk den inne). Så ikke edderkopper på flere uker. Men jeg vet ikke om de på sikt vil bli immune og så virker den ikke lenger.

Husk bare at denne kan være farlig å puste inn, så sørg for at vinduer, dører og ventiler er lukket når dere sprayer, og at barn og kjæledyr holdes unna i noen timer etterpå.

• 2 uker senere...
Skrevet

Permetrin ekstra sprayer jeg med både inne og ute, og har ingen edderkopper lenger. Er kjempefornøyd med den. :):jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...