AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Nå har vi bodd på vårt nye bosted i to uker. Våre katter er vant til å være ute, og etter 1 uke inne ville de gjerne ut. (Vet man helst skal holde de inne lenger, men dyrlegen sa at vi ikke skulle følge noen fasit, men se på kattene selv når de virket trygge inne og ville ut) - Vi tok de med ut i bånd, og går tur ute med de 1-2 ganger om dagen. De var trygge inne allerede etter et par dager, og nå maler de og koser seg, stryker seg opp etter bena våre og ligger og ruller på uteplassen vår. Det virker altså som om de koser seg veldig, både ute og inne. Hvor lenge mener dere at vi bør ha dem i bånd ute før de kan få gå alene?
Tabris Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Jeg synes generelt sett katter i bånd er en uting, og mener at du godt kan la dem få gå ute alene nå.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Jeg er ikke akkurat en som bedriver dyremishandling altså, liker selv ikke at de går i bånd, men jeg mener at det var greit siden jeg tok de ut så tidlig. Var jo redd for de skulle stikke av siden de bare ble holdt inne en uke..
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Da vi flyttet slapp vi kattene ut allerede første dagen, og det var aldri et problem. Tror du trygt kan slippe dem løs allerede nå.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 ..Jo, men så har det kanskje også litt med forholdene ute og gjøre også. Vi flyttet på en måte fra landet til byen. Altså, var mer landlige områder før, med stor hage. Nå har vi en liten uteplass ute, men bor i boligfelt med flere hus (rolig da, og lite trafikk). Så jeg vet ikke om det er trygt enda? Huff, jeg bekymrer meg så fælt
Moscato Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Slipp ut kattene. Blir de påkjørt nå, så hadde de også blitt det om du hadde venta en uke til.
Gjest Lille-pus Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Dersom du oppfatter kattene som trygge når dere er ute (og de har deg i bånd ), har kontroll på hvor man kommer seg inn i og ut av huset så høres det ut som de har funnet seg godt til rette. Da ville jeg tatt av båndet jeg, men gjerne gått ut sammen med dem helt sånn i begynnelsen, slik at de har kontroll på hvor du er
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #9 Skrevet 24. mai 2011 ..For å få sagt det er det jo ikke om de blir påkjørt jeg er redd for! selvsagt det også, men det er jo at de skal gå seg bort jeg engster meg for. Okei Takk for svar. Da prøver vi, neste gang vi skal ut, og la de gå selv. Så kan vi heller holde oss i bakgrunnen og se hvordan det går :)
Green Lady Skrevet 24. mai 2011 #10 Skrevet 24. mai 2011 Jeg ville kjøpt halsbånd til dem, hvor jeg ville skrevet telefonnummer og navn. Sånn i sikkerhetsfall, dersom de skulle rote seg bort. Selv har jeg brukt et halsbånd, som har en sånn "flapp" med en knapp som holder den fast. Den er sort, og det står "I belong to", og så kan man løsne knappen, og på innsiden er det mulig å skrive navn og nummer. Hørt at det er mange som ikke skjønner at det kan være navn og nummer i disse "hylsene" man henger på halsbåndet. Og også sørg for at det er en hurtiglås på halsbåndet, så om pus setter seg fast, så deler det seg i to.
fruBeist Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 Jeg synes generelt sett katter i bånd er en uting, og mener at du godt kan la dem få gå ute alene nå. Av nysgjerrighet, hvorfor mener du det er en uting å ha katter i bånd? Vi hadde kattungen ute i bånd for å få han til å bli kjent ute og rundt huset. Altså før han var gammel nok til å gå ute på egenhånd, som en tilvenning. Var det en uting? Nå løper han fritt når han er ute, og har så absolutt ikke tatt skade av å av og til gå ute i bånd. 1
Tabris Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har helst ikke lyst til å svare på det, siden jeg ikke vil dra tråden off-topic. Men kan gjerne svare deg i egen tråd.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #13 Skrevet 24. mai 2011 Green Lady: det er akkurat sånne halsbånd vi har til våre Med sikkerhetslås. Der vi bodde før hadde de også slike på seg, og vi har måttet kjøpe nye. Det viser bare at de fungerer Så halsbånd er i boks. Slipper dem ut i morgen, men skal jo gå sammen med de. Spent på hvor lang tid det tar før de kommer inn igjen
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #14 Skrevet 24. mai 2011 Edit: skal gå ut sammen med de. Mener ikke at jeg skal gå rundt de hele tiden, helt til de vil inn, altså. Men bare så de ser hvor jeg er og sånn.
fruBeist Skrevet 24. mai 2011 #15 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har helst ikke lyst til å svare på det, siden jeg ikke vil dra tråden off-topic. Men kan gjerne svare deg i egen tråd. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=562059
Gjest charella Skrevet 24. mai 2011 #16 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg skulle ønske fler var som deg ts, du bryr deg om kattene dine! Det er mangen katter som er veldig redd når de kommer på en ny plass og kan plutselig løpe avgårde for å gjømme seg. Du har tydligvis tatt deg god tid og vist de litt rundt. Roter de seg vekk nå er det ihvertfall ikke din feil. Selv skulle jeg ønske det fantes en liten gps jeg kunne festet på katten, noen som har hørt om noe slikt ? (ja seriøst) edit: skriveleifer Endret 24. mai 2011 av charella 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2011 #17 Skrevet 25. mai 2011 Tenkte å komme med en liten oppdatering, siden vi slapp dem ut alene i dag. Tror de små var fryktelig fornøyd med å rusle rundt på egenhånd De var borte en liten time, kom tilbake for mat, dro avgårde igjen og kom tilbake etter noen timer. Begge kom inn for å sove nå nettopp. Glad for at det gikk så fint! Jeg fikk noen saftige nuss når de kom inn, så de ble nok veldig glad Det er så morsomt og se at de dilter så etter hverandre Passer på hverandre, følger etter hverandre og kommer inn samtidig ofte. Skjønningene mine. 2
Gjest Lottiplott Skrevet 26. mai 2011 #19 Skrevet 26. mai 2011 Vi fant en hittekatt i vinter, som vi tok inn og prøvde å finne ut hvem som eide. Det var ingen respons, så han er nå vår "bonuspus". Men anyways, da han skulle vennes til å gå ute alene, var han først inne hele tiden i to uker, og så fikk han gå ut når sambo skulle ut og røyke. Som regel fulgte pus etter inn igjen etter røyken var overstått. Etter en stund fikk han være ute mens vi var hjemme så vi kunne åpne døra hvis han mjauet utenfor, og nå løper han rundt og er ute og inne som han selv vil. *fornøyd pus* (Håper nesten ingen savner han, så kan vi ha han selv for alltid:-p)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå