Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som lever på 200 kr i uka til mat.

Skjønner ikke hvordan hun klarer det, men det gjør hun.

Vet hun får med seg fisk og kjøtt når hun er hjemme på besøk i ferier, men allikevel ... 200 KR I UKA???

Denn jenta bruker jo under 800 kr i mat i mnd!!! Tenk på alle pengene hun sparer!!!

Jeg bruker jo 200 kr DAGEN!!! :daane: det blir jo 6000 kr i mnd! Men så kjøper jeg uten å tenke meg om, og jeg spiser ute noen ganger i mnd - og det blir dyrt!

Greit, hun sier selv at hun ser på tilbudsannonser fra matbutikker, og kjøper inn billig mat. Hun spiser alltid hjemme, og har alltid med seg matpakke. Hun lever jo sundt, men spise en del brød ... Hun sier hun spiser et brød om dagen, og det kan da ikke være bra.

Flere som klarer seg på 200 kr i uka på mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det synes jeg hørtes veldig lite ut, men det er nok mulig. Jeg vet ikke om jeg hadde klart det..

Skrevet

Et av de første årene jeg var student levde jeg på ca 200 kr i uka. Det er noen år siden, så prisene har sikkert gått opp litt. Jeg spiste mye tunfisk, ris og grønnsaker til middag. Veldig lite kjøtt.

Det gikk helt greit da, men jeg tror neppe jeg hadde klart å gå tilbake til det nå :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo helt sikkert mulig, og må du så må du. Jeg hadde ikke orket det. Herregud, 1 brød for dagen.. Men noen folk blir ikke matlei. Det blir jeg.

Egentlig høres hun litt kjip ut syns jeg.

(og nå får jeg sikkert kjeft..)

• Liker 1
Skrevet

Det var lite. Veldig lite.. det kan ikke være så greit i lengden tror jeg.

Skrevet

Da jeg først startet som student så brukte jeg 250 kroner i uka - så jeg ser ikke noe problem med det. Man kan få i seg næringsrik mat likevel. Gjelder bare å tenke gjennom det. Havregryn for eksempel - pluss at bønner er billig. I tillegg ville det lønne seg å kun handle én gang i uken! Du kjøper faktisk mer mat om du handler spredt flere dager i uken:)

Jeg flyttet til et billig sted da - så nå bruker jeg mer penger. Gadd ikke være så forsiktig lengre..:) Nå bruker jeg vel 350-400 i uka, pluss at jeg spiser i kantinen av og til;)

AnonymBruker
Skrevet

Mne jeg da! Syns dere ikke jeg lever for dyrt i forhold til venninne min? Jeg burde seriøst begynne å lage middag hjemme, og tenke på hva jeg kjøper

Jeg burde også lage meg matpakke og ta med på jobb og skole.

Skrevet

Mne jeg da! Syns dere ikke jeg lever for dyrt i forhold til venninne min? Jeg burde seriøst begynne å lage middag hjemme, og tenke på hva jeg kjøper

Jeg burde også lage meg matpakke og ta med på jobb og skole.

Ja, det burde du :jepp:

Skrevet

Ja, 200 kroner dagen er vanvittig mye penger på mat - men det er jo ikke rart at du bruker så mye penger når du verken smører matpakke eller lager deg middag selv. Ikke skal det mye til for å legge om vanene heller.

AnonymBruker
Skrevet

Gryterett: opphakkede tomater, bønner, mais, tomatbønner, løk, billig kjøttdeig. Serveres med pasta.

For noen år siden var dette min typiske ukentlige middag. Tror jeg brukte ca 100 kr på ingrediensene og porsjonerte ut maten slik at den varte i 5 dager. Havregryn i stedet for brød og risengrynsgrøt på lørdager så har du råd til å skeie ut på søndag. :)

Skrevet

Ja, jeg har litt lite forståelse for din økonomiske sans på dette punktet? At du i det hele tatt spør om 6000 i mnd er mye? Vet ikke hvordan livssituasjonen din er jeg - men har vanskelig for å se for meg at slike matvaner passer inn i et studentbudsjett i hvert fall..:P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri klart det. Jeg hater brød og liker å lage maten fra bunnen av. Vi er to voksne som bruker ca. 6000 kr på mat i måneden.

Helt greit å leve sånn når man er student og har lite penger, men ikke i lengden. Mat er en nytelse jeg ikke kunne leve uten :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever for ca 300 kr uka, søndag-søndag, spiser sunt og greier meg helt fint :)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Jeg lever for ca 300 kr uka, søndag-søndag, spiser sunt og greier meg helt fint :)

Hva spiser du? :klo:

Jeg klarer ikke å leve på så lite, bruker fort 200 kr i uken bare på frukt og grønt.

I venninnen til TS sitt tilfelle blir det annerledes, siden vedkommende får en del mat hjemmefra. Da er jo mye penger spart. Men TS selv ligger nok i helt andre enden av skalaen, 200 kr dagen er mye penger!

Skrevet

Jeg bruker over 200kr dagen. Kunne aldri levd på 200kr uka, og faktisk syns jeg ikke det er verdt det. For meg så er mat lidenskap og lidenskap trenger ingen prislapp ;) Men alt går jo an så det er sikkert mulig å leve på 200kr uka.

Skrevet

Selv har samboer og jeg handla for ca 600kr i dag. Det var middager i 7 dager, men hadde kjøtt til 3 av de fra før. Og så har vi jo ris og sånt. Da prøvde vi ikke å handle billig engang, kjøpte middager vi ikke har hatt på lenge og hadde lyst på :) Og sunne middager også.

Skrevet

200 kroner er cirka mitt ukentlige vannmelon- og jordbærbudsjett.

Skrevet

Vi er fire storspisere i familien, og bruker ca 4000 i måneden. Spiser mye frukt og grønt, lager mat fra bunnen av og generelt sunt kosthold.

Får ikke noe andre steder fra. Skjønner ikke folk som bruker 4000 og er alene.

Skrevet

Vi er fire storspisere i familien, og bruker ca 4000 i måneden. Spiser mye frukt og grønt, lager mat fra bunnen av og generelt sunt kosthold.

Får ikke noe andre steder fra. Skjønner ikke folk som bruker 4000 og er alene.

Hva spiser dere da?

Jeg kunne sikkert levd for 200 kroner en uke eller to, men neppe over lang tid dersom jeg kunne unngå det. Jeg skjønner nesten ikke at det er mulig? Ikke hvis man samtidig skal få i seg variert og næringsrik mat i alle fall.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan være veldig økonomisk, men tror ikke jeg hadde kunnet leve på 200 kr i uka over tid... greit nok, kjøp billig ris i sekker, havregryn, lag brød selv, bruk tørkede erter og bønner og dropp det meste av frukt og grønt bortsett fra kanskje gulrøtter og løk, spis tunfisk på boks, hermetiske tomater, first price-makaroni. Også hjelper det jo om hun får kjøtt og fisk hjemmefra. Men får man til noe særlig mer variasjon enn det? Tror jeg hadde blitt litt trist om jeg ikke kunne unne meg sånt som yoghurt, juice (eller frukt), kaffe osv.

Kjente forresten en som pleide å skryte av at han brukte 200 kr på mat i måneden (det er noen år siden) - men han pleide å "låne" smør, melk, brød og pålegg av samboerne sine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...