AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har funnet en kjempe fin side som sender gratis i verden. Jeg har nettopp mottatt en pakke som kostet meg 13 pund, altså 117 norske i følge SOL.no sin valutakalkulator. Jeg betalte kun det varen kostet og er fornøyd. Så sitter jeg å ser på siden igjen og finner to stk kjoler. til sammen koster de 21 pund, ifølge valutakalkulatoren blir det 189,- Jeg er jo fortsatt under 200 grensen, men lurer på om jeg kan stole på denne valutaen? Tenk om den blir regnet til 200 eller mer etter jeg har bestilt? Litt kjedlig for da koster det meg enda mer. Eller skal jeg stole på at den holder seg til 189 som jeg fikk oppgitt? Da har jeg en margin på 10 kroner. Noen råd?
Eske Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Momsen blir vel bare en femtilapp dyrere da. Nei, for det kommer i tillegg et fortollingsgebyr på ca 110 kroner, så det utgjør fort en del.... TS: Jeg har flere ganger bestilt ting som lå RETT under grensen, og aldri blitt tatt på det, men det er klart at man alltids kan være uheldig. Mener riktignok å ha hørt at tollerne skal se på valutakursen for tidspunktet pakken ble kjøpt om det er tvil, men vet ikke om det stemmer. Og forresten, bruk Tollvesenets egen kalkulator i stedet, den kan man alltid stole på.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Det er Tollvesenet sine valutakurser som gjelder. Ikke på bestillingspunktet, men på innførselsdatoen. Altså så blir det litt gamling dersom man ligger klint opp i 200 kr-grensa.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 ok tusen takk for svar, jeg tok ikke sjansen på å bestille begge to da, kun den ene.. Lurer litt på om jeg må vente til jeg har mottatt pakken for å kunne bestille ny, eller kan jeg bestille ny nå med engang? Litt redd de legger sammen bestillingene til en også er jeg like langt.
PecanPie Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 189 kr vil jeg ikke si er en veldig liten margin, jeg ville nok glatt bestilt begge to i samme slengen. Hadde det vært snakk om 195 kr ville jeg vært litt mer skeptisk selv i alle fall. Du kan bestille den andre uten å ha mottatt den første, men pass på at de du bestiller fra ikke slår to pakker sammen til én. Du kan jo ta kontakt og si at du vil ha det som to separate bakker, kanskje de har en kommentarboks før du leverer inn bestillingen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå