Gå til innhold

Fornærmet familie som ikke er bedt i bryllup vil møte opp i kirken

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et av mine søskenbarn gifter seg i helgen. Kun hennes foreldre er bedt fra vår side av familien, mens fra brudgommes side er det bedt inn både foreldre, søsken, søskenbarn osv. De har også bedt inn et stort antall venner og kolleger. Dette har mange svært vanskelig for å svelge, bl.a. mamma, mormor og morfar, tanten min og søsteren min. De har nå bestemt at flest mulig fra vår familie skal møte opp i kirken for å "demonstrere". Jeg nekter å være med på det. Jeg synes det er respektløst mot brudeparet, de må jo få be hvem de vil i bryllupet sitt, uansett hvor merkelig fordelingen er. Dette reagerer nå "demonstrantene" svært negativt på. De mener jeg er illjoal mot familien som ikke vil være med, dette fører nemlig til at enkelte vil ha problemer med å komme seg til kirken, da de hadde kalkulert med at jeg skulle kjøre og at det dermed var plass til 3-4 stykker i bilen min. Huff, jeg blir bare så sint over at folk er så dumme... :kjefte:

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Fikira
Skrevet

Jeg må bare le, jeg kan se for meg familien stå å plotte demonstrasjonen.

Ville fortalt dem hvor barnslig jeg syns det er, så meldt meg helt ut.

• Liker 11
Skrevet

Teit hvis de gjør det for å demonstrere, men ellers er det jo bare koselig at folk møter opp i kirka.

Til vårt bryllup inviterte jeg ikke alt av slekt fordi jeg har stor familie, mannen min har derimot liten familie så alle ble invitert. Mange av dem som ikke ble invitert kom i kirka for å se, og noen av dem hjalp også til med servering osv. Har aldri falt meg inn at de gjorde det for å demonstrere - i såfall var det veldig mislykket for vi hadde en fantastisk dag :rodmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

:hakeslepp:

Flott at du, ts, ikke har tenkt å bli med på denne "demonstrasjonen".

Din kusine har vel en god grunn for ikke å invitere familien her, og det hjelper garantert ikke at store deler av gjengen dukker opp i kirka for å være frekke.

Nå må det også påpekes at kirken er åpen for alle, og ingen kan nekte dem adgang. Om dere ønsker å se vielsen så må det være helt greit, men da ikke for å gi kusinen din dårlig samvittighet.

• Liker 5
Skrevet

Hehehe kan skjønne hvorfor denne delen av familien ikke ble invitert..:P

• Liker 12
Skrevet

En vielse er en offentlig handling, så ingen kan nekte noen å stille opp i kirken (med mindre det er så fullt at det uforsvarlig ift brann).

Nå er det tåpelig å gjøre det til en demonstrasjon. Hvis du har noen påvirkningskraft på de andre ville jeg sagt at ja, det er fint å være med i kirken, men ikke gjør så mye ut av det. Sitt på galleriet, overvær vielsen, gratuler brudeparet utenfor kirken, og så drar dere hjem igjen.

AnonymBruker
Skrevet

En vielse er en offentlig handling, så ingen kan nekte noen å stille opp i kirken (med mindre det er så fullt at det uforsvarlig ift brann).

Nå er det tåpelig å gjøre det til en demonstrasjon. Hvis du har noen påvirkningskraft på de andre ville jeg sagt at ja, det er fint å være med i kirken, men ikke gjør så mye ut av det. Sitt på galleriet, overvær vielsen, gratuler brudeparet utenfor kirken, og så drar dere hjem igjen.

TS her!

Det er nettopp dette som er problemet. Folk har ingen intensjoner om å bare sitte på galleriet. Neida, de skal sitte så langt frem som mulig nede i kirka. Jeg kunne godt vært med på det om planen var som du skisserer her, om folk hadde tenkt å oppføre seg som "folk". Det er det barnslige, demomstrasjonsopplegget jeg ikke gidder å være med på.

AnonymBruker
Skrevet

Hoho, dette var en ny vri! Jeg synes du tenker riktig, TS. Hold deg unna og ikke drit deg ut sammen med resten av fornærmet familie. :)

Skrevet

Jeg holder med deg TS. Ikke dra!

Og jeg skjønner godt at familien din ikke er bedt, om det er sånn de pleier å oppføre seg! :ler:

• Liker 4
Skrevet

Ikke dra og stå på ditt. Det hjelper ikke at en vielse liksom er en offentlig handling, dette her er bare ufattelig barnslig. Jeg kan godt forstå hvorfor disse menneskene ikke er bedt i utgangspunktet. Jeg blir forundret over hvor lite folkeskikk folk faktisk kan ha.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Uff, tenk å ville dra i kirka på noens store dag bare for å skape kvalme da. Trodde ikke folk drev med sånt etter tenårene jeg. Er jo litt enig i at det er litt rart at ikke engang besteforeldrene til bruden er bedt da, men å demonstrere blir litt for barnslig. Hvorfor ikke heller konfrontere dem med det før bryllupet og la dem ha dagen sin i fred?

• Liker 1
Skrevet

Wedding politics!! djeezes hvor mange som blir "såret" når det kommer til brudeparets ønsker!! Jeg syns egentlig TS du får be dem "bli voksne" og heller si ifra at de er såret og la det bli med det, dersom de tar det ut over deg at du ikke vil bli med på deres "demonstrasjon" kan du jo si at du skjønner hvorfor de ikke er invitert med slik oppførsel :P

• Liker 1
Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg hadde nok gått i kirka, men jeg hadde satt meg bak eller på galleriet.

Jeg ville nå gjerne sett brudeparet og få gratulere dem, selv om jeg ikke fikk delta på resten av dagen.

Skrevet

Et av mine søskenbarn gifter seg i helgen. Kun hennes foreldre er bedt fra vår side av familien, mens fra brudgommes side er det bedt inn både foreldre, søsken, søskenbarn osv. De har også bedt inn et stort antall venner og kolleger. Dette har mange svært vanskelig for å svelge, bl.a. mamma, mormor og morfar, tanten min og søsteren min. De har nå bestemt at flest mulig fra vår familie skal møte opp i kirken for å "demonstrere". Jeg nekter å være med på det. Jeg synes det er respektløst mot brudeparet, de må jo få be hvem de vil i bryllupet sitt, uansett hvor merkelig fordelingen er. Dette reagerer nå "demonstrantene" svært negativt på. De mener jeg er illjoal mot familien som ikke vil være med, dette fører nemlig til at enkelte vil ha problemer med å komme seg til kirken, da de hadde kalkulert med at jeg skulle kjøre og at det dermed var plass til 3-4 stykker i bilen min. Huff, jeg blir bare så sint over at folk er så dumme... :kjefte:

Nå kjenner jeg ikke grunnen til at så mange fra familien ikke ble invitert til festen.

Men en vielse er en offentlig handling og ingen kan nektes adgang i en kirke. Familien er i sin fulle rett til å møte opp, men jeg ville da håpe de gjorde det ut i fra edlere motiver enn å demonstrere mot brudeparet.

Du på din side er din fulle rett til å nekte å være med på den slags motdemonstrasjon, men om motivet er å feire sammen med brudeparet og ønske dem alt godt - ja, da ser jeg ikke problemet...

På den annen side tyder vel mangelen på invitasjoner på at forholdet allerede er kjølig?

Skrevet

Hehehe kan skjønne hvorfor denne delen av familien ikke ble invitert..:P

Mhm! :blink:

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på er ... hvorfor har kusinen din bare bedt sine foreldre sine, mens brudgommen har bedt foreldre, søsken, og slekta ellers?

Har kusinen din et dårlig forhold til resten av familien?

Er hun forresten enebarn siden hun bare har invitert foreldrene sine?

Da den ene broren min giftet seg, inviterte han og bruden alt av onkler, tanter, søskenbarn og besteforelde på begge sider av familien i tillegg til foreldre og søsken og venner og kolleger. Noen naboer ble invitert også. Det ble et STORT bryllupp!

Da den andre broren min giftet seg, valgte han og bruden å bare invitere nærmeste familie - altså foreldre, søsken og besteforeldre fra begge sider. Det var et lite og veldig koslig bryllupp.

Trass i dette fikk bruden og brudgommen gaver fra tanter og onkler og venner som ikke var invitert.

Men i kusinen din sitt tilfelle har det altså vært fullt fokus på brudgommens familie, men bruden bare har invitert foreldrene sine?

Jeg respekterer jo anders valg, og tenker at det må ligge en grunn bak, men jeg blir jo nyskjerrig... :klo:

Skrevet

Det jeg lurer på er ... hvorfor har kusinen din bare bedt sine foreldre sine, mens brudgommen har bedt foreldre, søsken, og slekta ellers?

Har kusinen din et dårlig forhold til resten av familien?

Er hun forresten enebarn siden hun bare har invitert foreldrene sine?

Da den ene broren min giftet seg, inviterte han og bruden alt av onkler, tanter, søskenbarn og besteforelde på begge sider av familien i tillegg til foreldre og søsken og venner og kolleger. Noen naboer ble invitert også. Det ble et STORT bryllupp!

Da den andre broren min giftet seg, valgte han og bruden å bare invitere nærmeste familie - altså foreldre, søsken og besteforeldre fra begge sider. Det var et lite og veldig koslig bryllupp.

Trass i dette fikk bruden og brudgommen gaver fra tanter og onkler og venner som ikke var invitert.

Men i kusinen din sitt tilfelle har det altså vært fullt fokus på brudgommens familie, men bruden bare har invitert foreldrene sine?

Jeg respekterer jo anders valg, og tenker at det må ligge en grunn bak, men jeg blir jo nyskjerrig... :klo:

Tja, kanskje det er som i vårt tilfelle, nemlig at min samboer har en mindre familie enn meg? Her er da kusinene hans og fetteren til moren bedt, mens vi kun har bedt mine onkler og tanter og utelatt da mine fettere. Jeg har dog bedt én tremenning og hennes mann, men ikke mine fettere, og det er fordi vi har et nærere forhold. Hvorfor? For familien til min samboer er så liten, så for å i det hele tatt kunne "fylle opp" fra hans side, og for at ikke min slekt skal bli helt dominerende, har vi valgt å invitere det som er av slekt på hans side. Mange på min side av familien har da blitt utelatt, men det får de bare tåle. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns da at om f.eks bruden har en liten familie, og brudgommen har stor familie, så burde man invitere alle uansett ... liksom ... men det spørs kanskje på hvor nært knyttet man er til de fjerne slektningene... :fnise;

Skrevet

Jeg syns da at om f.eks bruden har en liten familie, og brudgommen har stor familie, så burde man invitere alle uansett ... liksom ... men det spørs kanskje på hvor nært knyttet man er til de fjerne slektningene... :fnise;

Hvorfor bør man det? Det er klart, har man råd så kan man jo gjøre det, for vårt vedkommende hadde det betydd rundt 150-200 gjester, og det er bare helt uaktuelt. Vi har dessverre ikke ubegrenset med penger. Gjestelista er på 50, og vi har sørget for at vi har sånn ca 50-50 hos hver slik at man ikke føler at den ene sida dominerer. Vi med store familier har nødvendigvis ikke så voldsomt stor kontakt med hverandre uansett. Han derimot har stort sett kontakt med alle som er igjen i familien.

• Liker 1
Gjest Emera
Skrevet

Klart det virker litt merkelig å kun invitere fjernere slekt fra brudgommens side. Men som andre har sagt, vi vet ikke om dette kan ha noe med familieforholdene på brudens side å gjøre, eller om det er noe annet.

Men å møte opp for å demonstrere er helt idiotisk. Jeg skjønner godt at TS ikke ønsker å være med på det. Nå er det ikke sikkert det vil oppfattes som en demonstrasjon fra brudefølgets side, da. Med mindre demonstrantene masjerer inn som en gangstah'-gjeng fra New York tror jeg heller det vil ser ut som om de bekrefter at brudeparets valg var riktig. For de møter jo mannsterkt opp på deres store dag, ikke sant..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...