Miss Marple Skrevet 10. november 2003 #1 Del Skrevet 10. november 2003 Hei! Vet noen om det går an å "legge av" enkelte varer på IKEA. Vi skal kjøpe en sovesofa, men siden vi bor på Sørlandet er det himla kjipt å kjøre helt til Oslo for å finne ut at varen er utsolgt. Har sjekket nettet, og de er på lageret, men har jo ingen garanti for at den befinner seg der til helgen når vi skal inn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minniepus Skrevet 10. november 2003 #2 Del Skrevet 10. november 2003 Ring og spør davel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #3 Del Skrevet 10. november 2003 Kan jo få tilkjørt varer også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 10. november 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg har ringt, men blir satt på vent...igjen og igjen! Prøvde også å sende en email, men uten hell. Får vel bare ringe igjen senere! PS: Jeg og mine tre søstre skal på jentetur til IKEA, kjøper jeg likegodt bare denne sovesofaen siden vi skal innover alliekevel. BLir billigere det enn å få det levert.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #5 Del Skrevet 10. november 2003 Ring og legg inn en bestilling den morgenen dere skal inn dit. Da blir sofaen holdt av den dagen, slik at dere ikke risikerer at varen er utsolgt iløpet av dagen (det hender jo at varen er på lager om morgenen men blir utsolgt i løpet av dagen)! I såfall bør dere ringe til stue-avdelingen (be om å bli satt over dit), så lagrer avdelingen hentelappen for dere, som dere bare stikker og henter før dere går til kasse/vareutlevering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss Marple Skrevet 10. november 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 10. november 2003 Takk Embla S :D :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 10. november 2003 #7 Del Skrevet 10. november 2003 Da jeg jobbet på IKEA (sluttet tidligere i år) fikk vi ikke holde av noe som helst... Men det kan jo hende de har forandret policy eller at det er forskjellige regler fra varehus til varehus. (Det kan for den saks skyld være mange ulike beskjeder innenfor et og samme varehus også... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #8 Del Skrevet 10. november 2003 Da jeg jobbet på IKEA (sluttet tidligere i år) fikk vi ikke holde av noe som helst... Men det kan jo hende de har forandret policy eller at det er forskjellige regler fra varehus til varehus. (Det kan for den saks skyld være mange ulike beskjeder innenfor et og samme varehus også... ) Det er snakk om å ringe inn vareutleveringslapp om morgenen. HVis du har jobbet på IKEA, så kjenner du vel til det? Da fjernes varen fra varesaldoen. Blir ikke varen hentet når varehuset stenges, tilbakeføres den til lagersaldoen. Det er ikke snakk om å fysisk "holde av" en bestemt sofa, sette den til side et sted, men det er snakk om at varen ansees som ute av lager på pc til de som selger sofaene. Slik at når saldoen står i 0 kan de ikke selge fler, selv om det går folk rundt på varehuset med hentelapper på den samme sofaen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
maiaa Skrevet 10. november 2003 #9 Del Skrevet 10. november 2003 Jeg skjønte hva du mente, men vi fikk ikke lov så lenge ikke kunden var der fysisk. Men som sagt kan det være at noen gjør det. Det er utrolig hvor mange ulike regler man klarer å ha i et varehus! (Det en person får beskjed om er lov, får en annen beskjed om er forbudt! Sånn går det når det er mye utskiftning!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #10 Del Skrevet 10. november 2003 Så dere fikk ikke lov til å skrive ut "vareutleveringslapp" og la den ligge ved disken til kunden kom og hentet den :o Er det mulig :o Hm, lurer på hvilket varehus/avd du jobbet på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. november 2003 #11 Del Skrevet 10. november 2003 Det stemmer! (Det ble i allefall jeg fortalt!) Vi kunne ikke holde av, fordi vi ikke var sikre på om kunden kom, og da var det et såpass usikkert salg. Ikke spør meg hvem som fant ut at det var den beste måten å gjøre ting på! (Har ikke påstått at jeg er enig!) Kan avsløre at jeg jobbet på Furuset... Avdeling tror jeg skal være usagt! Hvordan har det seg at du har så god kjennskap til systemet? Jobber kanskje du der? (Ble litt nysgjerrig, nå!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest maiaa - ikke innlogget Skrevet 10. november 2003 #12 Del Skrevet 10. november 2003 ...var visst ikke logget inn... Det var fortsatt meg! - maiaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 10. november 2003 #13 Del Skrevet 10. november 2003 Skjønte det sendt deg en pm jeg :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå