Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er ute etter folks erfaringer med sklerosering/skleroterapi for fjerning av blodkar på bena. Ser at det har vært laget noen tråder på dette tidligere, men desverre uten mye informasjon. Jeg lurer på hvor mange behadlinger dere trengte, hva dere betalte, og selvfølgelig om det virket.

En ting jeg lurer veldig på er hva den prisen som er oppgitt hos forskjellige klnikker (runt 2000) egentlig gjelder for. Gjelder prisen for fjerning av en gruppe med kar, eller for å fjerne et og et kar? Hos meg i allefall, er karene liksom gruppert sammen..

Håper noen med erfaring leser dette!!

Hilsen Blomst

Skrevet

Jeg gjorde dette for noen år siden på Klinikk Oslo (trur jeg det var..) Koster 2000 ca pr. gang.

Jeg hadde/har en "rose" (eller spindelvev om du vil...) på siden av kneet (på utsiden).

Legen tok laser på alle kar som syntes og når han hadde gått over alle var jeg ferdig for den dagen. Merkbart myye bedre! Det ble med den ene gangen men jeg måtte nok hatt 2-3 behandlinger til for at det skulle blitt helt bra. Men du ser stor forskjell etter første behandling!

Jeg skal ta flere behandlinger men gidder ikke nå. Ble mye bedre av seg selv etter jeg sluttet å røyke også så er ikke plaget av dette mer i samme grad.

Skrevet

Takk for svar :)

Det du beskriver, laser, ble jeg anbefalt å ikke gjøre fordi det kunne gi arr. Sklerosering er et middel de sprøyter inn i årene...Men kanskje jeg skal vurdere laser også. Jeg har også sånne spindelvev, som du beskriver.

Skrevet

Jeg har hvertfall ikke fått noe antydning til arr :-)

Kontakt Klinikk Oslo og hør hva dem anbefaler, evt en konsultasjon. Jeg hadde ikke det så det er nok ikke nødvendig men på den tiden var vel bare laser alternativet kanskje?

Da jeg er 27 og barn sikkert ikke er veldig langt unna venter jeg til jeg er ferdig med svangerskap da dette gjerne dukker opp da.

Slike spindelvev er noe alle damene på mors side har fått under svangerskap så da følger nok jeg den trenden, dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...