Gå til innhold

Malas vei mot en sunnere og bedre hverdag!

Bolla!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tirsdag 21. juni:

- drikk minst to liter vann

- ta 50 sit-ups

- 2*30 sek planken

- Gå 10 000 skritt

I dag har jeg gått en liten tur med en hund jeg bruker å låne noen ganger. Ikke noe langtur da jeg skal lage middag og jobbe ekstra i kveld. I dag skal vi har ovnsbakt laks til middag, det er godt det! :rodmer:

I dag ble det bare 8311 skritt, men jeg er egentlig fornøyd jeg :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare tid til å legge igjen ett lite vink i går, men nå har jeg kost meg med en islatte og lest litt.. :-)

Så bra mål!

Hverdagene er ofte hektiske, så synes du er flink til å legge inn litt aktivitet som man kan gjøre hver dag.

Og, det er jammen ikke enkelt å holde seg på matta i disse bryllup, dåp og andre kake-lag tider. Jeg ELSKER kaker.. Jeg skal i bryllup til helgen så da får jeg testet viljestyrken min litt og prøve å begrense meg litt.. :fnise:

Mmm... laks laks er nam nam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo ikke noe stress med å gå ned i vekt, jeg tar det litt som det kommer. Og ved å snike inn litt aktivitet inn i mine mål uten at det føles som en plikt tror jeg ikke er så dumt!

Trivelig at du tok deg tid til å lese, mens du koste deg med en islatte, Ekkornet :)

Jeg er en kakemons uten like, spesielt om det er snakk om sjokolade :spise:

Føler at jeg har blitt flinkere da, jeg klarer faktisk å si nei takk, selv om jeg har såååå lyst på kake :gjeiper:

I morgen er det veiedag, jeg er kjempespent da jeg føler at kostholdet ikke har vært spesielt bra den siste uka... Men fra nå av kommer jeg bare til å ta cm.mål annenhver uke, dermed blir det bare veiing i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste vekta 87.0 :danse:

Det betyr at jeg har gått ned 800 g siste uka og 1.7 kg så langt :)

For en deilig følelse det er å se vekta gå nedover!

Mål for dagen:

- drikke minst to liter vann.

- ta 50 sit-ups

- 2*30 sek planken

- gå 10 000 skritt

I dag skal jeg også jobbe ekstra, håper på å få inn en gåtur før vakta :)

På jobb stod jeg bare å pakket ut varer på lageret, det ble dermed ikke så mye gåing, og bare 6784 skritt...

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skal jeg også på jobb, blir mye jobbing på meg nå som de fast ansatte tar ferie en etter en, og det betyr penger i kassa for min del :nigo:

Mål for dagen:

- drikke minst to liter vann.

- ta 50 sit-ups

- 2*30 sek planken

- gå 10 000 skritt

Har brukt rockeringen i 5 minutter og løftet litt vekter på morgenkvisten.

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for meg som fyller mitt år :bursdag:

Jeg synes det er like stas med bursdag nå som da jeg var liten :fnise:

Ønsker alle som titter innom boken min en super dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bursdagen min over for i år. Jobbet i kveld, så det ble ingen feiring.

målene i dag har jeg hatt fri fra, har ikke tenkt på verken planken eller sit-ups idag, men jeg har drukket over 2 l vann og skrittelleren viser 6925 :)

Vanskeligere å få til 10 000 skritt enn jeg først hadde trodd kan jeg vel si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for dagen:

- Drikke minst to liter vann

- 50 sit-ups

- 2*30 sek planken

- Gå 10 000 skritt

I dag har jeg vært på shopping i flere timer, det betyr masse gåing og jeg har allerede passert 10 000 skritt! blir spennende å se hvor mange det blir til i kveld :)

Det ble 12 969 skritt i løpet av lørdagen :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HURRA FOR DEG.. på etterskudd :bursdag:

Og klapp på skulderen for å ha gjennomført situps, planke og 10 000 skritt i dag!

Har i grunnen ikke noe forholdt til hvor mye 10 000 skritt er... tror jeg hadde en skritteller en gang, men den var så dårlig så den talte jo bare jeg rørte litt på foten.

Men veldig greit for å virkelig se hvor aktiv man er i hverdagen.

Ha en strålende lørdagskveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Ekkornet!

Ha en fin lørdag du også :)

Jeg har også hatt en som ikke tålte noen ting tidligere, men nå har jeg gått til innkjøp av en som egentlig er ganske dyr og som skal være veldig nøyaktig, så jeg merker det at det tar lengre tid å nå

10 000 skritt nå enn med den forrige da det ble mange "gratisskritt" :gjeiper:

Merker at det er utrolig motiverende å ha en skritteller også, da jeg velger å gå omveier o.l bare for å få ekstra skritt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for dagen:

- Ta 50 sit-ups

- 2*30 sekunder planken

- Gå 10 000 skritt

I dag er det kjempefint vær, strålende sol og varmt, det er herlig!

Satser på en gåtur når den verste varmen gir seg :)

Det har blitt 9231 skritt i dag.

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mål for dagen:

- Ta 50 sit-ups

- 2*30 sekunder planken

- Gå 10 000 skritt

Nok en solfylt dag :) I kveld skal jeg i kaffeselskap, det betyr kaker, og jeg skal holde meg selv i skinnet og begrense meg!

- Ett kakestykke ble det, men bare 5764 skritt i dag :sukk:

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mål for dagen:

- Ta 50 sit-ups

- 2*30 sekunder planken

- Gå 10 000 skritt

I kveld skal jeg feire bursdagen min, altså nok en dag med kaffe og kaker... men det må nevnes at jeg er myyye bedre på å håndtere slike situasjoner nå enn tidligere. man trenger faktisk ikke å smake på alt som ser godt ut, men heller nyte ett kakestykke eller to.

har vært noen late dager nå, og jeg skjemmes veldig når jeg må skrive at jeg faktisk har gått bare 4732 skritt idag... :sjenert:

I morgen har jeg måle og veiedag, og jeg må si jeg er skikkelig nervøs for hva vekten viser! Kan vel si at det har vært en slapp uke...

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekten står stille... Men det er for all del mye bedre enn om den hadde gått opp!

cm.mål:

Legg - 38 cm ( - 1cm)

Lår - 67 cm ( - 1 cm)

Rumpe - 113 cm

Mage - 108,5 cm (-0,5 cm)

Under brystet - 91 cm (- 0,5 cm)

brystet - 105 cm

overarm - 32,5 cm

hals - 35 cm (- 0,5 cm)

Altså -3,5 cm :) (det veier opp for at vekten står stille!)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Sånn er det bare, noen ganger står bare den vekta bom stille.. men da er det greit å se at cm går nedover ;-) Da ser man at ting går riktige veien.

Åh, kaffe og kake. Jeg er fremdeles bitter for at jeg måtte dra hjem fra bryllup før kakene kom på bordet på lørdag. Min kjære sambo skulle smugle med litt kake hjem men glemte det :(

Så jeg er på minussiden på kakefronten om dagen.. :fnise: Neste kake lag som jeg vet om er ikke før i slutten av august... haha.. da kommer jeg nok til å gå bannanas. Kakemonster jeg? Neeeeida! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivelig at du titter innom Ekkornet :)

Så bra det ikke er bare jeg som er kakemons :fnise:

Er bedt i to bursdagsselskap på førstkommende søndag og vi, og i midten av juli blir det slektsstevne og bryllup. hvordan skal dette gå ? :eeeh:

Har fått gått meg en lang tur i dag, og det gjorde veldig godt kjenner jeg!

dagens mål:

- drikke minst to liter vann

- ta 50 sit-ups

- 2*30 sek planken

- gå 10 000 skritt

- Må nesten le litt, når jeg skulle sjekke skrittelleren nå, så viste den 10 015... Blir ikke så mange flere skritt ikveld vi jeg tro, men jeg er i allefall over 10 000 :)

Endret av -Mala-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...