Gå til innhold

Malas vei mot en sunnere og bedre hverdag!

Bolla!

Anbefalte innlegg

Formen har bare blitt verre, og det har ikke blitt jobb på meg i går eller i dag. Jeg ligger rett ut med kraftig hoste, dundrende hode og rennende nese. Det har seg også slik at jeg har hostet på med en betennelse i en muskel i ryggen. Men jeg fikk også beskjed om at det ikke hjalp på ryggen at jeg er anspent og stressa, noe jeg har vært den siste uka, med tanke på at vi har vært lite folk på jobb.

Har fått en skikkelig sterk hostemikstur, som jeg ikke kan kjøre bil etter å ha tatt, og denne skal jeg ta tre ganger pr dag. fikk også en gele som skal masseres inn i muskelen hver kveld.

Det spøker litt med tanke på at vi egentlig skal i bryllup i morgen, spørs nok om kjæresten må dra uten meg...

God helg til dere som titter innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det lenge siden jeg har lagt igjen en liten hilsen.. Ser du har blitt syk, stakkars. Håper formen din er bedre i dag og at du har hatt en fin helg! Stor klem :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er mye bedre nå, etter en veeeldig rolig helg med bare avslapping. Ble ikke bryllup med meg da, men kjæresten dro en tur.

Er mildt sagt spent på hva denne ukens vekt vil vise, da det har blitt dårlig med mat den siste uka samtidig som jeg bare har ligget på sofaen. Og når jeg er syk, så har jeg lite matlyst, men når jeg først får lyst på mat så er det pommes frites fra gatekjøkken jeg har lyst på... Og det har jeg spist TRE(!) ganger siste uka(ja, jeg vet, Shame on me!)

Veiingen bli gjort i morgen tidlig, for vi drar på en liten ferietur i morgen. Dermed blir det lite (kanskje ingen) oppdateringer resten av denne uken.

Ellers har jeg også tenkt å gjøre om veiedagen til fredag i stede for onsdag, for hva er vel mer motivasjon til å spise sunt i helgen enn det? ;)

(Takk for hilsen Amk :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk tette-nette :)

Bare en kjapp oppdatering før jeg drar, vekten viser 84,9 kg i dag, 100 g ned... Der fikk jeg straffen for å spise pommes frites tre dager når jeg var syk :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger gjerne med her Mala!

Synes du er kjempeflink, har lest gjennom hele dagboken din nå.

Lykke til videre med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med besøk Hazey Jane, her er det bare å følge med :)

Da var jeg tilbake fra ferie, det har vært en slapp ferie og jeg har ikke hatt noen stram matplan. Det er middagene det har gått mest utover, ellers spiste jeg litt sjokolade en kveld og saftis to dager. En liten kveldstur i rolig tempo har det blitt hver kveld, men utover det har det bare vært shopping(som jo i seg selv kan være trening) og soling.

Så nå er det tilbake til hverdagen! Etter og ha gått ned bare 100 g forrige uka og jeg vet at jeg har kost meg med alt for mye god mat denne uka, er det virkelig på tide og bli strengere med meg selv! Fra nå av skal jeg fokusere mer på mat og jeg skal bli flinkere til å prioritere trening.

Kan vel si at jeg skjemtes av å sole meg i bikinioverdel og shorts, var ikke så høy i hatten... Temperaturen har ligget på rundt 25-27 grader der vi var, de andre badet seg og kjølte seg ned i vannet, mens jeg satt å så på da jeg ikke vil at noen skal se meg i bikini. Det er utrolig synd at kroppen og vekten min skal hindre meg i å gjøre det jeg har lyst til fordi jeg skjemmes av magen og lårene mine.

Ha en fin søndagskveld dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel si at jeg skjemtes av å sole meg i bikinioverdel og shorts, var ikke så høy i hatten... Temperaturen har ligget på rundt 25-27 grader der vi var, de andre badet seg og kjølte seg ned i vannet, mens jeg satt å så på da jeg ikke vil at noen skal se meg i bikini. Det er utrolig synd at kroppen og vekten min skal hindre meg i å gjøre det jeg har lyst til fordi jeg skjemmes av magen og lårene mine.

Ja, det er jo kjempesynd om du har det sånn da Mala.

Jeg badet i sommer på en folksom strand (med mine 97). Syntes ikke det var så gøy jeg heller, men klarte å tenke på noe annet så jeg fikk meg heldigvis et deilig bad. Jeg har gått til investering av en lekker (og dyr) badedrakt med drapering foran på magen og innlegg til puppene. Det hjalp litt synes jeg, men det skjuler jo ikke lår da. Det beste hadde jo vært om du følte deg komfortabel med bikini eller badedrakt.

Men neste sommer Mala, da!

:sol:

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo kjempesynd om du har det sånn da Mala.

Jeg badet i sommer på en folksom strand (med mine 97). Syntes ikke det var så gøy jeg heller, men klarte å tenke på noe annet så jeg fikk meg heldigvis et deilig bad. Jeg har gått til investering av en lekker (og dyr) badedrakt med drapering foran på magen og innlegg til puppene. Det hjalp litt synes jeg, men det skjuler jo ikke lår da. Det beste hadde jo vært om du følte deg komfortabel med bikini eller badedrakt.

Men neste sommer Mala, da!

:sol:

Ha en fin dag:)

Huff ja, men jeg kommer sterkere tilbake neste sommer :):sol:

Ha en fin dag du også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bitteliten styrkeøkt i kveld:

15*3 situps

10*3 dips

10*3 Glidende utfall

15*3 flyes

15*3 benkpress

15*3 pullover

10*3 rygghev

Ble i allefall god og svett, og det er jo et godt tegn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett tips med veiedag er å ikke ha den på fredag.. For det er mye lettere å tenke at man kan ta seg en sjokolade ekstra for er jo lenge til man skal veie seg..

Flink du er å trene a..

Og viktig å få slappet av litt når man er på ferie.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble ikke noen trening i dag, hadde tenkt meg ut på gåtur, men det pøsregner (midt sagt).

I kveld har vi vært på besøk til mine besteforeldre, fikk servert hvitvin. Det er ferie, men jeg holdt meg til ett glass.

Ellers er jeg egentlig fornøyd med kostholdet i dag:

- to rugsprø med banan og litt lett bringebærsyltetøy til frokost

- et grovt pitabrød med isbergsalat, paprika og agurk til lunch

- et eple og noen får valnøtter til mellommåltid

- hjemmelagde kjøttkaker med poteter og over halve tallerkenen med blomkål og brokkoli.

- en rugsprø med smøreost og en halv paprika til kvelds

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag igjen, og jeg kan vel si at jeg var utrolig spent på hva vekten viste etter en uke med ferie og god mat og lite aktivitet.

Vekten viste 85,1 kg, 200 g opp. Jeg er kjempefornøyd, trodde det var myyyye mer!

mål:

Legg- 38 cm (-1 cm)

Lår- 66,5 cm

Rumpe- 111 cm

mage- 107 cm

overarm- 32 cm (- 0,5cm)

hals- 34,5

bryst- 105 cm

under bryst- 89 cm (-1 cm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og mamma vært på gåtur, i veldig raskt tempo i 1 time og 37 min. Herlig :)

Nå blir det en god og varm dusj (kanskje sammen med samboeren :lur: ) før det blir tidlig kveld tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var det plutselig den siste feriedagen min...

Ikke at det blir så mye jobb på meg fremover, er bare ekstrahjelp og har bestemt meg for pause fra skole og utdanning av den enkle grunn av at jeg veldig lite motivert for videre skolegang pluss at jeg er usikker på hva jeg vil. Men for all del, jeg leter etter ny jobb, planen er ikke å gå hjemme...

Jeg håper ting ordner seg, er ikke godt for noen å konstant bekymre seg for hvordan ting blir fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du ny-y-y-yter den siste feriedagen din!

Og håper det ordner seg med jobb!

Det ligger en del ute på finn.no, men hvis ikke det er noe som passer hender det at det ligger noe ute på kommunen sine nettsider. Manpower og lignende er også en mulighet.

Ikke godt å gå og bekymre seg nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...