AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har jobbet et sted siden jeg var nyutdannet for 2 år siden, og først nå har jeg sendt inn papirer på det jeg har jobbet fast tidligere (ved siden av skolen, men fast ansettelse) fra jeg var 18 år. Ut ifra dette hadd jeg egentlig allerede når jeg begynte i min nåværende jobb en ansiennitet på 4 år. Får man dette etterbetalt eller er pengene tapt?
Glitnir Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Dette er muligens regulert i din tariffavtale - men det vanligste er at ansienniteten først regnes fra du selv har dokumentert den. Det er jo ingen andre enn du som kan gjøre det når du begynner et nytt sted. Det er forresten ikke vanlig å få ansiennitet fra du var 18 når du etterpå har tatt en høyere utdanning som du når har fått en jobb innen. Med mindre du er lønnet som ufaglært skal i de fleste tilfeller praksisen være relevant.
Sissan9 Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hvis du for eksempel er førskolelærer, får du ikke uttelling for erfaring fra før utdanningen er ferdig. Vanskelig å svare deg uten å vite hvilken tariff du tilhører.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 TS her.. Jeg har forhørt meg med lønningskontoret (er spl på sykehus, dvs at vi følger Spekter), og de sa at alL fast jobb (om så bare hver tredje helg, så lenge det står i attesten at du har vært fast ansatt) fra fylte 18 år teller hos oss. Men jeg glemte altså å spørre om jeg fikk noe etterbetalt, så derfor spør jeg her.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg var i nokså lik situasjon, og fikk ikke noe etterbetalt.
Eivór Skrevet 25. mai 2011 #6 Skrevet 25. mai 2011 Der hvor jeg jobber (kommunalt) er dokumentasjonen gjeldende fra det tidspunktet den blir registrert. Det blir ikke tilbakebetalt noe ettersom man selv er pliktig å dokumentere praksis ved tilsetting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå