Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går bestilte jeg noen bilder hos en fotograf. Bildene skal være klar i neste uke. I dag fikk jeg faktura med forfallsdatao 27.5. Er dette vanlig? Og er det lov å kreve forskuddsbetaling?

Hos fotografen jeg har brukt før har jeg betalt ved henting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vanlige er jo at du skal veksle betaling mot vare (på samme tidspunkt) uavhengig av hvilken vare det er. Så dersom betalingen er for bildene i seg selv og ikke fotograferingen, synes jeg det hørtes merkelig ut.

Skrevet

Har pleid å ha 14 dagers forfall etter jeg har mottat bildene når det var gjennom skole/barnehagefotograf. I studio, har vi betalt noe ved fotografering og resten ved henting av bestilte bilder.

Skrevet

Det vanlige er jo at du skal veksle betaling mot vare (på samme tidspunkt) uavhengig av hvilken vare det er. Så dersom betalingen er for bildene i seg selv og ikke fotograferingen, synes jeg det hørtes merkelig ut.

Det er bildene vi skal betale for, fotograferingen har vi allerede betalt for.

Skrevet

Ring dem og si at du ønsker at de registrerer ny forfallsdato, datoen du henter bildene eller en dag etter? Kan godt være dette bare er en glipp i faktureringssystemet deres. Det er vel uansett merkelig at du skal betale for bildene før du har fått dem. Eventuelt kan du bare la være å betale regninga før du har fått bildene og er fornøyd. Purring med gebyr kan de vel ikke sende ut før det har gått noen dager etter forfallsfrist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...