Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flyttet meg minst tre ganger nå fordi det er så mange med dårlig ånde. Ikke når de bare sitter og står med munnen lukket, men når de snakker i mobil, eller prater med en kompis. :-(

Pleier ikke å være så ille, er merkelig. Uansett var det på T-banen i Oslo i dag. Grusomt. :-P

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd noe særlig men så er det ikke så ofte jeg tar banen i rushtida. Er vel de som er trege opp om morran og ikke rekker å børste bort morraånden.

AnonymBruker
Skrevet

Det er utrolig ekkelt å sitte foran noen med dårlig ånde, noe jeg opplever ganske ofte både på buss og på fly. Grøss!

Skrevet

Æsj jeg hater dårlig kroppslukt. Jeg er overbevist over at de fleste ikke en gang vet at de stinker. Ofte har jeg lyst å si det rett ut, men det er vel ikke helt greit.

Skrevet

Huff, ja.. :snurt: Jeg er alltid redd for at andre skal reagere på at jeg har dårlig ånde, så jeg er flink til å pusse tenner og tygge tyggis. Det verste jeg vet er å sniffe inn andres morgenånde :haar:

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig kroppslukt er en ting men dårlig ånde? Hvordan klarer dere å kjenne det? Står dere og puster PÅ hverandre?

Skrevet (endret)

Det er mange som lukter ekstra ille om de ikke har spist frokost. Da hjelper det ikke om de har pusset tennene godt heller.

Endret av Antlers
  • Liker 1
Gjest Heloise
Skrevet

Jeg hater det når jeg er i nærheten av folk som stinker "betente mandler". Jeg blir kvalm! Jeg fatter ikke at de ikke kjenner det selv... Det kjennes laaang vei :(

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker å glede mine medmennesker!

Derfor unngår jeg å pusse tennene mine, og spiser hvitløk hver dag før jeg legger meg. Om det sitter noen i nærheten av meg, så puster jeg ut såpass mye luft at jeg føler jeg trener magen min. Når jeg ser at de må "flytte" på seg, eller står der med et vemmelig blikk, så drar jeg frem mitt sjarmerende smil, blinker med det ene øyet mitt, og sier: "Yeep yep.. It's pure garlic baby!".

Som en bonus slipper jeg av og til en herlig suser også. Men siden jeg liker å spre glede, så gir jeg ofte andre mennesker som sitter i nærheten æren. Det vil si at jeg slipper en herlig due, for deretter å se litt rart på nærmeste person idet jeg holder meg foran nesen med ene armen, for å demonstrere at det var han.. og peker på han med den andre armen. De som er i nærheten forstår at det var h*n, ikke meg. Jeg gav æren til h*n. Så snill er jeg :)

:skratte:

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker heller ikke å lukte vondt, men nå går det jo an å huske at ikke alle som reiser kommer fra et sted hvor de har hatt muligheten til å pusse tennene, eller dusje f. eks. Av og til hender det man må reise fra A til B, og rett og slett ikke har hatt anledning til å "piffe" seg opp for offentlig transport.

Synes også det er litt selvsentrert å forvente at alle som reiser skal være godluktende for ditt eget velbehag. Det er en del av å reise kollektivt.

AnonymBruker
Skrevet

Mener ikke at folk må lukte godt. Men trenger heller ikke å nærmest puste meg i øret på et eller annet jalla-språk.

• Liker 1
Skrevet

Man kan kanskje ikke freshe seg opp eller pusse tenna.

Men en pakke tyggegummi eller noen tic-tac får man for en tier, og det skåner sidemannen for evt råtten ånde.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Phu...måtte i en periode forholde meg til et menneske som hadde tidenes ånde - og det var ikke bare om morgenen.

Nå klarer jeg stort sett stenge igjen nesa om det kniper, men h*n gikk helt opp i ansiktet på den som h*n snakket med. Ingen hjelp i å trekke seg tilbake heller, da fulgte vedkommende bare på.

Endte opp med å stå max tilbakelent hver gang jeg snakket med h*n bare for å få litt pusterom.

Det var ikke så veldig artig, ikke kunne det fallt meg inn å si noe heller. Ble en stilletiende unnamanøver når jeg så personen nærme seg.

Skrevet

Ingen er glad i vond lukt. Men vi kan begynne å fokusere mer på oss, når de fleste begynner å lukte godt etterhvert, vil de som ikke gjør det vil automatisk begynne å tenke. Og dermed passe mer på hygienen. Det er alltid noen som aldri vil fatte... De må vi bare se bort i fra.

Skrevet

munnskyll er fint, men ikke effektivt nok.

Puss gommen med tannbørsten også.

Bruk tungeskrape av hard plastikk på hele tungen.

Tannbørstens skraper er til å le av.

http://www.google.no/imgres?q=tongue+cleanser&um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO:official&biw=1081&bih=798&tbm=isch&tbnid=Ec_rRfspwYfBJM:&imgrefurl=http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tongue_Scraper.JPG&docid=cRIwGZul_mUlyM&w=2048&h=1536&ei=_J95Tt3rA6rY4QSdnayzDw&zoom=1&iact=hc&vpx=781&vpy=187&dur=1970&hovh=194&hovw=259&tx=161&ty=101&page=1&tbnh=125&tbnw=199&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:4,s:0

Og bruk tanntrå til å fjærne råtten mat som har satt seg fast! Selv om bitene r pitte liten -stinker det.

Nå under Ramadan forje måned var det ille på tbanen for de kunne ikke pusse tennene når de stod opp igjen... :filer:

Skrevet

Åja.. Tanntråd! Det skal ikke lukte rumpe hver gang man bruker tanntråd, da brukes den alt for sjeldent.

• Liker 1
Skrevet

jah i think there is definetly TOO much perfume around it smells really fishy like they say in 1940

Skrevet

Æsj jeg hater dårlig kroppslukt. Jeg er overbevist over at de fleste ikke en gang vet at de stinker. Ofte har jeg lyst å si det rett ut, men det er vel ikke helt greit.

Hvordan vet du at du ikke stinker? :P

• Liker 2
Skrevet

Nå kan det jo hende seg at folk sliter med tannkjøttproblemer som gjør at de får dårlig ånde..

Det blir litt som illeluktende utflod,noen plages med det også men det er i et område hvor man ikke risikerer å kjenne lukten. Om man da ikke har litt sære ting å sysle med på f.eks. t-banen..

Poenget mitt er at det er ikke alltid det trenger å være fravær av god hygiene som fører til lukt :)

Skrevet

Mener ikke at folk må lukte godt. Men trenger heller ikke å nærmest puste meg i øret på et eller annet jalla-språk.

Likte at du klarte å lure inn en aldri så liten rasistisk bemerkning her også. Saklig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...