Gå til innhold

Antrekk til begravelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må snart i begravelse til en i min nærmeste familie. Jeg kunne trengt litt hjelp angående antrekk. Jeg vet selvfølgelig at det må være sort osv., men da jeg ikke har tid til å fly ut på shopping, hadde det hjulpet meg veldig med noen litt spesifikke forslag, kanskje linker til egnede kjoler. Jeg er i begynnelsen av 20-årene. Det eneste jeg allerede har er en sort strikkekjole, kan den egne seg med sort tights under?

Jeg takker for alle forslag som kommer, jeg vil så gjerne kle meg passende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,du må ikke ha sort.Det var en regel før i tiden.Var akkurat i 2 begravelser og hvor de nærmeste overhode ikke bar sort.

• Liker 1
Skrevet

Jeg går bestandig i sort knelangt skjørt eller sort dress-bukse og hvit klassisk bluse og sort kåpe. Gjør meg så nøytral som mulig i en slik anledning. Er konservativ i så måte. Det samme i dåp og konfirmasjon. Konservativt og klassisk.

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Jeg går alltid i bunad, det er tradisjon i vår familie. Man skal hedre de avdøde med festdrakt. Når det gjelder ikke så nær familie, så bruker jeg sort.

Skrevet

Mørke, nøytrale farger, konservativt og "tildekket". Altså ikke skjørt over knærne eller dyp utrigning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også vant til at man bruker bunad i begravelsen til nær familie.

Gjest Fikira
Skrevet

Må ikke være 100% svart, men ikke bruk ..."prangende" farger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes ikke man trenger å gå i sort i begravelser lenger. Føler den regelen er utdatert. Det viktige er vel at man ser anstendig ut, og har på klær som ikke er i skrikende farger eller med romantiske pastellblomster på eller noe i den duren, med mindre du vet at den avdøde og de nærmeste vil ha det slik. Er jo noen som ikke vil ha "sørgeklær" i begravelsen.

AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer

Skrevet

Synes denne kjolen var passende! Regner med du da tar den i svart? :)

Har vært i noen begravelser selv den siste tiden, og jeg har gått i sorte enkle kjoler, blazer/cardigan, "nøytrale" sko og veske. Perler til pynt, forholdsvis konservativt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Den blir i så fall i sort ja, med sorte strømper og en cardigan eller sort sjal. Jeg har sett på nettsidene til alle de store kjedebutikkene, og den var det nærmeste jeg kom noe som kunne passe seg, så hvis den ser ok ut på meg, må det nesten bli den...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...