AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #1 Skrevet 24. mai 2011 Disse øvelsene: http://www.dagbladet.no/2011/05/03/tema/helse/klikk/16397230/ Det står at man skal kunne se effekt av de. Men det er noen som har skrevet i kommentarfeltet at det IKKE er mulig å se noe som helt effekt av de øvelsene. Hvorfor ikke det? Hva tenker dere her inne om dem? Jeg blir litt skeptisk til de som er så bastante på at ditt og datt ikke er noe vits. Jeg tenker at ALT er bedre enn ingenting, og for f.eks meg som ikke har trent styrketrening på flere år, bare gått ned 10kg i vekt ved å gå og spise annerledes, men nå har jeg begynt å trene litt mer - dvs gå lengre turer minst 1 time hver dag, noen dager på elipsemaskin, så MÅ da noen sånne øvelser som trener muskler gi en effekt. Jeg har ingen planer om å bygge muskler så de blir store - if ørste omgang, men føler for å få en overall strammere kropp, samt klare å gå ned noen kg til. Hvordan kan da en halvtime tre ganger i uka med de øvelsnee der IKKE være bra? Det er jo mange som også sier at det IKKE går an å gå ned i vekt uten å trene masse og hardt, men det går jo an. Så da lurer jeg på hvorfor man liksom skal være nødt til å gå så hardt ut og trene tungt. Jeg har begynt å gjøre de, har ikke holdt på lenge enda, men har tatt de et par ganger. Jeg merker i hele kroppen at jeg har trent, både rett etter på og dagen etter. Får opp pulsen av øvelsene + at det er sånn at jeg blir sliten i musklene. Er ikke det et tegn på at det har en slags effekt?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Effekten er nær sagt ikke-eksisterende. Dette er kun for å bringe deg opp på et MINIMUMSNIVÅ av aktivitet.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har hatt god effekt av disse, kombinert med annen aktivitet vel og merke. Jeg jogger, svømmer og tar flere øvelser i tillegg.
Gjest aeikina Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har hatt god effekt av disse, kombinert med annen aktivitet vel og merke. Jeg jogger, svømmer og tar flere øvelser i tillegg. Ja dette er bra øvelser, dersom man ikke har trent styrke tidligere. For de litt mer trente er jo dette selvsagt for lite/ikke tungt nok. Uansett er man nybegynner på styrke og vil ha disse øvelsene som program, er det nok lurt å legge inn hvertfall 2 gode økter med kardio i uka.. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Effekten er nær sagt ikke-eksisterende. Dette er kun for å bringe deg opp på et MINIMUMSNIVÅ av aktivitet. Men når man ikke har trent NOE styrke før, da må det jo ha en effekt i forhold til å ikke gjøre noe. Jeg skjønner ikke hvorfor? Kan du komme med en god grunn? Og jeg beveger meg jo i tillegg, går masse, samt løper på elipsemaskin minst 2 gr i uka. NÅr man blir støl, har det ikke noe effekt da?
Envy Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Til å begynne med er dette flotte øvelser! Selvfølgelig vil det være behov for å legge til mer vekt etterhvert osv, men så absolutt et sted å begynne. Hvis det er noen trøst ser jeg alltid folk som utfører en del av disse øvelsene på treningssenteret der hvor jeg trener, dette fordi denne typen øvelser ofte er bedre enn apparater fordi man får trent de stabiliserende musklene også, ikke bare en isolert muskel av gangen. Kos deg med treningen med god samvittighet du Noen kroppsbygger blir du ikke av det, men at det har effekt er utvilsomt!
Klips Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 De de mener er vel at selv om man blir sterkere av utholdende styrke (lav vekt, mange repetisjoner), vil det ikke ha noen synlig effekt. Synlige endringer i kroppsform kommer av trening med tunge vekter og færre repetisjoner. Har jeg blitt fortalt, så jeg antar det er det de mener.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Dette er startøvelser for å nå inn i verden av styrketrening, men du vil fort bli for sterk og smidig for dette her, så jeg anbefaler deg å bygge videre med mer vekt, flere serier, færre repetisjoner, presse deg og bygge opp øvelsene til å passe for deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå