AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Som overskriften sier lurer jeg på om noen her har en far eller mor som er lærer, og som jobbet på den skola du selv tilhørte? Hvordan var dette? Har ikke vært i situasjonen selv, men det var flere elever på ungdomsskola som hadde foreldre som var lærere der, og tenker jo nå at dette kanskje ikke alltid føltes like greit?! Nå var det jo sjeldent at foreldrene underviste egne barn, da, kun ved tilfeller der kontaktlærer var fraværende, tror kanskje det blir organisert slik at man skal slippe å være kontaktlærer for eget barn, blir jo også vanskelig ved karaktersetting Kommer fra en liten plass, jeg da, derfor var det bare ei ungdomsskole og et rimelig lite miljø, og selv tenker jeg jo at jeg ikke ville ønsket å se mine foreldre hver skoledag
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Mammaen min var læreren min i ett fag da jeg gikk på barneskolen. Det var grusomt fordi hun var så streng og de andre elevene lot det gå utover meg.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Pappa var rektor på barneskolen, og mamma var lærer der. Jeg hadde dem ikke så mye som lærere, bare vikartimer av og til. Det at pappa var rektor la nok en demper på meg. Alle visste jo hvem jeg var og hvem foreldrene mine var (og mange hadde jo noe å si om lærere den gang som nå), og i tillegg syntes det det var ekkelt hver gang noen måtte på rektors kontor fordi de hadde gjort noe galt. Omtrent alle i bygda hadde en eller annen gang noe med foreldrene mine å gjøre i sammenheng med skolen. Klart det føltes hemmende.
Gjest MIKI Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Ble mye mobba på skolen å mamma visste ALLTID hvem og hva som var problemet. Folk er litt "redd" mamma (til og med typen, haha:), så de turte aldri å si noe til meg. Fikk alltid hjelp med prøver og eksamen mens andre måtte finne ut av ting selv.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg hadde mamma delvis som klassekontakt når jeg gikk på barneskolen. Kan ikke huske annet enn at jeg bare synes det var stas, jeg
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 Jeg hadde mamma delvis som klassekontakt når jeg gikk på barneskolen. Kan ikke huske annet enn at jeg bare synes det var stas, jeg Jeg og, bare at det var ungdomsskolen :-)
Niennas Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Mine foreldre er ikke lærere, men jeg jobber som BPA (Personlig assistent), for ei som har CP. Hun hadde moren sin som klasseforstander i mange år på barneskolen. Det var rett og slett fordi skolen ikke ville ha funksjonshemmede der, og så bare alle problemene med å ha ei jente med CP og i rullestol. De ga moren hennes beskjed om at hvis hun ville at datteren skulle gå på denne skolen (som hun tilhørte...), så måtte hun værsågod å være læreren hennes selv. Sjefen min synes dette var umåtelig kjipt. Ikke nok med å være funksjonshemmet, det hjelper vel ikke heller akkurat at mor er den læreren de har mest. .. Men som jeg har fortstått det, så trivdes hun med det hjemme. Moren hjalp henne veldig mye med lekser, siden hun kunne ha problemer med å følge med i timen. Så det er både pluss og minuser
kaprifolen Skrevet 24. mai 2011 #8 Skrevet 24. mai 2011 Hadde moren min som kontaktlærer en periode. Gikk stort sett greit, men kunne vel tenkt meg bedre løsninger enn å ha moren min på skolen, kan man si....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå