AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har det, og har bachelor grad. Angrer skikkelig på at jeg valgte det. Det har gitt meg absolutt ingenting. For det første trodde jeg det var noe helt annet enn det det er, det jo omtrent markedsføring med fokus mot reiseliv. Fant også desverre ut at jeg ikke er noen "kontor-person" Men uansett, så lurer jeg på om det er noen her som har studert det og hva du endte opp som? Jeg har jobbet i et reisebyrå som jeg jobbet deltid i siste året av skolen, jobber 60% og sykehjem itilegg (jeg liker sykehjem mye bedre). Tjener dårlig i reisebyrået. Siden jeg var ferdig på skolen har jeg søkt andre jobber, og det er vanskelig. Jeg har ganske gode karakterer, noen OK andre fag veldig gode. De andre i klassen min sliter også, noen jobber i reisebyråer, men lønna er ikke bra, andre (flertallet) får ikke jobb, og jobber i butikk, eller helt andre ting. Syntes også det er teit at jeg er 23 og liksom ferdig og sitter her på kontoret og her skal jeg sitte til jeg er rundt 60. huff, nå hørtes jeg negativ ut, men lurer på hva andre sier?? Har dere studielån? Jeg sitter med et ganske stort et etter 3 år
Genesis Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hvis du har studert på BI, er det mulig du kan ta noen ekstrafag, og eventuelt ta en master i markedsføring/Hr eller noe lignende hvis du er interessert! Dette kan forsåvidt også gjedle andre skoler. Utdannelsen din er nok litt tynn, og reiseliv er et ganske smalt tema! Vil anbefale deg å bygge på , eller start helt på nytt (23 år er ikke fryktelig gammelt i utdanningssammenheng)
Keika Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Jeg driver på reiselivsutdanning nå. Har tatt første året. Ser allerede nå at utdanningen er meget tynn, og det er ikke mange stillinger utenom hotell og reisebyrå. Jeg lurer sterkt på om jeg skal ta en bachelor eller ikke.. Hva jobber dere med bachelor i reiseliv med i dag? DET er jeg litt interessert i:) Til ts, du er ung og det er ikke slik at den jobben du har i dag MÅ du ha til du skal pansjoneres! Det er veldig vanelig å bytte karriere, bygge på litt utdannelse osv for å jobbe seg oppover eller over i et ltt annet fagfelt. Jeg stresset også mye med at jeg skulle ha den jobben - som jeg utdannet meg som - RESTEN AV LIVET!! Ta det med ro.. Finn ut hvordan du kan bruke noe av reiselivsutdannelsen til å kunne få en jobb som du ønsker å ha senere! Men hva dr det andre har fått ut fra reiselivsbacheloren sin?????
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Godt å høre jeg ikke er den eneste som syntes utdanningen er noe "tynn" Kommer absolutt til å finne på noe annet ja, er bare utrolig skuffet over reiselivs studiet, på skolen fikk jeg jo intrykk av (av forelesere og studeveileder) at det var all verdens av muligheter, og det beste man kunne velge av utdanninger for tiden... Syntes jeg lærte mix av masse rart, og at utdanningen fokuserer på mye forskjellig, og at jeg egentlig ikke kan noenting bra...
Keika Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Jeg løfter denne posten opp igjen da jeg er interessert i andres erfaringer med reiselivsstudiet! Hva har dere gjort med deres bachelor i reiseliv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå