Gjest Thessie! Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hei Jeg skal kjøpe meg marsvin om en uke eller to og trenger derfor litt hjelp angående buret. Jeg leste et sted om en som brukte håndkle i bunnen av buret i stedenfor spon eller annet underlag. Kan jeg gjøre dette? Har dere andre kreative ideer til buret? Skal jo ha stein, tunell og henge litt mat fra toppen av buret, men føler allikevel det blir litt kjedelig Dersom det er noe annet jeg bør vite om marsvin så er det bare å komme med det. Men jeg har lest masse om det, og vet ganske mye, bla om hva de krever av stell, mosjon og mat
Nuffen Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Hei! I bunnen bør du absolutt bruke miljøstrø (ser ut som pellets). De suger godt til seg fuktigheten, og gjør også at det ikke lukter vondt i buret. Du får kjøpt det i dyrebutikken, evt hos veterinær. "Yesterdays News" er best, men kan være litt vanskelig å få tak i. Lykke til med marsvin! Verdens herligste dyr! Fantastiske små skapninger som sprer mye glede ! 1
Gjest Thessie! Skrevet 24. mai 2011 #3 Skrevet 24. mai 2011 Hei! I bunnen bør du absolutt bruke miljøstrø (ser ut som pellets). De suger godt til seg fuktigheten, og gjør også at det ikke lukter vondt i buret. Du får kjøpt det i dyrebutikken, evt hos veterinær. "Yesterdays News" er best, men kan være litt vanskelig å få tak i. Lykke til med marsvin! Verdens herligste dyr! Fantastiske små skapninger som sprer mye glede ! Hm, ja. Har sett etter Yesterdays News, men kan ikke finne det noen steder... Men vet du om noen andre som kan fungere like godt?
Gjest Thessie! Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Også kom jeg på en ting til jeg lurer på. Er det noen som vet hvilke for eller pellets som er best?
Nuffen Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Hei igjen! Hva som er best, bortsett fra "Yesterdays News" er jeg litt usikker på. Vi har prøvd flere forskjellige typer, og synes egentlig alle typer fungerer bra. Husk bare på å kjøpe strø som er beregnet for burdyr. Når det gjelder pellets og fór generelt er det Oxbow som er best. (-Og det som blir anbefalt av veterinærer som har kunnskap om marsvinfór.) Uten tvil. De har både pellets, høy og "godteri" i sortementet sitt. Søk på Oxbow på nettet, så finner du info om det. Tidligere fikk man kun kjøpt det hos veterinær, men nå er det stadig flere dyrebutikker som selger det også. De kornblandingene de selger i dyrebutikker/dagligvarebutikker kan marsvin kun få svært lite av, for det er veldig usunt. (De risikerer bl.a. å få fettlever av det hvis de får for mye av det.) Lykke til !
Gjest Thessie! Skrevet 26. mai 2011 #6 Skrevet 26. mai 2011 Hei igjen! Hva som er best, bortsett fra "Yesterdays News" er jeg litt usikker på. Vi har prøvd flere forskjellige typer, og synes egentlig alle typer fungerer bra. Husk bare på å kjøpe strø som er beregnet for burdyr. Når det gjelder pellets og fór generelt er det Oxbow som er best. (-Og det som blir anbefalt av veterinærer som har kunnskap om marsvinfór.) Uten tvil. De har både pellets, høy og "godteri" i sortementet sitt. Søk på Oxbow på nettet, så finner du info om det. Tidligere fikk man kun kjøpt det hos veterinær, men nå er det stadig flere dyrebutikker som selger det også. De kornblandingene de selger i dyrebutikker/dagligvarebutikker kan marsvin kun få svært lite av, for det er veldig usunt. (De risikerer bl.a. å få fettlever av det hvis de får for mye av det.) Lykke til ! Okei, takk for svar! Skal prøve å finne Oxbow!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå