Betty84 Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Startet på en ny tatovering her om dagen, og den har det uheldigvis satt seg betennelse i... Gnir det inn med grønnsåpe et par ganger om dagen, men er det noen som har andre tips til å minimere skaden?
Thorn Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Mitt beste tips er å ringe tatovøren og høre hva han/hun mener. Ellers tror jeg at jeg ville ha vasket enten med ei såpefri såpe jeg fikk med da jeg tok piercing, eller med grønnsåpe slik du gjør, skylt godt med rent vann og deretter med saltvann. Saltvann har alltid virket vidunderlig på mine betente sår! De fleste tatovører fyller vel på farge gratis innen et år, så om din gjør det, hadde jeg ihvertfall ikke stresset med om fargen kom til å falme (ikke at du nødvendigvis gjør det). Lykke til!
Betty84 Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2011 Fargen er jo egentlig ikke noe stress, den blir fylt opp om nødvendig. Men jeg skulle egentlig blitt kvitt det så fort som mulig, tatoveringen er på langt nær ferdig og da er det litt kjedelig at jeg må vente enda lenger pga verk... Men saltvann har jeg faktisk ikke tenkt på Takk takk (: Andre med flere tips??
Gjest Nuppa_ Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Grønnsåpe fra apoteket, og eventuelt en salve fra apoteket som kan ta betennelsen. Hør med tatovøren eller på apoteket.
Cæm Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Jeg fikk beskjed om å smøre på Bacimycin. Husker ikke hvor ofte, men tror jeg pleide å smøre det på etter å ha vasket med grønnsåpe.
Betty84 Skrevet 24. mai 2011 Forfatter #6 Skrevet 24. mai 2011 Jeg fikk beskjed om å smøre på Bacimycin. Husker ikke hvor ofte, men tror jeg pleide å smøre det på etter å ha vasket med grønnsåpe. Var på apoteket å kjøpte det idag... Men dessverre ser det ut at jeg igrunn er litt sent ute med å begynne å behandle det. MYYYE farge som må fylles på igjen, så dette kommer til å bli endel flere timer under nålen enn jeg håpet på :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå