Gå til innhold

Kjærlighet ved første blikk-

Husplante

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Som en grov inndeling, sier jeg at det finnes tre "nivåer" man skal gjennom når man møter en som skal bli ens partner. Først må man bli betatt, deretter forelsket, før man til slutt ender opp med å elske personen. Vanligvis følger man disse stegene fra begynnelse til slutt. Jeg vet ikke om dette stemmer, men det er sånn jeg ser for meg at de fleste kjærlighetshistorier går.

Da jeg møtte han som skulle bli min kjæreste og samboer for første gang, fikk jeg en følelse som jeg aldri hadde hatt før. Den kunne ikke sammenlignes med å "bare" bli betatt av noen. Vi snakket ikke sammen, men vi tittet forsiktig på hverandre i kanskje 15 sekunder, før vi begge gikk hver våre veier. Etter intens "stalking" fra min side, fant jeg ut hvem han var tre måneder senere. På disse tre månedene hadde jeg ikke klart å få han ut av hodet mitt, og det var et eller annet med han - jeg følte en trang til å bli kjent med han, etter å ha sett han i 15 sekunder. Deretter ble vi kjent med hverandre (og jeg fikk vite at han hadde opplevd det samme som meg), og vi ble forelsket. Nå elsker vi hverandre.

Hva var egentlig den følelsen jeg fikk for han den gangen? Den var verken betatthet eller forelskelse. Jeg vet egentlig ikke, men jeg tenker ofte på den som "kjærlighet ved første blikk" uten at jeg kan si at jeg elsket han i løpet av de 15 sekundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig det finnes...men er ganske misforstått! Dvs.Du kan oppleve kjærlighet ved første blikk men det betyr overhode ikke at det værer lengere en ett blikk :)

Og det er akkuratt det som er det vakre med det hele: kort, sterkt, intens, begjærelig og borte på ett blikk :)

Opplevd det sel og synes det er trist når det ikke lenger er der...men smiler hver gang jeg tenker på hvor dirrende og spendt hele kroppen var...Deeeeeilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke blitt forelsket ved første blikk selv, men har opplevd at en har blitt det i meg. Jeg falt for ham også, men det tok litt lenger tid og han har vært en av de aller viktigste menneskene i mitt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

JA det finnes. Jeg møtte mannen min på et tilfeldig sted med mye folk. Jeg så han, et par meter borte, og kjente det rørte seg dypt i sjelen da blikket vårt møttes. Det var ikke begjær, ikke forelskelse, det var kjærlighet, umiddelbart. Helt rart. Han følte det på samme måten.

3 timer senere visste jeg at dette var ikke bare kjærlighet ved første blikk. Dette var mannen i mitt liv. Det høres bare sprøtt ut, og jeg kan ikke forklare det, jeg bare visste det. 5 år senere giftet vi oss.

Å, jeg elsker å lese dette! Jeg har en snodig opplevelse, så et bilde av en gammel klassekamerat (over 25 år siden vi gikk i klasse), og jeg fikk den samme følelsen du beskriver. Jeg er helt overbevist om at han er mannen jeg skal gifte meg med, uten at jeg klarer å forklare hvorfor. Nå må jeg bare få tak i han :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr påstod hardnakket at han elsket meg fra omtrent det øyeblikket han la øynene sine på meg første gangen. 2 mnd senere sluttet han bare å gi lyd fra seg, etter å ha gnålt om elsking og giftemål i ett banka kjør omtrent.

Ja, dette er en velkjent fremgangsmåte som kan lykkes i mange tilfeller.

Du var for treg for ham.

Mye mulig at du tjente stort på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke man kan elske en person ved et blikk, men "magien" kan oppstå. Slik var det da jeg møtte min kjæreste. Vi skulle bare møtes for en kaffe og vi ble sittende å prate i 7 timer på samme sted, og jeg følte det var noe spesielt. Dagen etter inviterte han meg på middag hjemme hos seg selv og verken jeg eller han kunne stoppe å stirre på hverandre.Vi snakket sammen som om vi hadde kjent hverandre i åresvis. Ja, det var nok tiltrekning, men mye mer enn det. Nå elsker jeg han , og er overbevist at det MÅ være noe der ved første blikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man kan elske en person ved et blikk, men "magien" kan oppstå. Slik var det da jeg møtte min kjæreste. Vi skulle bare møtes for en kaffe og vi ble sittende å prate i 7 timer på samme sted, og jeg følte det var noe spesielt. Dagen etter inviterte han meg på middag hjemme hos seg selv og verken jeg eller han kunne stoppe å stirre på hverandre.Vi snakket sammen som om vi hadde kjent hverandre i åresvis. Ja, det var nok tiltrekning, men mye mer enn det. Nå elsker jeg han , og er overbevist at det MÅ være noe der ved første blikk...

Det er ikke kjærlighet ved første blikk, men heller god personkjemi ved første kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel hva man selv velger å kalle det..men personlig synes jeg det er herlig å tro at det kan skje.. :rodmer:

Det å være singel er helt nytt for meg,har vært i forhold siden ungdommen, så å dagdrømme om at drømmemannen dukker opp når som helst har fått meg til å "holde ut bakdelen" med å være singel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise

Jeg har opplevd "forelskelse" ved første blikk 2 ganger, og det var gjensidig begge gangene.

Med kjæresten min tror jeg vi begge opplevde en slags "kjærlighet ved første tastetrykk"-greie. Litt vanskelig å forklare men kjemien var til å ta og føle på fra første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...