Husplante Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg lurer rett ut på om det finnes noe som heter kjærlighet ved første blikk? Ja det finnes noe som heter det, men finnes det i virkeligheten? Og hva med alle disse filmene hvor mannen sier 'første gang jeg møtte henne visste jeg at hun skulle bli min kone.'... Finnes det slike forhold også? Er det noen her som har opplevd, eller kjenner noen som har opplevd en slik kjærlighet? Jeg selv har aldri møtt noen som har opplevd noe slikt... og dersom dette ikke er mulig, er det ikke å tide å avlive denne kjærlighetsmyten slik at vi single kjærlighets-sultne mennesker slipper å tro at vi kan få noe som ikke eksisterer? Jeg vandrer rundt i gatene i byen min og ser etter noen jeg kan falle for.. og blir skuffet hver gang. Finner ingen jeg 'faller for' på gata, selvfølgelig.
trudelu Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Tror ikke det, men man merker umiddelbart om kjemien er der!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Når man leter på den måten, så finner man ikke. Kjærlighet ved første blikk tror jeg absolutt på, men det dukker opp helt uventet og slår ned som et lyn.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg lurer rett ut på om det finnes noe som heter kjærlighet ved første blikk? Ja det finnes noe som heter det, men finnes det i virkeligheten? Og hva med alle disse filmene hvor mannen sier 'første gang jeg møtte henne visste jeg at hun skulle bli min kone.'... Finnes det slike forhold også? Er det noen her som har opplevd, eller kjenner noen som har opplevd en slik kjærlighet? Jeg selv har aldri møtt noen som har opplevd noe slikt... og dersom dette ikke er mulig, er det ikke å tide å avlive denne kjærlighetsmyten slik at vi single kjærlighets-sultne mennesker slipper å tro at vi kan få noe som ikke eksisterer? Jeg vandrer rundt i gatene i byen min og ser etter noen jeg kan falle for.. og blir skuffet hver gang. Finner ingen jeg 'faller for' på gata, selvfølgelig. Har opplevd det... men det var ensidig... Det var ikke en tilfeldig en på gata altså..
FrøkenJosefine Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 Har opplevd det gjensidig to ganger faktisk.. første gang når jeg var seksten, og nå som jeg er 24.. Så ja, det finnes!
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 Sikkert noen få som føler det slik med en gang men tror det er mere situasjonen de er i akkurat da enn selve blikket. Så det å falle pladask for random folk en ser på gata har jeg ikke tro på.
Kassiopeia Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 Jeg tror absolutt ikke på "kjærlighet ved første blikk". For meg er personlighet såppas viktig, og jeg tror ikke akkurat at utseende kan fortelle alt om en person, og om man kommer til å gå overens. Det ser jo veldig flott ut på film, men det stopper liksom der for meg. Når det er sagt så tror jeg egentlig at "kjærlighet ved første blikk" egentlig bare betyr "begjær ved første blikk". At man har lyst på personen seksuelt. Det høres bare så mye finere ut å si kjærlighet. 2
Husplante Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2011 Har opplevd det... men det var ensidig... Det var ikke en tilfeldig en på gata altså.. Der ser du, ensidig... Finnes det kjærlighetsforhold der noen har falt pladask for hverandre ved første blikk, begge to? Jeg spør selvfølgelig fordi jeg ønsker dette selv... men vet at når man går rundt og ønsker noe får man det ikke, man må la det komme av seg selv og ikke tenke på det... Noe som er vanskelig når man er mye ensom.
fuerza Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Jeg møtte min kjære på byn, likte han godt. Men tenkte ikke at dette var kjærlighet. Men når jeg la meg den kvelden klarte jeg ikke la være å tenke på denne gutten som kom å ga meg en klem spontant og ut av det blå. Kjæresten min sier det var kjærlighet ved første blikk <3 <3
Steinar40 Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Kjærlighet ved første blikk er helt urealistisk. Man kan selvfølgelig bli betatt eller avstandsforelsket, men det har ingenting med kjærlighet å gjøre. Det blir ikke til noen kjærlighet før man kjenner hverandre godt. Og det tar tid. Endret 23. mai 2011 av Steinar40 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Der ser du, ensidig... Finnes det kjærlighetsforhold der noen har falt pladask for hverandre ved første blikk, begge to? Jeg spør selvfølgelig fordi jeg ønsker dette selv... men vet at når man går rundt og ønsker noe får man det ikke, man må la det komme av seg selv og ikke tenke på det... Noe som er vanskelig når man er mye ensom. Sikkert. Det er sikkert sånt som skjer med alle andre bortsett fra meg.
Gjest Tjoms Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Kjærlighet ved første blikk er helt urealistisk. Man kan selvfølgelig bli betatt eller avstandsforelsket, men det har ingenting med kjærlighet å gjøre. Det blir ikke til noen kjærlighet før man kjenner hverandre godt. Og det tar tid. Forsvidt enig med deg, men det finnes de som møtes og "bare vet". Har vennepar som har snublet over hverandre på den måten, hvor de har forklart at de følte en dyp kjærlighet for hverandre umiddelbart, uten at de kunne forklare hvorfor (siden de akkurat hadde møttes). Jeg tror dog det hører med til sjeldenheten at slike ting skjer, men jeg tror absolutt at det kan skje.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 Hvis ei dame hadde møtt blikket mitt og smilt så hadde jeg falt pladask men det skjer aldri.
Husplante Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #14 Skrevet 23. mai 2011 Hvis ei dame hadde møtt blikket mitt og smilt så hadde jeg falt pladask men det skjer aldri. Det er kanskje der vi har det... Du ville falt pladask; fordi hun møtte blikket ditt og smilte? Da blir du glad og faller for henne, og hun blir glad og faller for deg... fordi dere begge følte hverandre interesse. Men er dette kanskje begjær? Da kommer vi til spørsmålet: Hva kan man definere som begjær, og hvordan vet man at dette ikke er 'sudden' kjærlighet?
Tears.of.the.Sun Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 JA det fins!! Det var sånn jeg "oppdaget" kjæresten min Vi møttes for første gang på et stort arrangement med tusenvis av mennesker. Midt i mengden ser jeg den peneste, deiligste gutten jeg noen gang hadde sett. Han så meg også og kom bort for en prat. Han sjarmerte meg i senk, og gjør det fortsatt, mange år etter Han sier at det var kjærlighet ved første blikk for han også. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #16 Skrevet 23. mai 2011 Det er kanskje der vi har det... Du ville falt pladask; fordi hun møtte blikket ditt og smilte? Da blir du glad og faller for henne, og hun blir glad og faller for deg... fordi dere begge følte hverandre interesse. Men er dette kanskje begjær? Da kommer vi til spørsmålet: Hva kan man definere som begjær, og hvordan vet man at dette ikke er 'sudden' kjærlighet? Tror ikke det er begjær. Er en fyr som går rundt og smiler både innvendig og utvendig dagen lang. Hadde jeg møtt ei jente som gjorde det samme så ville det føltes som noen jeg hadde kjent hele livet. Veit ikke om det er kjærlighet men det hadde bare føltes riktig på en måte. 1
Husplante Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #17 Skrevet 23. mai 2011 Tror ikke det er begjær. Er en fyr som går rundt og smiler både innvendig og utvendig dagen lang. Hadde jeg møtt ei jente som gjorde det samme så ville det føltes som noen jeg hadde kjent hele livet. Veit ikke om det er kjærlighet men det hadde bare føltes riktig på en måte. Noen du har noe tilfelles med altsa? Jeg smiler til gutter jeg syntes er fine på gata... Men ingen jeg har falt pladask for hittil. Og ingen som har smilt tilbake
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #18 Skrevet 23. mai 2011 Noen du har noe tilfelles med altsa? Jeg smiler til gutter jeg syntes er fine på gata... Men ingen jeg har falt pladask for hittil. Og ingen som har smilt tilbake Gutter er veldig forskjellige, mange vil jakte og liker at dama er litt hard to get mens jeg er ukomplisert slik og ønsker å finne ei ukomplisert jente. Uansett så tror jeg ikke det bare er blikk og utseende men kroppspråket og holdninga og hele pakka det går på når to faller for hverandre ved første møte.
Klips Skrevet 23. mai 2011 #19 Skrevet 23. mai 2011 Jeg ble forelsket i en fyr i det han åpnet døren da jeg kom til ham på fest. Hadde aldri sett ham før. Vi var sammen i syv år.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 En fyr påstod hardnakket at han elsket meg fra omtrent det øyeblikket han la øynene sine på meg første gangen. 2 mnd senere sluttet han bare å gi lyd fra seg, etter å ha gnålt om elsking og giftemål i ett banka kjør omtrent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå