Gå til innhold

Sykelig opptatt av kalorier :(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å fokusere VELDIG på kalorier..

Først var det for å gå ned fra 56 kg til 50 kg. Kuttet ned kaloriinntaket til 1300 kcal. Så gikk jeg ned litt og litt. Etter en stund var det lite motiverende for meg å gå ned så lite, så jeg la meg under 1000 kcal,maks 1200 kcal til dagen..

Har gått ned 5 kg, men er utrolig misfornøyd.. Synes jeg burde gått ned enda mer etter å ha gått så mye sulten..Er rett og slett veldig deprimerende for meg å ha fått så lite resultater. Ingen har sagt noe til meg heller. Trodde at etter 5 kg vektnedgang skulle noen kommentere det..

Nå har jeg bare lyst til å spise minst mulig, å rase ned i vekt,slik at jeg kan ligge på mine ønskede 48 kg til juni..

Jeg vet det er sykt, men jeg trodde jeg skulle bli mye tynnere med å ligge på så få kalorier.. Leste også at "normal" vekt for min høyde er ca 50 kg,så da var jeg i utgangspunktet ikke på normalvekt da jeg begynte,som jeg har trodd jeg var.. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gå tilbake til 1300. Hvis du ligger under det risikerer du bare å ødlegge forbrenninga di.. Prøv heller å beveg deg mere.

AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder ikke bare å telle kalorier, du må se på HVA DU SPISER! Det er ikke rart om du er sulten om du bare spiser mat med høy GI f eks. Jeg blir selv kjempeslapp og mye fortere sulten etter brødmåltid enn f eks. omelett av tre egg og grønnsaker. Du burde legge deg på 1200-1300 kcal for å gå ned. Mindre enn det vil bare ødelegge forbrenningen din, og du vil mest sannsynlig gå opp igjen senere (i verste fall legge på deg ekstra).

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke kan kalles anorektiker allerede så er du på god vei til å bli det. Du har svært usunne holdninger til mat og vekt, og du bør ta kontakt med fastlegen din UMIDDELBART for å få henvisning til behandling for spiseforstyrrelser.

Anoreksi er den mest dødlige sykdommen i Norge for jenter og unge kvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det gjelder ikke bare å telle kalorier, du må se på HVA DU SPISER! Det er ikke rart om du er sulten om du bare spiser mat med høy GI f eks. Jeg blir selv kjempeslapp og mye fortere sulten etter brødmåltid enn f eks. omelett av tre egg og grønnsaker. Du burde legge deg på 1200-1300 kcal for å gå ned. Mindre enn det vil bare ødelegge forbrenningen din, og du vil mest sannsynlig gå opp igjen senere (i verste fall legge på deg ekstra).

TS her. Jeg spiser ikke brød,kun kjøtt,fisk og grønnsaker. Og yoghurt

Skrevet

Hva vil du egentlig at folk skal si til deg? At det er kjempeflott at du raser ned i vekt og ødelegger både kroppen og psyken i samme slengen?

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil du egentlig at folk skal si til deg? At det er kjempeflott at du raser ned i vekt og ødelegger både kroppen og psyken i samme slengen?

Nei jeg lurer på hvordan jeg kan skjerpe meg før det går for langt..Legen min er ikke til å snakke til, og jeg står i kø for å få ny lege..

Skrevet

Kjære Anonymbruker!

Jeg stenger denne tråden nå og vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen Kråkesaks, moderator

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...