Gå til innhold

Far som lyver meg rett oppi trynet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en far med alkoholproblem og videre så ljuger han mye. Idag skulle han være hjemem fra jobb 16.00, ringer 16.30 sier han er forsinka og må fikse noe greier og er hjemme til 17.00. Denne jobben han var på er en time unna der vi bor ihvertfall nå i rushtrafikk. Kvarter etter han ringer går jeg til garasjen (ante ugler i mosen siden det var kjempestille der han ringte fra) der står han og spiller høøy musikk. Jeg konfronterere han emd alt det han sa på tlf, skjønner jo at han prøver å lyve seg bort for han finner på forskjellige unnskyldninger. Dette får meg til i det hele tatt og lure på om han har vært på jobb idag elelr i forrige uke for. eks. Er det teit av meg og sende sms til "sjefen" hans og spørre om han har vært sammen med pappa idag og isåfall hvilket tidsrom? Og hvordan skal jeg isåfall legge det fram?

Skriver jobben og sjefen med "" fordi dette er en jobb han hadde ifjor sommer. Men i vinter (februar?)fikk han en annen jobb som han forstatt er i men den er han sykemeldt i hele mai....Allikevel hjlper han tydeligvis han forrige fyren( om han nå gjør det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huh?? Jeg har litt problemer med å forstå greia med den siste delen av innlegget ditt. Prøve å reformulere deg?

Hva ønsker du å oppnå med å ringe sjefen hans?

utgjør det en forskjell så du på en eller annen måte kan hjelpe Pappa bedre?

Skrevet

Hvorfor tar du ansvar for faren din?

Jeg forstår jo at det er nødvendig, men som jeg ser det er det også med på å gjøre så han kan fungere med alkoholen.

Jeg har måttet la en jeg er veldig glad i "synke til bunns" for å tvinge personen til å ta ansvar for eget liv.

Det var fryktelig tøft for oss begge, og det gikk ille en periode, men det hjalp.

Nå har h*n et godt liv.

Skrevet

Selv om at jeg ikke forstår den siste delen av innlegget ditt, så mener jeg at den rette tingen å gjøre er å ta en alvorsprat med faren din. Han hører kanskje ikke på deg når du nevner det i forbifarten, men hvis du samler alle de menneskene som er bekymret over drikkingen hans (jeg regner med at det er flere enn deg), og dere setter dere ned sammen med faren din og har konfrontasjon mot han. Det er den eneste måten han kan se hvordan det påvirker ditt liv, hans liv og andres liv. Et alkoholproblem er aldri bare alkoholikerns problem, det er hele familiens problem! Dermed bør du virkelig ta ansvar for det, selv om at du sikkert er lei av å prøve og selv om at det ikke er din feil. Faren din ønsker garantert ikke å være alkoholiker, ingen ønsker det. Og han trenger hjelp selv om at han kanskje sier at han ikke gjør det.

Skrevet

Jeg ville ikke ha ringt eller sendt sms til sjefen hans.Men ville ha tatt opp dette med han personlig,det er vanskelig men det er sikkert flere i familien som også kan støtte deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...