Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg skulle fått karakter på bacheloren min i dag, nøyaktig femten virkedager etter innleveringen. Har enda ikke fått noe på studentweb. I tillegg er det i dag tre uker siden første eksamen. Heller ikke denne har jeg fått karakter på, men her har de jo til i morgen å få det lagt ut. Fikk beskjed av veileder at det ville ta kortere tid enn 3 uker også...

Hva gjør jeg? Skolen bryter jo sine egne regler om tre uker sensurfrist. Står oppført en eller annen lovparagraf om dette på skolen sine nettsider også. Jeg vil gjerne kontakte noen (og helst kjefte litt, for det er innmari irriterende at de alltid skal dra ut tiden til siste sekund/ikke i tide), men jeg vet ikke hvem. Noen andre som også venter eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

BI du snakker om her, eller et annet universitet? ...for BI er helt rå på å ikke greie å publisere karakterer innen sensurfristen - er så mektig lei!

Endret av mac84
Skrevet

Sånn er det hvert år for mange desverre. Tror ikke det er så mye å gjøre bortsett fra å ringe til instituttet og høre. Kan hende det kommer enda seinere i dag også :)

AnonymBruker
Skrevet

Er offentlig høyskole, men ille å høre at BI er sløv på dette også! Fy, jeg blir så irritert! Nå begynner det jo å bli litt sent. Ikke har de skrevet noe på fronter om at sensuren blir forsinket, slik de har gjort to ganger før. Er nok forbanna på den skolen fra før av, gleder meg til å være ferdig! :kjefte:

Skrevet

Mener det er slik at sensur ifl Høyskoleloven SKAL foreligge tre uker etter eksamen...men det blir jo brutt rett som det er. Men joda, BI, til tross for at det er privat, er like sløv som offentlige skoler.

Skrevet

Nå er det ikke BI i seg selv, eller for eks. HiO i seg selv som er sløve/treige da. Det er noen av (de innleide) sensorene som er forbanna treige med å sensurere.

Skrevet

De har i tillegg til sensurfristen 10 dager (tror jeg) på seg for å legge ut karakterene (de må gjennom administrasjon osv), i allefall er det slik på NTNU. Så ikke stress enda.

Skrevet

Tja, ikke alltid slik dessverre. Har saktens opplevd min dose ekstremt trege sensorer ("Hæ? Juni? Jeg trodde det sto juli?"), men nå nylig har jeg gjentatte ganger stiftet bekjentskap med tregt eksamenskontor. Opplevde at det tok 10 dager fra sensor leverte og til eksamenskontoret fikk lagt ut på studweb. Førstnevnte før fristen, sistnevnte en uke over fristen. De tok heller ikke fem øre for å lyve om at sensor var treg og at de hadde publisert straks de fikk karakterene, noe sensor tok ille opp.

Skrevet

Sånn har det vært hvert bidige år for meg. Ingen karakterer har kommet innen tre uker, men alle har kommet innen fire. Du får vel smøre deg med tålmodighet til det har gått en uke til, før det har noe for seg å mase.

Skrevet

Dette er et kjent fenomen! jeg går på Høyskolen i Volda!

AnonymBruker
Skrevet

På mitt lærested var det slik at sensurfristen gjaldt fra sensor til skolen, og så tok det noen dager før det kom på nett fordi det må sjekkes og dobbeltsjekkes. Karakterne ble derimot slått opp på instituttet samme dag som sensuren falt, men da måtte man på skolen for å se dem. Mulig det er slik hos deg også?

Jeg skjønner at det er litt irriterende, men jeg hadde ikke giddet å bruke mye energi på det. Det kommer når det kommer, og med mindre du må ha papirene på det nå (og da kan du sikkert ringe), spiller det vel ingen rolle om de kommer i dag eller torsdag?

Skrevet

vi har fått oppgitt dato for sensur på vår bachelor, den 14.juni. Vi leverte på fredag, altså 20.mai.så den går jo da over 3ukers fristen. Sikke på at dere ikke har fått oppgitt en egen dato for sensur?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...