Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Samboer og jeg har kommet over et småbruk vi kanskje vil kjøpe, all bebyggelse er nedfalt, og jorda ganske gjengrodd, så det må anses som en tomt. Det er kjempefint å ha hest der, derfor er jeg ganske ivrig:) Taksten er på 550 000, men det har alt kommet inn bud på det. Vi har ikke bydd enda, samboer er litt treig syns jeg:P Vi er et ungt par på 21 og 24 år, han er snekker og jeg er lærerstudent.

Tingen er det at det er han som har pengene. Han kan cashe ut småbruket, da han har en rundt 6-700 000 oppspart. Men jeg vil gjerne også være med å eie, men jeg er en fattig student som lever på lån+ stipend, ca 7000 kr i mnd, pluss at jeg jobber for ca 5000 kr i mnd. Hva er mulighetene mine for å få et lån på ca 100 000? Jeg har bare 10-15 000 oppspart...

Om jeg får et lån på 100 000 må jeg jo betale renter også, derfor lurer jeg på om det vil være bedre å kjøpe meg inn direkte til samboer? Altså at jeg betaler han en viss sum i mnd, over så og så mange år? Er dette trygt? Om vi hadde skrevet en skikkelig avtale, og jeg hadde tatt vare på "bevis"/bankutskrifter, for at jeg hadde betalt han, ville jeg fått det igjen ved et evnt brudd? Håper på noen raske svar, slik at jeg har litt peiling når sambo kommer hjem fra jobb, og jeg skal overtale han til å by!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...