Gå til innhold

Rød kjole som gjest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det sånn at man helst ikke skulle ha rød kjole som gjest i bryllup eller blander jeg sammen med noe annet nå? Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan da vel ikke ha noe å si. Så lenge du ikke er penere enn bruden så må det gå fint. :)

Skrevet

Tror ikke det skal ha noe å si, men svigermor kommenterte kjolen forloveren min prøvde fordi den var rød! Stjal visst oppmerksomheten fra meg! Samme for meg hva folk har bare de ikke har så veldig lys kjole, men de vet vel at det er jeg som er bruden uansett :lol:

Skrevet

Har jeg aldri hørt!!! Har hatt rød kjole i mange brylluper jeg!

Skrevet

Etter min mening kan folk ha både rød svart og hvit kjole, men kan godt holde seg unna hvite kjoler med perler og slep o.l.

Alle vet hvem som er bruden uansett.

Brudgommer som har på smoking kan jo også risikere at andre gjester kommer i smoking.

Skrevet

Det har vel vært sagt at man ikke skal ha rød kjole tror jeg... For meg kan du godt komme i rød kjole i mitt bryllup!

Skrevet

det skal vel uansett mye til å ta oppmerksomheten fra bruden!! :o

Skrevet

Så lenge ikke gjestene kommer med slør, er jeg fornøyd!!! :ler:

Skrevet

Ja.....fargen spiller vel egentlig keine rolle :klø: er vel helst hvordan de SER ut som "betyr" noe ?!

(....og erindrer hun snuppa i bryllupet i fjor sommer - langt skjørt ja...men splitt nær sagt HELT opp :sjokkert: ....push-up, stilætthæl, fjærboa og stort sett FULL pakke der i går'n ja!!!! Utover kvelden ble den dama mer oppbedt på dans enn brura *humrer*)

Synes nå at så lenge antrekket er pent og "rimelig tekkelig" så er _fargen_ underordnet.

Skrevet
Synes nå at så lenge antrekket er pent og "rimelig tekkelig" så er _fargen_ underordnet.

'Tekkelig' antrekk syns jeg var vel mye forlangt....... :ler: , men det går jo en grense mellom sexy-ness og vulgaritet!

Skrevet

Rød kjole er vel ikke noe problem, har sett mange med rød kjole i bryllup jeg, og det har ikke vært noen negative reaksjoner på det....

Skrevet

Er det noen som vet hvorfor man liksom ikke skulle ha rød kjole i bryllup?

Jeg har ikke hørt om det før, har bare hørt om at du som gjest ikke skal ha hvit som brudens eller sort fordi det er fargen man bruker i begravelse og ikke i bryllup. (sier ikke at jeg er enig i den tanken, bare at det er forklaringen jeg har hørt om det.)

men har aldri hørt at man ikke skal ha rød, og lurer på hva slags grunn det skal finnes for at man ikke skal ha rød farge på seg?

Skrevet
Jeg har ikke hørt om det før, har bare hørt om at du som gjest ikke skal ha hvit som brudens eller sort fordi det er fargen man bruker i begravelse og ikke i bryllup. (sier ikke at jeg er enig i den tanken, bare at det er forklaringen jeg har hørt om det.)

Er ikke mye igjen da, hvis man verken skulle få lov å bruke hvit, svart el rød.......Folk må nå lage så mye regler atte....... :roll:

Skrevet
...

Er ikke mye igjen da, hvis man verken skulle få lov å bruke hvit, svart el rød.......Folk må nå lage så mye regler atte....... :roll:

finnes da mange flere farger en bare hvit, sort og rød, men jeg skjønner hva du mener.

men det kommer jo an på hva som er viktig for brudeparet, om det er en viktig sak for dem at man følger tradisjoner, så ville jeg gjort det.

(har unngått sort kjole fordi det var viktig for brudens familie at jeg(forlover) ikke hadde det, og det var greit. det var viktigere for dem en for meg så.)

Skrevet

Jeg ville ikke brukt sort eller rød kjole som forlover. Ellers kunne jeg godt gjort det.

Skrevet

Har spurt min venninne om dette, og hun sier at man i følge overtro/tradisjon ikke skal ha...

...svart kjole, for da vil bruden få et kort liv

....rød kjole for da ønsker man å kapre brudgommen

...blå kjole for da vil de underjordiske komme og røve med seg bruden

...eller hvit kjole pga likhet med bruden.

Rød og blå kjole må folk gjerne gå i i mitt bryliup men (som kanskje noen har fått med seg) synes jeg ikke svart kjole i bryllup er noe særlig stas...

Skrevet

finnes da mange flere farger en bare hvit, sort og rød, men jeg skjønner hva du mener.

men det kommer jo an på hva som er viktig for brudeparet, om det er en viktig sak for dem at man følger tradisjoner, så ville jeg gjort det.

(har unngått sort kjole fordi det var viktig for brudens familie at jeg(forlover) ikke hadde det, og det var greit. det var viktigere for dem en for meg så.)

Hadde fått problemer hvis jeg verken kunne bruke sort el rød jeg.......Tror aldri jeg har brukt noen annen farge på en kjole!

Skrevet

'Tekkelig' antrekk syns jeg var vel mye forlangt....... :ler: , men det går jo en grense mellom sexy-ness og vulgaritet!

..Jo ærlig talt! I MITT bryllup kan jeg til nøøøøøøød strekke meg til plissèskjørt og perlekjede av vulgaritet altså!!!! :hoho:

Vel, det høres jo med til historien at denne snuppa var 23 år og dette var hennes _første_ bryllup så...... :Hehe:

Skrevet
...Hadde fått problemer hvis jeg verken kunne bruke sort el rød jeg.......Tror aldri jeg har brukt noen annen farge på en kjole!

Ja, det var ikke akkurat enkelt, jeg pleier vel lett å ty til sort jeg også, men endte opp i en blå i den anledningen. (noe som jeg ser lenger opp her at vel heller ikke var helt heldig, men det visste heldigvis ikke bruden og hennes familie..) :lol:

Men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor man ikke skal ha rød kjole?

Stjeler man bedre i rødt en i grønt? :klø: (stjeler brudgommen altså?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...