Sasha Sasha Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hva hadde dere gjort om dere virkelig ønsket et hus og i januar tok kontakt via mail til megler. Megler svarte at visningen var senere pga bla bla bla og ville ikke bli før i april/mai. I mailen hadde det stått at en ville bli kontaktet til visning. Dere venter og dere har mye jobb akkurat i mai. Du synes det begynner og trekke ut og plutslig finner ut at huset er solgt (du finner vertfall ingen annonser lenger)men du får ikke tak i megler. Hva ville du dere ha gjort da?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Forsøk igjen å få tak i megler, evt. selger. Megleren er kanskje tilknyttet et kontor du kan ringe?
Gjest Spinell Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg ville fortsatt forsøkt å få kontakt med megler. Hvis den aktuelle meglere ikke svarer ville jeg ringt meglerkontoret og hørt med noen andre på samme kontor om huset faktisk er solgt eller om det bare er tatt vekk fra markedet. Hvis huset er solgt er det lite du kan gjøre. Du må selv sørge for å holde deg orientert om hvilke boliger som er til salgs. Selvsagt er det dårlig gjort av megler å ikke si fra, men det blir bare spekulasjoner å tenke ut hvorfor dette ikke skjedde. Hvis huset ikke er solgt, spør om det kommer til å bli lagt ut på markedet igjen. 1
Sasha Sasha Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 23. mai 2011 Siste setninga i mailen vi fikk fra megler sto det Du er registrert her, og vil bli kontaktet før visning blir satt opp, og håper dette er i orden for deg. Vi tolket den siste setningen som om vi var registrert og ville bli kontaktet og i det minste få en telefon eller en mail vi. Eller rettere sagt det var jeg som sa til min samboer ”visning er ikke før senere så sent som i mai trolig, og vi blir kontaktet senere om det.” (Husker det godt jeg satt med en penn i hånden og tenkte at da kunne vi forberede oss enda mer til budrunden..) Var det feil er det slik at en skal stå mer på selv? Mase ringe osv? Føler meg så dum nå. Men synes det er rart at det skal være slik jeg ville blitt sur på megler om hun ikke hadde kontaktet de hun skulle kontakte, for da kunne jeg jo gjort en bedre jobb selv! Innbiller jeg meg. Uansett så betaler de jo ca 40 000 fastpris (eller hva det heter) til denne megler for noe så slapt!
Rosalie Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 antageleg har dei som kjøpte tatt kontakt direkte med seljar og fatt privat visning, og kjøpt etter den. Ellers har ein jo ansvar forå følgje med når det blir sett opp visningar.
Sasha Sasha Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Ellers har ein jo ansvar forå følgje med når det blir sett opp visningar. Det er klart føler meg sånn passe dum, men tror nok ikke de fikk privat visning for vi ville gjerne ha visning i en bestemt måned men fikk til svar at det bel satt opp en felles visning for alle interesserte. Er det normalt at det forløper seg sånn at en selv må følge godt med? Var jo inne og tittet i begynnelsen mange ganger for dagen men så tvang jeg meg til og slå meg til ro med at en får da mail når megler skiver slikt noe. Passet på og sjekke mailen ofte da. Endret 23. mai 2011 av Sasha Sasha
Sasha Sasha Skrevet 23. mai 2011 Forfatter #8 Skrevet 23. mai 2011 Lurer på om det er normalt at jobben gjøres så slapt? Jeg har aldri forholdt meg til megler før men har kjøpt av private.
Gjest Spinell Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Klart du selv må følge med på når visninger er! Du er ikke garantert at megler passer på deg. Om du så hadde sjekket et par ganger i uken, ville du jo fått med deg annonserte visninger... Dessuten er det jo slik at huseier selger til akkurat den h*n vil. Det er ikke verken umulig eller uvanlig at potensielle kjøpere kontakter selger privat for å få til en ordning, slik Rosalie skisserer. Megler kan ikke gjøre noe med det. Endret 23. mai 2011 av Spinell
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Håper for din skyld at huset ikke er solgt ennå, at de bare har trukket det for så å relansere det rett før visning. Det er ikke uvanlig at slikt skjer. De tre gangene jeg har kjøpt og solgt boliger, har det vært så mye tull fra meglernes side at jeg ville ikke stolt på dem når det gjelder NOE. Men hvis huset er blitt solgt, er det fint lite du kunne ha gjort med det, uansett, hvis det er noen trøst. Det kan jo ikke være slik at man skal gå på selger privat i tillegg til megler og sende daglige eposter for å forsikre seg om at man er med i gamet når man finner en bolig som er lagt ut for salg.
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #11 Skrevet 24. mai 2011 En skulle jo tro at selger ønsket å ha flest mulig interesserte på visning for å få til en skikkelig budrunde. Da jeg var på boligjakt ble jeg ofte kontaktet av megler opptil flere ganger fordi han ville forsikre seg om jeg virkelig ikke ville legge inn bud. Men jeg har også opplevd å vinne budrunden uten å få boligen fordi selger ga motbud til noen andre. (Ringte megler da fristen vår gikk ut og fikk beskjed om at boligen var solgt til noen andre.) Jeg har aldri skjønt meg på boligmarkedet.
Sissan9 Skrevet 24. mai 2011 #12 Skrevet 24. mai 2011 Høres ut som om huset ble trukket fra markedet av en eller annen grunn. Jeg ville ringt megler og hørt når det kom på markedet igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå