mirrmurr Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Hei! Kan noen hjlep meg litt? Jeg er en av de som ytterst skjelden sminker meg, men nå skal jeg gifte meg og har hatt prøetime hos frisør/makeup. til den store dagen må jeg kjøpe meg mascara og transparent pudder (rispudder??? Jeg husker ikke orntlig! ) Kan noen anbefel meg noen gode merker av dette? Maskaren må nok være gråtefast og ellers gjerne en som er ok å få av dagen etterpå om et har noe å si. volum og lengde, jatakk om det går an å kombinere!?? Og så trenger jeg transparent pudder. Her inrømmer jeg at jeg ikke aner noe om dette!
Yasi Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 En veldig fin transparent pudder er, etter min mening, Translucent Powder fra merket Laura Mercier. En god maskara har jeg dessverre ikke funnet enda, så der melder jeg pass
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #3 Skrevet 23. mai 2011 Du må få deg en god vippetang! Jeg anbefaler Helena Rubinstein Lash Queen mascara. Når maskaraen har satt på en god stund, altså minst en time, så bruker du vippetangen en gang til. Du kan også vurdere om du vil kjøpe en en vippetang med varme i tillegg til en vanlig. Husk å kjøpe vannfast maskara
Jade Skrevet 24. mai 2011 #4 Skrevet 24. mai 2011 Husk å teste ut den vannfaste maskaraen før den store dagen. Jeg har prøvd utallige vannfaste maskaraer, og jeg har ikke funnet en eneste som ikke drysser *på meg*. Men likevel er disse maskaraene trolig helt fine på andre. Er det krise, så ikke smink vippene under øynene. Men de kan jo drysse uansett. Det viktigste er å finne en maskara som ikke drysser. Har du et vannfast dryss under øynene senere på bryllupsdagen (f.eks. når du skal fotograferes) så sliter du! Du kan jo ha med deg sminkeservietter for vannfast sminke, men litt surt å måtte ta bort både concealer og foundation og pudder under øynene...
Cæm Skrevet 24. mai 2011 #5 Skrevet 24. mai 2011 Den maskaraen jeg er mest fornøyd med er faktisk en fra Isadora. Build up maskara Extra volume tror jeg den heter. Jeg får utrolig fine vipper. De blir separerte, og ser laaange ut. Viktig å bruke vippetang også først da. Gjerne bøy på tre plasser: Innerst, ca på midten, og litt lenger utpå. Den er like fin etter en laaaaang dag og natt. Flere ganger jeg ikke har fjernet den om kvelden, og da har det ikke vært nødvendig å ta på på nytt om morgenen : -) (Jada, vet man skal fjerne sminken hver eneste kveld...!) Litt vanskelig å få av, men det går
Leven Skrevet 24. mai 2011 #6 Skrevet 24. mai 2011 http://www.clinique.com/templates/products/spp/index.tmpl?ngextredir=1&CATEGORY_ID=CATEGORY4904&PRODUCT_ID=PROD14535 Clinique High Impact Curling Mascara Den her har jeg brukt fast i over et år nå! Den er superbra, jeg kommer ikke til å bytte med det første :-) Den er allergivennlig, vannfast opp til 38 grader (går ikke av når du bader/gråter, men kan vaskes av med varmt vann) og lett å ta på. Hvis du tar på to lag gir den også veldig bra volum og lengde! Anbefales på det sterkeste! Den koster rundt 150 på taxfree, men selges billigere på nettet. Tror de har den på parfymerier, men jeg kjøper den alltid når jeg er ute og reiser.
Jade Skrevet 24. mai 2011 #7 Skrevet 24. mai 2011 Jeg elsker Clinique High Impact Curling Mascara. Men min går av i basseng (ca. 30C). Jeg tror ikke Clinique lover 38C? Det er vel Kanebo som gjør det med sin. Men det er verdt et forsøk! Husk å sjekke at den ikke drysser! Den koster 180,- på Esthetique.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå