AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Jeg søker etter butikkjobber nå, og har tidligere jobbet i kaffebar med lange dager som inkluderer kundebehandling, varebestilling, kassaoppgjør, vasking osv. Jeg ser at mange jobber jeg kunne tenke meg som krever erfaring fra butikkarbeid som øverste kvalifikasjon. Hvordan er sjansene mine for å bli kalt inn til intervju på disse jobbene med min erfaring, hvis jeg også har gode kunnskaper, interesser og påbegynt utdanning som er relevant for jobben? Vil gjerne høre fra noen som er eller har vært i butikk selv!
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2011 #2 Skrevet 24. mai 2011 Dette lurer jeg og på. Har tidligere jobbet på cafe.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Selv om stillingsannonser for butikkarbeid krever erfaring fra butikk, er det til sist og slutt personlige kvalifikasjoner og gode referanser som er viktigst. Og jeg vil absolutt påstå at arbeid fra kafé regnes som relevant erfaring når man søker jobb i butikk! 1
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Bare søk. Understrek at du har bred serviceerfaring fra tidligere, og at du er høyst lærevillig ifht. det konkrete butikkarbeidet. Jeg jobbet med service før jeg fikk jobb i Rema 1000, og jeg hadde absolutt bruk før min erfaring der, selv om jeg ikke eide butikkerfaring.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 I butikkjeden hvor jeg jobber, ser vi først og fremst etter personlighet,vilje til å ta i et tak og naturlige servicepersoner. Har du butikkerfaring i tillegg til dette så er det et kjempepluss, men langt fra et krav. De siste vi har ansatt gled lett forbi de med butikkerfaring, på grunn av personligheten deres. Jeg syns forøvrig at kafejobb er absolutt en god kvalifikasjon! Kan tyde på at du trives i service-yrket!
Nadjeschta Skrevet 21. juni 2012 #6 Skrevet 21. juni 2012 I butikkjeden hvor jeg jobber, ser vi først og fremst etter personlighet,vilje til å ta i et tak og naturlige servicepersoner. Har du butikkerfaring i tillegg til dette så er det et kjempepluss, men langt fra et krav. De siste vi har ansatt gled lett forbi de med butikkerfaring, på grunn av personligheten deres. Jeg syns forøvrig at kafejobb er absolutt en god kvalifikasjon! Kan tyde på at du trives i service-yrket! Siden du tydeligvis har behandlet søknader før, lurer jeg må om du hadde hatt lyst til å dele noen tips og erfaringer fra hva du syns er viktig i Søknaden som folk kommer med! Har også jobbet på Cafe før, men trenger en heltidsjobb og tenker at butikk er fint mht service og erfaringer. Det er imidlertidig å finne riktige ord i søknaden min, sitter litt fast og trenger råd:)
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #7 Skrevet 21. juni 2012 Jeg søker etter butikkjobber nå, og har tidligere jobbet i kaffebar med lange dager som inkluderer kundebehandling, varebestilling, kassaoppgjør, vasking osv. Jeg ser at mange jobber jeg kunne tenke meg som krever erfaring fra butikkarbeid som øverste kvalifikasjon. Hvordan er sjansene mine for å bli kalt inn til intervju på disse jobbene med min erfaring, hvis jeg også har gode kunnskaper, interesser og påbegynt utdanning som er relevant for jobben? Vil gjerne høre fra noen som er eller har vært i butikk selv! Jeg er butikksjef og hadde sett positivt på at du har erfaring med kunder etc. søk du,,tror du får jobb jeg:) Anonym poster: 6d0045f4f7e6b80786c47a286b8cfbb7
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #8 Skrevet 21. juni 2012 Jeg har fått slik jobb uten å annen erfaring enn å vaske i en måned hos et firma. Anonym poster: fc84ceb62e4a896dabcd5e24b269a389
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2012 #9 Skrevet 21. juni 2012 Min tidligere butikksjef på en kjøkkenbutikk hadde ingen erfaring fra butikk, hun var servitør. Hun var heller ikke i kassa først, hun fikk lang opplæring, men hadde aleneansvar for butikken. Regionleder kom dog innom ganske oft.e Anonym poster: 3791bc8b7ebe4ef6053557eebc16d25a
hermoine Skrevet 21. juni 2012 #10 Skrevet 21. juni 2012 Bare søk:) Jeg fikk jobb i klesbutikk med bare erfaring som servitør. Men jeg spurte de faktisk etterhvert hvorfor de ansatte meg, og de sa det var pga personligheten. Du kan jo skrive at du lærer fort, men ikke er redd for å stille spørsmål om det er noe du ikke forstår. Da viser du at du kan lære noe nytt. Kanskje legge til at du er interessert i å lære mer om å jobbe i denne type servicearbeid også Bedre at du er interessert og snill og grei enn at du bare har erfaring. Så spill på andre positive sider
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå