Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på å bleke tennene litt (hos tannlege) og lurer på om noen av dere har gjort det og kan svare på noen spørsmål?

* Ca hvo mye må jeg regne med å betale?

* Kan tanleger bleke bare bittelitt, eller blir det kun "krithvitt" ?

* Hvor lenge vil det holde seg?

* hvor lenge i forveien bør man gjøre det ? (vil ha hvite tenner til bryllupet)

* Hva kan jeg ikke spise etter blekingen, og hvor lenge kan jeg ikke spise det?

*Noe jeg burde vite sånn ellers?

Skrevet

* Du må nok regne med å betale rundt 4000 kroner (det er ihvertfall normal pris hos de aller fleste tannleger, godt mulig prisen avviker litt fra sted til sted - jeg snakker om Oslo nå).

* Du får ingen garantier for at tennene faktisk blir hvite, men de kan bli bittelitt hvite til veldig merkbart hvite, avhengig av tanntype.

* Hvor lenge det vil holde seg avhenger av hvor godt vare du tar på det i ettertid :) Kaffe/te/brus misfarger tennene!

* Du bør nok gjøre det så tett innpå bryllupet som mulig (dagen før?). Effekten er best umiddelbart etter behandlingen.

* Jeg har ikke hørt om noe man ikke kan spise, men kaffe/te bør unngås for å ikke misfarge tennene igjen. Ellers så kan du oppleve litt ising, så kalde drikker/matvarer bør vel unngå den første dagen =)

Lykke til :)

Skrevet

kan man bleke tennene hjemme også å få bra resultat..?eller er dette bare masse falsk reklame som er ute og går?

synes 4 tusen hos tannlege er dyyyrt.. :(

Skrevet

kan man bleke tennene hjemme også å få bra resultat..?eller er dette bare masse falsk reklame som er ute og går?

Crest whitestrips er den eneste hjemmeblekingen jeg har vært borti som faktisk fungerer. Og mye billigere enn hos tannlegen :)

Skrevet

Hvor får man tak i crest?

AnonymBruker
Skrevet

* Du bør nok gjøre det så tett innpå bryllupet som mulig (dagen før?). Effekten er best umiddelbart etter behandlingen.

Er ikke nødvendig med dagen før et bryllup!!!!!!!

TS:

Gjør det hos tannlege i utlandet med det samme du er der (Sverige, Danmark, Tyrkia, Øst-Europa, Tyskland, osv.) Så sparer du en del penger! Norske tannleger er for dyre.

Skrevet

Er ikke nødvendig med dagen før et bryllup!!!!!!!

TS:

Gjør det hos tannlege i utlandet med det samme du er der (Sverige, Danmark, Tyrkia, Øst-Europa, Tyskland, osv.) Så sparer du en del penger! Norske tannleger er for dyre.

Så jeg at en måtte gjøre det dagen før et bryllup? Det er best dersom man ville ha så hvite tenner som mulig ;)

Jeg har bare dårlige erfaringer med hjemmebleking, selv om jeg egentlig gjorde det for morrosskyld og ikke hadde så misfargede tenner. Det funket ikke på meg ihvertfall!

Jeg vet at man kan gå til tannlegen og kjøpe hjemmebleking der. Det skal visstnok funke fjell. Men det koster litt mer da de lager et spor som passer tennene eksakt og prosenten på blekingen er litt høyere/sterkere enn normalt. Dyrt er det uansett!

Skrevet

Hvor får man tak i crest?

Jeg kjøper på finn.no

Skrevet

Hei! Jeg har nettopp gjort det hos tannlegen. Jeg fikk laget former og bleker hjemme selv. Man bleker ikke bare 1 dag, men 7 -14 dager alt etter hvor hvite du vil ha dem. Nå har jeg brukt det i 7 netter og er fornøyd. Det kostet 2400 for både oppe og nede, men jeg tror dette var et tilbud og ikke vanlig pris. Om jeg vil bleke tennene igjen senere, kan jeg bare kjøpe sprøytene og da er det mye billigere (for da har jeg jo skinnene) Hvor lenge det varer vet jeg jo ikke enda, kommer litt an på hva du spiser og drikker, og om du røyker.Jeg fikk beskjed om å holde meg unna rødvin, rødbeter og andre sterkt fargete ting i blekeperioden.

Jeg har følsomme tannhalser, så var redd for at jeg skulle få problemer med ising, men det har ikke skjedd - var ikke ubehagelig å sove med skinnene heller.

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har noen tips til hva man kan spise til frokost, lunsj og middag etter tannbleking?

Jeg ser bare alt man ikke kan spise, og er helt tom for ideer for hva man kan spise. Setter pris på tips ☺️

Anonymkode: a2096...45f

Gjest laPistola
Skrevet
*Bumblebee* skrev (På 23.5.2011 den 23.48):

du kan kjøpe blekemiddel hos tannlegen og bleke hjemme billigere. Alt det andre er falsk reklame, kun tannleger har lov til og selge deg blekemiddel etter og ha sjekket tennene dine. 
en kan oppleve at tennene blir hvitere etter sånne strips osv, fordi de renser, altså tar vekk belegg, men de bleket ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Er akkurat ferdig med ti- dagers behandling fra tannlege. Kostet 4000, da var det med skinne med avstøpning av mine tenner, og åtte sprøyter med blekemiddel. Lå med skinnene om natten. Bruker også opalescence tannkrem. Jeg hadde ganske hvite tenner fra før (trodde jeg😅), men nå er de skikkelig fine og hvite. 
Det er jo en kostnad, men jeg syns det er verdt det. 

Anonymkode: e1d79...643

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har noen tips til hva man kan spise til frokost, lunsj og middag etter tannbleking?

Jeg ser bare alt man ikke kan spise, og er helt tom for ideer for hva man kan spise. Setter pris på tips ☺️

Jeg spiser kylling, hvit fisk, knekkebrød.. Er egentlig litt tom for ideer selv. Må innrømme at det har blitt mitt farget mat også. Syns det er umulig å unngå helt. Savner kaffe, men tenker at over helga kan jeg spise mer normalt (ferdig med behandling i dag). 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/23/2011 at 11:48 PM, *Bumblebee* said:

jeg kjøpte Crest supreme av en fra Finn nå nylig. Funket utrolig bra. Var fra usa. Les litt om det. Mye billigere enn 4000kr. 

Anonymkode: 34795...447

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/23/2011 at 11:53 PM, pita27 said:

Crest whitestrips er den eneste hjemmeblekingen jeg har vært borti som faktisk fungerer. Og mye billigere enn hos tannlegen :)

Jeg kjøpte det fra Finn. Tror annonsen ligger ute enda 😊

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
On 4/1/2022 at 2:55 PM, AnonymBruker said:

jeg kjøpte Crest supreme av en fra Finn nå nylig. Funket utrolig bra. Var fra usa. Les litt om det. Mye billigere enn 4000kr. 

Hvor lenge varer det?:)

AnonymBruker
Skrevet
On 4/1/2022 at 2:51 PM, AnonymBruker said:

Jeg spiser kylling, hvit fisk, knekkebrød.. Er egentlig litt tom for ideer selv. Må innrømme at det har blitt mitt farget mat også. Syns det er umulig å unngå helt. Savner kaffe, men tenker at over helga kan jeg spise mer normalt (ferdig med behandling i dag). 

Hvor lenge måtte du spise fargeløs mat?:)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.4.2022 den 14.39):

Er akkurat ferdig med ti- dagers behandling fra tannlege. Kostet 4000, da var det med skinne med avstøpning av mine tenner, og åtte sprøyter med blekemiddel. Lå med skinnene om natten. Bruker også opalescence tannkrem. Jeg hadde ganske hvite tenner fra før (trodde jeg😅), men nå er de skikkelig fine og hvite. 
Det er jo en kostnad, men jeg syns det er verdt det. 

Iste det? 

Anonymkode: 1e7ab...a10

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge måtte du spise fargeløs mat?:)

Det er anbefalt under behandlingstiden og 24 t etter endt behandling. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Iste det? 

Anonymkode: 1e7ab...a10

Nei, faktisk ikke. Tannlegen sa det kom til å ise mye under behandling, men jeg merket lite til det. Det anbefales å skylle med fluor morgen og kveld for å minimere ising. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...