Gå til innhold

Trening = opp i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Er det normalt å gå opp i vekt av trening? Jeg trente veldig lite før, men nå som jeg har begynt å trene regelmessig har vekta steget nesten 3 kg på et halvt år. Jeg driver ikke akkurat med styrketrening, men går/jogger lange turer og danser en del. Jeg har heller ikke begynt å spise annerledes.

Anyone? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All trening bygger vel muskler, og muskler veier mer enn fett. Så det er nok ganske normalt ja :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man går vanligvis opp i vekt når man begynner å trene. Men du går nok ned i antall cm - så kast badevekten og finn frem målebåndet istedenfor:) Det gjør jeg, og jeg er mye mer fornøyd med resultatene! :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sprettrumpe er tyngre enn deigrumpe men mye flottere å se på.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, det var jo en god nyhet. :fnise: Da blir det målebånd i stedet! Ts

Skrevet

Hei,

Er det normalt å gå opp i vekt av trening? Jeg trente veldig lite før, men nå som jeg har begynt å trene regelmessig har vekta steget nesten 3 kg på et halvt år. Jeg driver ikke akkurat med styrketrening, men går/jogger lange turer og danser en del. Jeg har heller ikke begynt å spise annerledes.

Anyone? :)

All trening bygger vel muskler, og muskler veier mer enn fett. Så det er nok ganske normalt ja :)

Helt normalt. Kroppen, eller mer bestemt musklene, blir bedre til å lagre glykogen og vann etterhvert som du blir bedre trent. I tillegg til at du gjerne får flere muskelceller og derfor større muskler, men ved utholdenhetstrening er ikke muskelveksten veldig stor.

Du ser ikke mange langdistanseløpere som er muskuløse.

Skrevet

Ja, man går vanligvis opp i vekt når man begynner å trene. Men du går nok ned i antall cm - så kast badevekten og finn frem målebåndet istedenfor:) Det gjør jeg, og jeg er mye mer fornøyd med resultatene! :)

Signerer denne, finn frem målebåndet :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja du har nok gått opp 3 kg muskler :roll:

:ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...