Gå til innhold

Vondt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det "normalt" (i den grad noe er normalt i menneskekroppen) at man føler ubehag innerst i skjeden når man har sex hvis det er en stund siden sist? En stund for meg da er et par uker. Det er ikke vondt, men ubehagelig når kjæresten min er helt øverst, noe som jeg egentlig elsker! Hvis vi har sex et par dager etter er det ikke ubehagelig i det hele tatt, bare herlig.

Kan det være at jeg må "bli vant" til at han er der igjen etter en stund? Eller kan det være noe annet? Jeg må bare legge til at jeg er helt frisk, og det er ikke funnet noe på GU'er :)

Hva tror dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det "normalt" (i den grad noe er normalt i menneskekroppen) at man føler ubehag innerst i skjeden når man har sex hvis det er en stund siden sist? En stund for meg da er et par uker. Det er ikke vondt, men ubehagelig når kjæresten min er helt øverst, noe som jeg egentlig elsker! Hvis vi har sex et par dager etter er det ikke ubehagelig i det hele tatt, bare herlig.

Kan det være at jeg må "bli vant" til at han er der igjen etter en stund? Eller kan det være noe annet? Jeg må bare legge til at jeg er helt frisk, og det er ikke funnet noe på GU'er :)

Du svarte egentlig på spørsmålet ditt selv.

Ja, du må bli "vant med at han er der".

Det var akkurat likt for en veninne av meg. Når det hadde gått en stund, så var det litt vondt i starten. Men ble bedre utover, helt til det ble for lenge mellom igjen.

Noen jenter "gror" vel igjen litt hvis det blir for lenge mellom.

I dunno :P

Skrevet

Skjeden er jo elastisk og tilpasser seg etter...ja, hva den "utsettes" for, eller hvordan jeg skal si det. Jeg merker selv at det er vondt i starten hvis det er lenge siden sist gang. Går det bare 2-3 dager i mellom, er det ikke like vondt :)

Skrevet

Kan det være at han har støtt borti livmorstappen din? Hvis han støter deg der kan det være litt vondt.

Livmorstappen "flytter" på seg i løpet av mens-syklusen, så noen opplever at det er vondt ene dagen, mens kanskje et par dager senere, så merkes den ikke.

Skrevet

Jeg syns også det er vondt langt inn. Og det bare med fingre, ettersom jeg ikke har sex med menn. Har ofte tenkt at en penis inni der må være kjempevondt, ettersom det gjør såpass vondt med bare to-tre fingre fra kjæresten hvis hun kommer for langt inn. Veldig irriterende, skal jo være deilig, men blir bare ubehagelig. Syns det er sånn uansett hvor lenge det er mellom hver gang.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Dette var betryggende, for det er litt frustrerende :)

TS

Gjest womenwomen
Skrevet

Ja - det kan skyldes p-pillene , dersom du går på hormonell prevensjon ?

Nyere forskning viser at hormonell prevensjon kan være en direkte årsak til smerter under samleiet .

Forde p-pillene påvirker slimhinnene , glidemiddelproduksjonen og lubrikasjon / opphisselsen på en negativ måte . P-piller kan få en ung kvinnes vagina til å oppføre seg som om den var i " overgangsalderen " . Vagina blir da unormalt liten , trang og tørr ,og slimhinnene tynne og lett å skade .

Samt manglende opphisselse / lyst , kan føre til at livmorhalstappen ikke trekker seg oppover i skjeden før samleiet . Men forblir liten , hard og langt nede i skjeden . pga manglende opphisselse .

P-pille damer er derfor mest utsatt for smerter under sex .

Skrevet

Jeg har litt av samme problemet. I begynnelsen med den nye elskeren min gjorde det meste vondt, ettersom han er så stor. Tenker spesielt på når han kom for langt inn, og traff bunnen. Men nå har jeg blitt ganske vant til det, og det er rett og slett digg! :lur:

men går det mer enn en uke fra sist vi hadde oss trenger jeg lang oppvarming og vi må være forsiktige, for da gjør det bare vondt... Jo mer sex jeg har jo deiligere blir det altså.

Blir og ganske mye trangere om jeg går en ute uten sex i forhold til de gangene det går en dag eller to mellom, må og venne meg til omkretsen da. Så virker jo som underlivet "reparerer" seg selv når det er nok til mellom hver runde, og bra er det! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...