AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #1 Skrevet 23. mai 2011 Nå har det vært så mye negativt fokus på det å få barn, både i media og i tråder her i forumet. Det sies at man ikke blir lykkeligere av å få barn, men du verden hvor mye lykke jeg opplever ved å ha det likevel. 3 ting jeg elsker med å ha barn: *Følelsen når jeg blir møtt med et glis og et stort "MAMMA!" når jeg har vært borte. Gjerne etterfulgt av mange klemmer og nusser. Eller nåt poden sier "glad i deg" når han skal legge seg. *Gleden av å "oppdage" verden på nytt gjennom barnas øyne. Alle de tingene de gleder seg over og er nysgjerrige på, som vi som voksne tar for gitt. *Jeg gjør mer, og gjør det mer effektivt. Finner glede i å gjøre typiske "barneaktiviteter" som å bake pepperkaker, male påskeegg, besøke gårdsbruk på en søndag, osv. Og enda kommer jeg på mange mange flere ting. Hva elsker du med livet med barna dine? 1
Ciara Skrevet 23. mai 2011 #2 Skrevet 23. mai 2011 Så hyggelig med en positiv tråd! Jeg elsker: -Å stå opp med en smørblid unge. Han hopper i senga og er glad for å stå opp og for å se meg. -All kosen. Det er så hyggelig ha en unge på fanget som bare sitter rolig og koser seg. Eller når han klamrer seg fast rundt halsen min. -Når han ler av de merkeligste småting. Selv det at jeg mister en drue på gulvet er kjempegøy, og da blir plutselig dagen full av bittesmå lyspunkter. -Å få følge med på at han lærer nye ting og oppdager verden rundt seg. -Når han sovner mens jeg holder ham. I går sovnet han mens jeg bar ham, da hadde han hodet på skulderen min og munnen på vid gap mens han snorket
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #4 Skrevet 23. mai 2011 Jeg elsker at eg ikke har barn. Du har nok havnet i feil tråd, det står i trådnavn et det handler om livet MED barn. Det finnes også en tråd som handler om livet uten barn. Lykke til =)
Maddebs Skrevet 23. mai 2011 #5 Skrevet 23. mai 2011 - Elsker når datteren min smiler til meg. - Når jeg ser det hjelper å kose på henne når hun er lei seg. - Gurgle lydene hun lager når hun er fornøyd - Jeg elsker at hun er glad i meg for akkurat den jeg er.
Gjest pysepusen Skrevet 23. mai 2011 #6 Skrevet 23. mai 2011 For en koselig tråd Jeg elsker... ...når han stabber rundt og sier mamma mamma mamma med et stort glis rundt munnen! ...når han finner smokken og kosen og vil opp på fanget ...når vi våkner om morgenen til en smørblid gutt som babler høyt ...når han/vi oppdager noe nytt og gleden er veldig stor ...følelsen av å være det viktigste i livet til noen ...alt med å være mamma og en del av en familie 1
Galadr1el Skrevet 23. mai 2011 #7 Skrevet 23. mai 2011 En veldig hyggelig tråd og jeg håper jeg kan bidra til den om kun kort tid.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #8 Skrevet 23. mai 2011 Jeg elsker når -å ligge i sengen og lytte til mine små tvillinger prater med hverandre på morgenen -å få en god klem av en liten pode som skal sjarmere mammaen sin for å få viljen sin -å se omsorgen de to har for hverandre -å se de to små ligger og holder hverandre i hånden når de sover fredfult etter en strevsom dag -å se mestrtingsfølelsen til ungene mine når de har lært noe nytt. -at de sier mamma når jeg kommer inn døren i barnehagen. -å se gjensynsgleden når de ikke har sett hverandre på en time eller tre.
Klips Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 Jeg føler meg som om det ikke skulle vært lov å være så heldig når jeg har dem i armkrokene eller tvers over fanget foran barne-tv eller når vi leser. Når jeg ser dem prøve og lykkes med nye ting. Når de forteller meg om alle de rare tingene de tenker på, eller jeg overhører hvordan de snakker med hverandre og vennene sine. Etc. etc. Hadde sikkert vært lykkelig uten, men så fantastisk heldig jeg er som får lov til å oppleve alt mulig sammen med dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå