Gå til innhold

Trene styrke hjemme

Anbefalte innlegg

Gjest Nanne70
Skrevet (endret)

Jeg har omsider bestemt meg for å begynne å trene styrke igjen, etter et lengre opphold. Problemet er bare at treningssenteret her på stedet nå blir stengt i 6 mnd fordi bygget der de holder til, må totalrenoveres, og de har ingen alternative lokaler i mellomtiden.

Nå har jeg et håndmanualsett med utskiftbare vektskiver hjemme, tilsammen 15 kg. (4 skiver à 2,5 kg og 4 skiver à 1,25 kg), så noen styrkeøvelser får jeg jo gjort.

Planen er å gjennomføre disse øvelsene for underkroppen - de tar jo godt på lårmusklene også, ikke bare rumpa.

Disse øvelsene (+ flies for brystmuskulaturen) for overkroppen/armene, og ulike planke/sideplank-øvelser for kjernemuskulaturen.

Dere som har god peiling på styrketrening - ser dette programmet greit ut? Takknemlig for innspill!

Kan nevne at jeg i utgangspunktet tenker å kjøre dette opplegget 3 ganger i uka, kombinert med jogging 2 dager i uka de dagene jeg ikke trener styrke.

Endret av Nanne70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har egentlig ikke god peiling, så jeg burde holde meg unna, men er også stuck med trening hjemme med manualer fram til august og har funnet dette programmet;

http://www.muscleandstrength.com/workouts/dumbbell-only-home-or-gym-fullbody-workout.html

Synes det virker supert (riktignok med noen små modifikasjoner), så jeg tenkte jeg kunne dele det, sånn til du begynner å kjede deg med det du har nå. (I tillegg så grøsser jeg litt på ryggen hver gang jeg ser et styrkeprogram med en overskrift om penere rumpe o.l.)

Off topic, men spør like gjerne her i stede for å starte en ny tråd; Hvor kjøper man løse vektskiver som passer til håndmanualene?

Gjest Nanne70
Skrevet

Tusen takk, Kanelsnurr - man skal jo bytte treningsprogram etter 10-12 uker eller noe sånt, så dette er kjempebra! Enig med deg ang. overskrifter som lover penere rumpe osv., men øvelsene er det jo i og for seg ikke noe i veien med, tror jeg ;) Jeg er også interessert i å vite hvor jeg kan kjøpe flere løse vektskiver til håndmanualene mine, supert at du tok det opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...