Gå til innhold

Passende kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i bryllup i sommer, har aldri vært i bryllup. Gleder meg veldig! Men lurer på hvilken kjole det er passende å ha i et bryllup? Noen eksempler eller tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kjole som ikke viser mye kløft, som ikke er kortere til over knærne, ikke gjennomsiktig, ikke rød, hvit eller sort. Da er du innenfor og kan bruke det meste.

Skrevet

Hvilken kleskode står det i invitasjonen?

Skrevet

Man kan da vel bruke rød eller sort i bryllup - aldri hørt noen restriksjoner på det, iallefall ikke rød.

Hvor kommer det fra?

Skrevet (endret)

Knall rød tar mye oppmerksomhet, er nok en gammel kode. Men ville heller ikke idag gått i en blodrød kjole i brullup. Sort er begravelsesfargen, er nok derfor.

Endret av Vinnie
Skrevet

Tror ikke det gjør noe om TS velger en svart kjole, det er vel ingen hemmelighet idag at "the little black dress" alltid er en hit? :) Jeg hadde ikke brydd meg om noen kom i bryllupet mitt med svart kjole hvertfall :) det viktigste å huske på er egentlig det at man skal ikke "overgå" bruden :)

Skrevet

Som kommende brud er rødt og svart helt greit for min del, men kjoler som ikke er kortere enn opp til knærne synes jeg er en grei regel å følge.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Dersom en kvinne går kledd i rødt i et bryllup har hun visstnok hatt seg med brudgommen.

Sort er sorgens farge (begravelse).

Mener også jeg har lest (på KG) at man skal unngå grønt, har et eller annet med huldra eller noe trolsk å gjøre.

Hvit er brudens farge.

Tror ingen (i alle fall få) bryr seg om disse "fargekodene", med unntak av hvit. Styr unna hvite kjoler (hvit med mye mønster går bra), eller kjoler i helt lyse farger som kan forveksles med hvit.

For øvrig gjelder det som Vinnie skriver, unngå dyp utrigning, unngå å vise mye hud eller kjoler som er sexy. Kle deg tekkelig, og følg det som står om antrekk i innbydelse. Lurer du på hva antrekksbeskrivelsen betyr, se: http://www.skikkogbruk.no

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange gode svar! :)

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...