AnonymBruker Skrevet 22. mai 2011 #1 Skrevet 22. mai 2011 Har dere mye sminke? Hvor ofte kjøper dere noe nytt? Er det slik at dere bruker alt opp før dere kjøper noe nytt? Bruker dere feks. opp èn rouge (som gjerne blir brukt hver dag) før dere kjøper en ny, eller har dere flere som veksles på?
Lykkelitenen Skrevet 22. mai 2011 #2 Skrevet 22. mai 2011 Jeg tror kanskje jeg er untaket heller enn regelen siden jeg er svært interessert i sminke og jobber med et sminkerelatert yrke ved siden av studiene (parfymeri). Jeg har nemlig ekstremt mye sminke! En del av det er kjøpt, og det har jeg til det er brukt opp eller er så gamelt at det går ut på dato eller ikke lenger bør brukes av hygeniske grunner. Mye får jeg gjennom jobb (vareprøver), noe som betyr at jeg gjerne har flere eksemplarer av samme produkt, men i ulke merker. Noen ting tas vare på, andre ting kastes, men jeg prøver å variere og bruke ting litt før det går i søppelspannet. Senest i dag kastet jeg faktisk 6 maskaraer, den eldste over ett år gammel, men ikke brukt annet enn når den var ny Følte det var på tide å kaste den da, står kun og samler støv og er ikke akkurat noe jeg kan bruke nå. Med andre ord, jeg har mye av alt og veksler. Nytt kjøper jeg når jeg vil ha nytt
FrøkenJosefine Skrevet 22. mai 2011 #3 Skrevet 22. mai 2011 Ja, jeg har en del sminke gitt! Neglelakk kjøper jeg etter innfallsmetoden, ser jeg en jeg liker så kjøper jeg den! (Må innrømme at det skjer veldig ofte, som regel bestandig jeg er innom et kjøpesenter) Foundation, pudder, rouge, solpudder og mascara bruker jeg til det er tomt, blir tørt eller går ut på dato.. Øyenskygge kjøper jeg når jeg finner en jeg liker..er VELDIG sær på akkurat det! Lebestifter og lipgloss kjøper jeg når det kommer nyheter jeg ikke har prøvd og etter trender..
Havtorn Skrevet 22. mai 2011 #4 Skrevet 22. mai 2011 Kjøper også neglelakk når jeg ser en jeg liker og følger også med på nett ang. neglelakkmoter. Ellers bytter jeg ut mascaraer hyppig da jeg har sensitive øyne og hvis noe "henger igjen" på en gammel mascara vil jeg bare ha irriterte øyne konstant. Ellers bruker jeg for det meste opp sminken, noe har jeg hatt godt utover anbefalt datomerking også uten at det plager meg nevneverdig.
Moscato Skrevet 22. mai 2011 #5 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har litt forskjellig liggende. Halvparten er sikkert utgått, og det er fordi jeg ikke gidder å gå gjennom det siden jeg aldri bruker det. Det som er utgått duger til en sjelden temafest eller utkledning (siden jeg likevel ikke har det på i mer enn noen få timer av gangen, og vanlig øyenskygge umulig kan være livfarlig selv om det er litt gammelt). Alt er sånt som jeg har fått til jul og lignende. Unntaket er mascaraen min, som jeg vanligvis kjøper selv. Rekker aldri å bruke den opp før den er rota bort, så jeg får faktisk prøvd en del nye. Men det er ikke så nøye med siden jeg bruker mascara omtrent en gang i mnd likevel. Ah, jeg er så glad for at sminkebudsjettet mitt ligger stødig på under 10 kr per mnd.
Miss Violet Skrevet 22. mai 2011 #6 Skrevet 22. mai 2011 Til vanlig bruker jeg lite sminke. Litt pudder, blush og mascara. Sminke er det jeg bruker minst penger på. Jeg kan gå hele seks måneder uten å kjøpe noe sminke/kosmetikk relatert. Utenom shampoo etc.. men regner jeg ikke med.. Bruker også veldig lite/ingenting på hårprodukter. Så sånn sett er jeg veldig lite jentete. Liker å gå så naturlig som mulig , uten at det blir ufresht.
Djungelvrål Skrevet 22. mai 2011 #7 Skrevet 22. mai 2011 Jeg har øyeskygger som er mange år gamle, jeg kaster dem ikke før jeg merker på konsitensen om de er ubukelige. Det skjer nesten aldri, de varer og varer. Er det meningen man skal bli syk hvis man bruker en øyeskygge eller en maskara som er over et år gammel? Det har jeg aldri hørt har skjedd med noen. Da måtte jeg kastet over halvparten av sminken min da.
Bella21 Skrevet 22. mai 2011 #8 Skrevet 22. mai 2011 Neglelakk og lipgloss og maskara kjøper jeg ofte, kanskje hver 3 mnd eller noe. Concealer,pudder og rouge kjøper jeg 1 gang i året, inkl. eyeliner og øyenskygge, og det holder 1 år for meg
bananbåt Skrevet 23. mai 2011 #9 Skrevet 23. mai 2011 mineralpudder og maskara rekker aldri å gå ut på dato før det er tomt. øyenskygge derimot....-til fest bruker jeg en ganske mørk skygge veldig ofte, og den er faktisk rundt 10 år gammel! Det er helt drøyt, men den er like fin! Neglakk har jeg stående til de ikke er flytende lenger.. Er mest nøye på det som skal på ansiktshuden:)
ohlechief Skrevet 23. mai 2011 #10 Skrevet 23. mai 2011 Bruker opp før jeg kjøper ny! *sparsommelig* ... bruker igrunn bare maskara og øyenbrynsblyant til daglig anyway :gjeiper:
Bunyan Skrevet 23. mai 2011 #11 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har vært flink på å rydde i det siste. Kaster feil farge, produkter som har endret konsistens og det som gjør at jeg får rar hud. Jeg har en liste over hvilke produkter jeg har bruk for og ser bra ut i, og har ikke noe utenom dette. Likevel får jeg ikke lukket sminkepungen, er da så mange hva hvis-produkter der ute! Et solpudder jeg kun bruker om jeg er usannsynlig gusten i huden, en sort eyeliner jeg bruker hvis jeg plutselig får lyst til å gå med smoky eyes, en annen jeg bruker oftere.. En lipgloss som er fin til huden min om vinteren og ikke om sommeren etc. Har et nytt prosjekt på gang nå, som går ut på å saumfare bilder fra det siste året og se etter sminke-tabber; for lite dekking av røde partier, skjev eyeliner osv. Er litt redd for å få vaner som er helt håpløse.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #12 Skrevet 23. mai 2011 Jeg kjøper nytt når jeg går tom (Har veldig dyr sminke)
Vulpes Skrevet 23. mai 2011 #13 Skrevet 23. mai 2011 (endret) Jeg har vanlig mye sminke, om det går an å si. Har dog en del gratisprøver liggende fra Everyday Minerals. Kjøper så og si ikke sminke lenger siden jeg har nok fra før av. Ikke noe poeng i å kjøpe ny lipgloss eller øyenskygge når jeg har flere jeg nesten aldri bruker. Det er bare bortkastede penger, og man blir jo ikke flottere av å ha 50 lipglosser i stedet for 5, kan jo bare bruke en om gangen uansett. Eneste gangene jeg kjøper sminke er om jeg går tom for et hverdagsprodukt. Eller om jeg kommer over noe som jeg virkelig, virkelig har lyst på og vet garantert at jeg kommer til å få bruk for. Endret 23. mai 2011 av Tonje!
FantasDick Skrevet 23. mai 2011 #14 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har vel litt mer sminke enn normalt. Kjøper noe nytt når jeg har lyst på det, men produkter som må brukes opp innen rimelig tid - maskara, flytende foundations o.l bruker jeg stort sett opp før jeg kjøper nytt. Øyeskygger, blush, bronzere o.l kan jeg gjerne kjøpe flere av. Er særlig hekta på skygger og neglelakk! Kjøper nytt stadig vekk. Tør ikke tenke på hvor mye jeg har. Har et par blush/bronzere jeg bytter på, etter hva som passer til resten av sminken osv.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #15 Skrevet 23. mai 2011 Jeg har øyeskygger som er mange år gamle, jeg kaster dem ikke før jeg merker på konsitensen om de er ubukelige. Det skjer nesten aldri, de varer og varer. Er det meningen man skal bli syk hvis man bruker en øyeskygge eller en maskara som er over et år gammel? Det har jeg aldri hørt har skjedd med noen. Da måtte jeg kastet over halvparten av sminken min da. Øyeskygge kan du ha helt til du merker at den ikke er bra lenger. Men maskara skal kastes etter tre mnd, for det samles utrolig mye bakterier nedi en maskara, det kan føre til infeksjoner på øynene i værste tilfelle. Jeg har også sett et program der det var makk! nedi en maskara, trodde jeg skulle spy, og jeg var rimelig kjapp med å kjøpe ny maskara 1
Djungelvrål Skrevet 23. mai 2011 #16 Skrevet 23. mai 2011 Øyeskygge kan du ha helt til du merker at den ikke er bra lenger. Men maskara skal kastes etter tre mnd, for det samles utrolig mye bakterier nedi en maskara, det kan føre til infeksjoner på øynene i værste tilfelle. Jeg har også sett et program der det var makk! nedi en maskara, trodde jeg skulle spy, og jeg var rimelig kjapp med å kjøpe ny maskara Usj, maskaraer bruker jeg som regel opp. Men bomkjøpene blir jo liggende litt også bruker jeg dem noen ganger hvis jeg går tom for den faste. Men nå tror jeg de skal kastes....
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2011 #17 Skrevet 23. mai 2011 Jeg var kjent som den jenta med så syyykt mye sminke. Kjøpte alt jeg kom over. En dag så klikket ryddedillen inn når det gjaldt sminke også. Jeg orket ikke å ha gammel sminke liggende som ikke var bra for hud eller øyne (allergi). Nå tenker jeg mer kvalitet over kvantitet, og fokuserer mer på sminke som virkelig passer, og sitter godt, enn å bare kjøpe masse artig dill. Jeg kjøpte faktisk (etter mange års pause) et øyenskyggekvartett hos HM, den gikk i bosset samme dag. Fader for noe dritt altså. Jeg holder meg til skikkelige "parfymerier" eller hva jeg nå skal kalle det. Nå har jeg en skuff med "krisesminke", sånn i tilfelle jeg skulle miste sminkepungen min eller noe sånt, og jeg føler jeg må ha sminke på meg den dagen (ny jobb e.l). I tillegg så kjøper jeg gjerne noen mascarer når jeg først er på taxfree, slik at jeg har noen liggende. Jeg har fast foundation/pudder, highlighter, solpudder, og mascara. Rouge/Blush har jeg i to forskjellige nyanser, og et par kohl kajaler og øyenskygger i forskjellige nyanser. I tillegg har jeg et par leppestifter/lipglosser Men det er lagt opp slik at alt skal passe, og at øyenskyggene kan gi meg både en hverdagslig, og en sminket/sotet "look" (i mangel på et bedre, norsk ord i øyeblikket ) Nå ligger jeg unna impulskjøp for det blir som regel ikke brukt likevel. I tillegg så er jeg nøye med å rydde i sminken, og liker å ha oversikt. Orker ikke ha gammel dritt liggende. Er også nøyen på at kostene blir godt ivaretatt og vasker de gjevnlig. Lar ikke noe ligge og slenge lenger. Men jeg kan fint gå noen dager uten å sminke meg også, det er egentlig mitt problem; jeg har lyst til å bli mer avhengig av å gå med sminke fordi jeg vet jeg er flink til å sminke meg, og jeg vet jeg ser finere ut med sminke og dermed føler jeg meg bedre også
Quirky Skrevet 24. mai 2011 #18 Skrevet 24. mai 2011 (endret) Jeg kjøper svært sjelden "budsjettvennlig" sminke, og er et petimeter når det kommer til å kaste gammel sminke- kremskygger, mascara, leppestift etc blir kastet og evnt. erstattet når konsistens, utseende eller bare anbefalt utløpsdato tilsier det. Produkter i pudderform kan jeg beholde i årevis, de blir som regel gitt bort før de er i nærheten av å gå ut på dato. Likevel har jeg (for) mye sminke, siden jeg, uhhm, shopper for mye sminke. Jeg har definitivt for mye, siden jeg aldri rekker å bruke opp noe, jeg måtte nylig kaste tre nesten ubrukte kremskygger fra MUFE fordi de var for gamle- litt surt. F.eks spør ts om vi har flere rouge vi veksler mellom eller bruker én til den er brukt opp- jeg har vel rundt 15-16 forskjellige rouge-er jeg veksler mellom. Noe den rasjonelle delen av meg innser at kanskje ikke er nødvendig. Men min indre bimbo synes sminke er så innmari gøy. Endret 24. mai 2011 av Quirky
Gjest Heloise Skrevet 24. mai 2011 #19 Skrevet 24. mai 2011 Jeg har ikke så mye make-up egentlig. Mascara blir brukt til den blir gammel og "hard" og eyeliner/øyebrynspenn brukt til de ikke kan spisses lenger. Hadde en concealer som jeg hadde i mange år, fordi jeg aldri brukte den... Men den er nå kastet. Har en øyeskygge som sikkert er fra 80-tallet, den fungerer fremdeles helt utmerket Har aldri funnet en øyeskygge som den og den er så fin. Nå har jeg fått fatt på mer make-up og skal leke litt...
Gjest Tigress Skrevet 24. mai 2011 #20 Skrevet 24. mai 2011 Eg har enorme mengder sminke, for eg brukar ikkje så mykje sminke til dagleg. Alt varer og varer, sjølv maskara varer i over eit år, eg fattar ikkje korleis folk klarer å bruke opp ein maskara på under tre månader. Har opplevd at dei blir tørre av og til, men då har dei vore vintage også... Lipgloss har eg masse av, kjøper nye når eg ser noko artig, maskara kjøper eg når dei er tomme/tørre. Alt anna blir liggjande til det anten er tomt eller eg blir lei og hiver det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå